Πως να καταλάβετε ότι η φλάντζα κεφαλής έχει πρόβλημα;

Η φλάντζα κεφαλής παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα όταν «καίγεται» να χρειαστεί αντικατάσταση. Για να γίνει η καύση στο θάλαμο καύσης, πρέπει να επιτευχθεί υψηλή συμπίεση. Η φλάντζα κεφαλής θωρακίζει τη διαδικασία συμπίεσης και αποτρέπει να μπερδευτούν τα νερά με τα λάδια της μηχανής μέσα στο θάλαμο καύσης. Η καμένη φλάντζα κεφαλής δημιουργεί δυσλειτουργία και μικρή απόδοση του κινητήρα. 

  

Πως να καταλάβετε ότι η φλάντζα κεφαλής έχει πρόβλημα; Τα πράγματα που πρέπει να παρατηρήσουμε για να καταλάβουμε αν η φλάντζα είναι καμένη είναι τα εξής :


• Κοιτάζουμε τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου από το όργανο θερμοκρασίας που βρίσκεται στο καντράν. Εάν το αυτοκίνητο  υπερθερμαίνεται είναι ένα σημάδι καμένης φλάντζας.  


• Βλέπουμε την ποσότητα ψυκτικού υγρού στο ψυγείο μας (ή στο παγούρι υπερπλήρωσης). Εάν χάνει υγρά υπάρχει περίπτωση το κύκλωμα ψύξης να ρίχνει τα νερά στο κάρτερ λόγω καμένης φλάντζας. 


• Κοιτάζουμε τα λάδια της μηχανής με τον ειδικό δείκτη. Εάν παρατηρήσουμε κάποια μορφή αφρού τότε στα λάδια υπάρχει ψυκτικό υγρό και έχουν  μπερδευτεί λάδια με νερά. 


• Εάν παρατηρήσουμε μια γλυκιά οσμή να βγαίνει με άσπρο καπνό συνοδευόμενη από σταγόνες νερού από την εξάτμιση, τότε είναι σημάδι καμένης φλάντζας κεφαλής. 

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

2 Comments

    1. Ευχαριστούμε 🙏🏻 για το σχόλιο.
      Το 99% των κυκλωμάτων ψύξης στα αυτοκίνητα δουλεύουν με πίεση. Οι τάπες νερού στο παγούρι έχουν μια μεμβράνη η οποία είναι ρυθμισμένη να 💨 εκτονώνει τη μεγάλη πίεση που δημιουργείται και έτσι δουλεύει σωστά το βεντιλατερ (ανεμιστήρας).
      Επομένως όταν εσυ δεν κλείσεις την τάπα καλά πολύ πιθανόν να σου βγάζει νερά από εκεί, άρα να χάνει πίεση το κύκλωμα να μην ανάβει το βεντιλατερ και ταυτόχρονα η θερμοκρασία να ανεβαίνει.
      Ελπίζω να σε κάλυψα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights