Toyota Corolla | Ιστορία και εξέλιξη
Η Toyota είναι μια από τις σημαντικότερες εταιρείες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με μια μεγάλη γκάμα μοντέλων και με σημαντικές καινοτομίες στον χώρο.Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της είναι το Corolla. Ας δούμε λοιπόν από που ξεκίνησε, που κατέληξε και τι μας πρόσφερε στην πάροδο των ετών.
Η λέξη Corolla στα λατινικά σημαίνει “μικρό στέμμα”, επειδή προγενέστερα υπήρχε το Toyota “Crown” (Στέμμα), ώστε να λανσάρουν ένα μοντέλο μικρότερων διαστάσεων. Ο κωδικός σχεδίασης του αμαξώματος του οχήματος είναι το γράμμα Ε.
Corolla E10 ( 1966 – 1970 )
Η πρώτη του εμφάνιση έγινε το 1966 ( 56 χρόνια πριν ) με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και με κινητήρα 1100cc να γίνεται ο μεγάλος ανταγωνιστής του Nissan Sunny.
Corolla E20 ( 1970 – 1974 )
Στην συνέχεια το 1970 το μοντέλο ξανασχεδιάστηκε ώστε να είναι πιο καμπυλωτό, με 3 επιλογές κινητήρα 1200 – 1400 – 1600cc, με την κίνηση να παραμένει στους πίσω τροχούς.
Corolla E30 ( 1974 – 1979 )
Εδώ έχουμε πλέον sedan ( τετράθυρο ) έκδοση του μοντέλου, με ένα facelift το 1976. Όλοι οι κινητήρες ήταν 8βάλβιδοι και οι επιλογές ήταν από 1300cc – 1800cc, στα 1800cc υπήρχε και η επιλογή diesel κινητήρα.
Corolla E70 ( 1979 – 1983 )
Κάποιος ίσως να παρατηρήσει ότι από το Ε30 πήγαμε στο Ε70, τα αμαξώματα που λείπουν είναι εκδόσεις sedan, station wagon και κάποιες που κυκλοφόρησαν μόνο στην Αυστραλία.
Εδώ κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση του το υδραυλικό τιμόνι, το 1979 έχουμε ένα μικρό facelift με την εμφάνιση τεσσάρων φαναριών εμπρός και το 1982 έχουμε αλλαγή στους προφυλακτήρες εμπρός – πίσω.
Corolla E80 ( 1983 – 1987 )
Πλέον εδώ έχουμε ένα hatchback με επιδόσεις 1600 κ.ε.κ. με 124 ps, στην Ευρώπη έχουμε το ΑΕ86 ένα κουπέ με την κίνηση να είναι στους πίσω τροχούς. Στις εκδόσεις με την κίνηση να είναι στους εμπρός τροχούς έχουμε κινητήρα 1300 κ.ε.κ. 12 βαλβίδες και 1800 κ.ε.κ. πετρελαιοκινητήρας. Η έκδοση ΑΕ86 έκανε την εμφάνισή του στο Group A του ράλι, πετυχαίνοντας την πρώτη του νίκη το 1985.
Corolla E90 ( 1987 – 1992 )
Εδώ βρισκόμαστε στην 6η γενιά οπού πλέον δεν υπάρχει πισωκίνητη έκδοση αλλά μόνο στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς. Πλέον υπάρχει πληθώρα επιλογών, τόσο στο σκάφος του οχήματος, sedan, coupe ή πεντάθυρο, όσο και στον κινητήρα που ξεκινάει από τα 1300cc με 75 ίππους φτάνοντας τα 1600cc με 154 ίππους, αυτά ήταν σε εκδόσεις βενζινοκινητήρα, όπου στο πετρέλαιο υπήρχε η επιλογή 1800cc και 2000cc.
Corolla E100 ( 1992 – 1998 )
Η μεγάλη διαφορά εδώ έγινε στο μεταξόνιο το οποίο πλέον είναι 2465mm, αυτό το οποίο είχε την μεγαλύτερη βελτίωση ήταν στον συντελεστή οπισθέλκουσας (drag), ο οποίος έφτασε στο 0,3. Επίσης τα εμπρόσθια φανάρια έπαψαν να είναι γυάλινα και αντικαταστάθηκαν με πολυκαβρουνικά ( είδος πλαστικού ). Στο τομέα των επιδόσεων πλέον έχει φτάσει τους 175 ίππους στα 1600cc και με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, η έκδοση με την κίνηση στους 4 τροχούς παραμένει και σε αυτήν την γενιά.
Corolla E110 ( 1997 – 2002 )
Στην 8η γενιά μερικά ανταλλακτικά παρέμειναν ίδια ( π.χ. πόρτες ) με το προκάτοχο του για την μείωση του κόστους παραγωγής, όπως επίσης το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν διαθέσιμο μόνο σε 4 εκδόσεις ( base, XLi, GLi, SE-G ). Στο θέμα τον επιδόσεων δεν είχαμε διαφορές, αυτό που έκανε δυναμικά την εμφάνιση του ήταν το Corolla ( G6 ) το οποίο έβγαινε με κινητήρα 1300cc και 1600cc με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, δισκόφρενα στους τέσσερις τροχούς και ορισμένες εκδόσεις ήταν εξοπλισμένες με ζάντες 15¨ΟΖ, το συγκεκριμένο μοντέλο έγινε ιδιαίτερα αγαπητό από το ευρωπαϊκό κοινό.
Corolla E120 ( 2002 – 2008 )
Αυτή είναι σίγουρα η πιο διάσημη έκδοση του Corolla, ειδικά στην Ελλάδα η hatchback έκδοση έκανε πάταγο και παρόλα τα χρόνια του είναι ένα μοντέλο που κυκλοφορεί ακόμα, με την τιμή του σαν μεταχειρισμένο να κρατάει γερά. Το μεταξόνιο του πλέον είναι 2600mm, ο σχεδιασμός του ¨σασιού¨ είναι υιοθετημένος από το Toyota Camry. Στο θέμα των επιδόσεων μοιράστηκε τον ίδιο κινητήρα με το Toyota Celica o οποίος ήταν 1800ccμε απόδοση 192 άλογα ( 2ΖΖ-GE), κυκλοφόρησε με το όνομα Τ sport.
Corolla E140 ( 2007 – 2013 )
Στην Ιαπωνία κυκλοφόρησε ως Corolla Αxio, όπου το όνομα προέρχεται από την ελληνική λέξη “αξία”. Tα μοντέλα που κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη ήταν είτε τουρκικής είτε Ιαπωνικής προέλευσης. Σε αυτήν την γενιά έγινε και η αντικατάσταση της hatchback έκδοσης με το Toyota Auris.
Corolla E 160 ( 2012 – 2018 )
Εδώ μετράμε την 11η γενιά του μοντέλου οπου το Ε170 & Ε180 κυκλοφόρησαν στην διεθνή αγορά, στην ιαπωνική αγορά το σκάφος ήταν μικρότερο, τόσο σε μήκος όσο και σε πλάτος. Ο υβριδικός κινητήρας από το Prius C εμφανίστηκε και εδώ με κατανάλωση 3,03λτ/100χμ. Στην πάροδο των 6 χρόνων αυτής της σειράς δεν υπάρχει hatchback έκδοση.
Corolla E210 ( 2018 – έως σήμερα )
Στην δωδέκατη γενιά εμφανίστηκε ξανά η έκδοση hatchback, όπως έκανε και την εμφάνισή της η έκδοση υψηλών επιδόσεων “GR” , τα αρχικά προέρχονται από την ονομασία Gazoo Racing. Εδώ έχουμε ένα εντελώς καινούριο “σασί” το οποίο τοποθετήθηκε στο Prius και στο C-HR. Στην Ευρώπη το Auris σταμάτησε τον Ιανουάριο του 2019, η hatchback έκδοση του Corolla εμφανίστηκε και ως Sport. Υπάρχει πληθώρα επιλογών στο θέμα του κινητήρα, ξεκινώντας από τα 1200κ.ε.κ. ( 124 ίππους ) και φτάνοντας τα 2000 κ.ε.κ ( 180 ίππους ), με υβριδικές εκδόσεις και κανέναν πετρελαιοκινητήρα.
Επίλογος
Αν πρέπει να διαλέξουμε την πιο εμβληματική έκδοση θα έλεγα ότι κερδίζει με διαφορά το Ε120. Ενα μοντέλο το οποίο παρά τα 20 χρόνια του περίπου κρατάει υψηλά την αξία μεταπώλησης του, έχει άνετους χώρους επιβατών, ιδιαίτερα καλή αξιοπιστία κινητήρα με πολύ καλές επιδόσεις, το αρνητικό θεωρώ είναι η σχετικά υψηλή κατανάλωση καυσίμου και ότι ορισμένα ανταλλακτικά είναι σχετικά ακριβά