Volvo | Πατέντες ασφάλειας για όλους!

Πιστεύω πως έπρεπε αυτή η σελίδα να κατέχει ένα άρθρο – γνωριμίας με τη Volvo, την εταιρεία με τις περισσότερες πατέντες παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας στον κόσμο!

Γνωριμία

 

Δεν είναι τυχαίο ότι μετράει 94 χρόνια πορείας στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Γεννήθηκε στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας το 1927. Από το ξεκίνημα της η εταιρεία ήθελε να φτιάχνει αυτοκίνητα με πρώτο στόχο την ασφάλεια των επιβατών, την άνεση και τη μοναδική εμπειρία οδήγησης. Αυτό την έφερε στην 1η θέση παγκοσμίως στην τεχνολογία της ασφάλειας του αυτοκινήτου.

Βέβαια δεν είναι πλέον πλήρως Σουηδική εταιρεία, αφού το 1999 αγοραστικέ από τη Ford, έμειναν βέβαια τα δικαιώματα στoν όμιλο της  Volvo. Πλέον από το 2010 η Volvo Cars ανήκει στην Κινεζική Zhejiang Geely Holding. Πουλάει σε 100 χώρες παγκοσμίως και συνεργάζεται με 2300 αντιπροσώπους.

 

 

Τα κεντρικά γραφεία, διοίκηση, προώθηση προϊόντος, ανάπτυξη προϊόντος είναι εγκατεστημένα στο Γκέτεμποργκ στη Σουηδία.

Εκτός Ευρώπης λειτουργεί επίσης στην Κουάλα Λουμπούρ (Μαλισία) και την Ινδία. Ερευνητικά κέντρα επίσης υπάρχουν σε Σανγκάη, Στοκχόλμη, Λούντ και Σάνιβέιλ (USA).

Τα πολύ ποιοτικά μοντέλα της εταιρείας χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες :

  1. Sedan (S60, S90)
  2. Λιμουζίνες ( V60, V90)
  3. SUV (XC40, XC60, XC90)

Ασφάλεια

Το όραμα της εταιρείας είναι ότι “Kανείς δεν πρέπει να χάνει τη ζωή του ή να τραυματίζεται σοβαρά μέσα σε αυτοκίνητο της Volvo”. Μόνο από αυτή τη δήλωση καταλαβαίνουμε πόσο αφοσιωμένοι είναι οι άνθρωποι της στο θέμα της ασφάλειας. Καταλαβαίνει κανείς ότι δεν είναι τυχαία ηγέτης στην ασφάλεια του αυτοκινήτου.

Σε αυτό το σημείο θα αναφέρω τα συστήματα ασφαλείας στα οποία η εταιρεία κατέχει τα δικαιώματα, την πρωτιά και την καινοτομία.

  • Συστήματα υποβοήθησης οδηγού
    1. Αποφυγή σύγκρουσης. Έξυπνα συστήματα ανιχνεύουν και βοηθούν στην αποφυγή σύγκρουσης, μέρα ή νύχτα. Λειτουργεί με ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις. Υπάρχει επίσης παλμική ειδοποίηση στα φρένα. Υπάρχει και αυτόματο φρενάρισμα στην περίπτωση που πάει να πέσει διερχόμενο όχημα πάνω μας, με αποτέλεσμα μια πιο ομαλή σύγκρουση.
    2. Lane keeping Aid. Το σύστημα αυτό προσφέρει άνεση και ασφάλεια. Κατά την αλλαγή λωρίδας στο δρόμο χωρίς φλάς, το όχημα επιστρέφει απαλά στη λωρίδα. Υπάρχει και δυνατότητα δόνησης στο τιμόνι, αν το οχημα συνεχίζει τη διάσχιση της λωρίδας.
    3. Σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο. Σε περίπτωση εκτροπής από την ακριανή διαγράμμιση της λωρίδας κυκλοφορίας, βοηθάει μέσω φρεναρίσματος να επανέλθετε στη λωρίδα. λειτουργεί σε ταχύτητες από 65 – 140 χλμ/ώρα.
    4. Cross Traffic Alert. Λειτουργεί φρενάροντας αυτόματα κατά τη διέλευση του οχήματος, όσο εμείς κάνουμε όπισθεν (π.χ. κατά το ξεπαρκάρισμα). Με αυτό τον τρόπο αποφεύγουμε τη σύγκρουση.
    5. BLISS (Blind Spot Information System). Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων. Όταν βρίσκεται κοντά διερχόμενο όχημα το σύστημα ειδοποιεί γρήγορα με φώς σε αριστερό ή δεξί καθρέφτη αντίστοιχα.
    6. Κάμερα 360°. Με τέσσερις κάμερες υψηλής ευκρίνειας να δίνουν μια πανοραμική άποψη του σημείου στάθμευσης, δεν πρόκειται να ακουμπήσουμε ξανά το πίσω ή το μπροστινό όχημα. Οπότε υπάρχει ασφαλής μετακίνηση σε περιορισμένο χώρο.
    7. Ασφαλής σύνδεση. Μπορούμε να λάβουμε και να μοιράσουμε μέσω cloud σε πραγματικό χρόνο δεδομένα. Για παράδειγμα, προπορευόμενο όχημα Volvo το οποίο είναι συνδεδεμένο, μπορεί να μοιράσει πληροφορίες για το δρόμο, τις καιρικές συνθήκες κ.α. 

Όμως οι καινοτομίες ασφάλειας δεν σταματούν εδώ. Πάμε να κάνουμε ένα ταξίδι από το μακρινό 1959 έως σήμερα και να τα δούμε όλα μαζί.

  1. 1959. Η ζώνη ασφαλείας 3 σημείων ήρθε στο φως από τον μηχανικό της Volvo Nils Bohlin. Η πρώτη τοποθέτηση έγινε στο μοντέλο παραγωγής PV544. Από την εφαρμογή της σε οχήματα παραγωγής έως σήμερα έχουν σωθεί πάνω από 1 εκατομύριο ζωές. Η Volvo αμέσως παραιτήθηκε από την πατέντα της ζώνης, ώστε να μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν όλες οι εταιρείες αυτοκινήτων.
  2. 1972. Ανακαλύφθηκε το παιδικό κάθισμα στραμμένο προς τα πίσω. Η έμπνευση ήρθε από τη θέση που έπαιρναν οι αστροναύτες κατά την απογείωση ώστε να εξίσορροπούν τη δύναμη στο σώμα τους.
  3. 1978. Ήρθε στο φως το βοηθητικό κάθισμα (booster). Είναι το πρώτο κάθισμα με σωστή τοποθέτηση ζώνης. Το παιδί από 4 ετών μπορεί να κάθεται με το κάθισμα στραμμένο εμπρός.
  4. 1990. Πρώτο ενσωματωμένο παιδικό κάθισμα για καλύτερη θέση θέασης του παιδιού, ώστε να μπορεί να βλέπει έξω από το παράθυρο.
  5. 1991. Σύστημα προστασίας από πλευρική σύγκρουση (SIPS). Το όχημα σε κατάλληλα σημεία κατασκευάστηκε από ισχυρά υλικά, με μεγάλη απορρόφηση ενέργειας.
  6. 1998. Σύστημα Whiplash. Με το σύστημα αυτό υπάρχει απορρόφηση ενέργειας μεταξύ καθίσματος και πλαισίου καθίσματος. Έτσι βοηθάει στη μείωση τραυματισμών της σπονδυλικής στήλης και τη μείωση τραυματισμών στον αυχένα.
  7. 1998. Σύστημα αερόσακου τύπου κουρτίνας. Είναι κρυμμένο στη γραμμή του ουρανού και φουσκώνει γρήγορα ώστε να προστατεύει το κεφάλι και το σώμα των επιβατών (εμπρός και πίσω) σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
  8. 2002. Σύστημα προστασίας από ανατροπή. Αυτό εφαρμόστηκε αρχικά στα SUV μοντέλα της εταιρείας. Βελτιώθηκε η σταθερότητα με εξελιγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθιας. Επίσης βελτιώθηκε ο σχεδιασμός και η δομή του αμαξώματος για καλύτερη προστασία των επιβατών. Την ίδια χρονιά εφαρμόστηκε και το σύστημα BLISS που ανέφερα παραπάνω.
  9. 2008. Το City Safety είναι έναν σύστημα το οποίο πρωτοεφαρμόστηκε στα πρώτης γενιάς XC60. Είναι ένα σύστημα αυτόνομης πέδησης και εξασφαλίζει μέσω lazer την αποφυγή της σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα. Λειτουργεί σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ω.
  10. 2010. Ανίχνευση πεζών. Το σύστημα αυτό διαθέτει πλήρως αυτόματο φρενάρισμα εφόσον δεν πατήσει φρένο ο οδηγός, μόλις εντοπιστεί διερχόμενος πεζός. Πρώτα ειδοποιεί και μετά λειτουργεί.
  11. 2014. Run off road protection. Οι επιβάτες μένουν σταθερά στη θέση τους, σφίγγοντας της ζώνη ασφαλείας και εισάγοντας μοναδικές λειτουργίες απορρόφησης ενέργειας, ώστε να μετριαστεί ο τραυματισμός της σπονδυλικής στήλης.
  12. 2016. Ασφαλής σύνδεση (Connected safety). Επεξηγήθηκε παραπάνω.
  13. 2018. Αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση επερχόμενου οχήματος. Το σύστημα αυτό βοηθάει στη μείωση της ταχύτητας ώστε να μετριαστεί η δύναμη της σύγκρουσης.
  14. 2019. Πρωτοβουλία E.V.A. (Equal Vehicles for All). Μετά από συλλογή δεδομένων πολλών δεκαετιών, η Volvo έφτιαξε μια ηλεκτρονική βιβλιοθήκη με βάση τη διάρκεια μιας σύγκρουσης ανεξάρτητα από το φύλλο, το μέγεθος ή το σχήμα του σώματος. Η βιβλιοθήκη είναι εύκολα προσβάσιμη σε όλους.
  15. 2020. Όριο ταχύτητας. Πλέον η Volvo σε όλα της τα οχήματα έχει όριο ταχύτητας τα 180 χλμ/ω. Στόχος η επίτευξη μηδενικών θανάτων από αυξημένη ταχύτητα και η καλύτερη οδηγική συμπεριφορά.

Συμπέρασμα

Όπως διαβάζεις, τα περισσότερα από τα συστήματα που έχει κάθε αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στους δρόμους, είτε το πήρε ελεύθερα από τη Volvo, είτε εμπνεύστηκε από αυτή. Αυτό το συμπέρασμα δεν είναι επίσημα γραμμένο κάπου ή καλύτερα δεν το διάβασα κάπου επίσημα, είναι καθαρά δική μου προσωπική άποψη. Το τελικό συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι χρωστάμε την ασφάλεια μας σε εταιρείες όπως η Volvo και τους μηχανικούς της.


Πηγές

https://www.volvocars.com/gr/v/car-safety/safety-heritage

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights