Κωδικός βλάβης P0300 | Citroen C2

Παρακάτω θα δούμε την βλάβη που εμφανίστηκε ξαφνικά στο όχημά μου και πως την διόρθωσα, με τον ίδιο τρόπο ίσως να μπορείς να το κάνεις και εσύ.Το όχημα είναι Citroen C2 με κωδικό κινητήρα HFX.

Ιστορία

Πηγαίνοντας νωρίς το πρωί στην δουλειά και καθώς περίμενα να ανάψει το πράσινο στο φανάρι για να φύγω, ξαφνικά ανάβει το “πορτοκαλί”  λαμπάκι του κινητήρα (  check engine ).  Σχεδόν την ίδια στιγμή ανάβει το πράσινο, στην προσπάθεια μου να ξεκινήσω παρατηρώ ότι το αμάξι δεν μπορεί να πάρει τα “πόδια” του, “ρετάρει” και το ανέβασμα το στροφών γίνεται με δυσκολία.

Η βλάβη

Με αγάπη και υπομονή φτάνω στην εργασία μου, εκεί με το κατάλληλο διαγνωστικό συνδέω το όχημα για να δω την βλάβη, ο κωδικός ήταν Ρ0300 “Random Cylinder Misfire Detected”, με απλά ελληνικά “αστοχία ανάφλεξης κυλίνδρου”.Ήδη με την αντίδραση του οχήματος στον δρόμο, υποπτεύομαι κάποιο θέμα στην ανάφλεξη ( μπουζί ή πολλαπλασιαστής ), με δεδομένο ότι στο όχημα έγινε αλλαγή μπουζί πριν 4000χλμ, υπέθεσα ότι το πρόβλημα είναι στον πολλαπλασιαστή.

Όταν έβγαλα τον πολλαπλασιαστή κατάλαβα ότι ήταν ο εργοστασιακός ( 20 χρόνων ανταλλακτικό ), υπέθεσα ότι μέχρι εδώ ήταν η ζωή του.Αφού έγινε η αντικατάσταση, υπό φυσιολογικές συνθήκες θα έπρεπε να σβήσω την βλάβη μέσω διαγνωστικού μηχανήματος, όμως επειδή την στιγμή της αντικατάστασης δεν το είχα διαθέσιμο το άφησα έτσι.Μερικά χιλιόμετρα παρακάτω το λαμπάκι του κινητήρα έσβησε μόνο, αφού ο εγκέφαλος δεν αναγνώριζε πλέον αστοχία ανάφλεξης.

Mετά από αναζήτηση και συζήτηση που έκανα για την συγκεκριμένη βλάβη, ανακάλυψα ότι το πρόβλημα θα μπορούσε να προκληθεί από αρκετούς παράγοντες, π.χ. μπέκ ψεκασμού, μπουζί, αισθητήρας λ, καταλύτης κ.α. Στη δική μου περίπτωση το πρόβλημα ήταν καθαρά ο πολλαπλασιαστής και με κόστος 70  ευρώ το πρόβλημα μου λύθηκε.

*Σημείωση: στον τελευταίο αριθμό της βλάβης αναφέρεται ο αριθμός του κυλίνδρου.Στην περίπτωση μας που είναι μηδέν σημαίνει ότι η αφλογιστία βρίσκεται σε τυχαίο κύλινδρο, ενώ για παράδειγμα αν ήταν “Ρ0303” σημαίνει ότι έχει αστοχία στον τρίτο κύλινδρο.

Να υπογραμμίσω κάτι σε αυτό το σημείο.Οτι ενώ υπήρχε τρέμουλο στον κινητήρα του αυτοκινήτου μου και πήγα σιγά σιγά στη δουλειά, δεν σημαίνει ότι είναι η καλύτερη επιλογή και ότι ο καθένας/καθεμία έχει την εμπειρία να κάνει το ίδιο. Το καλύτερο που θα μπορούσες να κάνεις για την αποφυγή μεγαλύτερης βλάβης, είναι να σβήσεις το όχημα σε σημείο που να μην εμποδίζει την κυκλοφορία, να είσαι προστατευμένος/νη και να καλέσεις την οδική βοήθεια.

Παύλος Πιαστόπουλος

Ο Παύλος είναι ο άνθρωπος που θέλεις, για να σου βρεί το ανταλλακτικό που χρειάζεσαι, κατά πάσα πιθανότητα όπου και αν βρίσκεται αυτό...στην Ελλάδα και στον Κόσμο... Απόφοιτος του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης του Τμήματος Οχημάτων, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ο ειδικός του ανταλλακτικού σε πολλούς και διάφορους τύπους οχημάτων. Μετράει χρόνια εμπειρίας στην εύρεση και οργάνωση των ανταλλακτικών ,που απαιτούν διάφορα συνεργεία αυτοκινήτων εντός Ελλάδας.

Related Articles

Back to top button
Verified by MonsterInsights