Hyundai Nexo | Σπάζωντας το προσωπικό ρεκόρ αυτονομίας
H Hyundai είναι γνωστή για τα κατορθώματά της. Τα οχήματα που έχει στην γκάμα της πλέον, είναι άξια ανταγωνισμού με οποιαςδήποτε εταιρείας οχημάτων μαζικής παραγωγής. Και δεν είναι ότι πλέον είναι τα “value for money” οχήματα, όσο το οτι μια τέτοια Κορεάτικη εταιρεία έχει εξελιχθεί σε τεράστιο κολοσσό που μπαίνει στο μάτι των “μεγάλων”.
Το γεγονός
Δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλες εταιρείες και αυτό το αποδεικνύει και με το κατόρθωμα του NEXO. Η ομάδα της Hyundai στην Αυστραλία πέτυχε το ακατόρθωτο : Έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας υδρογονοκίνητου οχήματος, ταξιδεύοντας μόνο με ένα γέμισμα!
Τα χιλιόμετρα που διάνυσε είναι 887.5, ενώ η ίδια η εταιρεία επίσημα δίνει μέγιστη αυτονομία με ένα γέμισμα τα 666 χλμ (μετρημένο από το WLTP). Η μέγιστη ανατροφοδότηση της δεξαμενής σε χρόνο κυμαίνεται από 3′ έως 5′.
Το ακριβώς προηγούμενο ρεκόρ που έσπασε πριν λίγες ημέρες ήταν τα 778 χιλιόμετρα.
Η ιστορία
Μια αντιπροσωπεία της RACV (αξιοπιστίας του ρεκόρ) βρισκόταν στην αφετηρία για να σφραγίσει τη γεμάτη δεξαμενή και μια αντιπροσωπεία της NRMA βρισκόταν στον τερματισμό για να επιβεβαιώσει ότι ακόμη ήταν σφραγισμένη η δεξαμενή.
Για την καταγραφή των χιλιομέτρων υπήρχε ένα GPS απομονωμένο πάνω στο ταμπλό του αυτοκινήτου και κατέγραψε 903,4 χιλιόμετρα, ενώ οι χάρτες της Google κατέγραψαν απόσταση 905 χιλιομέτρων. Τελικά ως επίσημος καταγραφέας απόστασης επιλέχθηκε ο υπολογιστής ταξιδίου του οχήματος.
“Το ταξίδι έγινε σε περίπου 13 ώρες και 6 λεπτά με μέση ταχύτητα τα 70 χλμ/ώρα. Η πρώτη προειδοποίηση στο καντράν ότι τελειώνουν τα καύσιμα, εμφανίστηκε στα 686 χιλιόμετρα. Ξεκίνησε όμως να αναβοσβήνει συνεχώς στα 796 χιλιόμετρα.” Τα λόγια του οδηγού.
Η κατανάλωση υδρογόνου
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού το NEXO παρήγαγε 6,27 κιλά υδρογόνου, δηλαδή μια ποσότητα της τάξης του 0,706 κιλά/100 χιλιόμετρα. Καθάρισε 449.100 λίτρα ατμοσφαιρικού αέρα. Η ποσότητα αυτή είναι αρκετή για να μπορούν να αναπνέουν 33 ενήλικες σε μία μέρα. Η πλαστική του εξάτμιση έβγαζε μόνο καθαρό νερό σε μορφή ατμού.
Φυσικά δεν παρήγαγε ρύπους. Το ποσοστό CO2 ήταν άκρως μηδενικό! Σε αντίθεση ένα όχημα με μηχανή εσωτερικής καύσης θα παρήγαγε περίπου 125 κιλά CO2 για την ίδια απόσταση.
Το NEXO
Το NEXO αυτό είναι δεύτερης γενιάς υδρογονοκίνητο όχημα της Hyundai. Ο σχεδιασμός του θυμίζει καθαρό SUV.
Έχει κερδίσει τα 5 αστέρια ασφαλείας σε δοκιμές Euro NCAP ,όπως επίσης και 5 πράσινα αστέρια σε αξιολόγηση NCAP για να επιβεβαιώσει την οικολογική του συνεισφορά.
Το NEXO συνδιάζει καθαρές μετακινήσεις με την τελευταία γενιά αυτόνομης οδήγησης και όλα τα έξυπνα σύστηματα οδηγικής υποβοήθησης.
Με το NEXO σαν τεχνολογική ναυαρχίδα η Hyundai γίνεται ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εναλλακτικών κινητήρων από οποιονδήποτε άλλο στην Ευρώπη. Αν σκεφτεί κανείς ότι παράγει εκτός από εσωτερικής καύσης και υδρογόνου, υβριδικά ,πλήρως ηλεκτρικά και plug in ηλεκτρικά.
Συμπέρασμα
Εμένα προσωπικά η ιδέα του να ταξιδεύω σχεδόν 900 χιλιόμετρα, ουσιαστικά έχοντας στη δεξαμενή μου νερό, δεν μου κάθεται και πολύ στραβά. Θα ήθελα να αρχίσουν να κινούνται και τα οχήματα υδρογόνου, αν και εφόσον η χρήση του δεν τελειώσει το νερό από τη γή ??.
Από την άλλη φαίνεται πως οι κινήσεις τους είναι μελετημένες και για να παράξουν ένα τέτοιο μοντέλο το οποίο είναι και δεύτερης γενιάς, κάποια προοπτική θα βλέπουν.
Εμένα πάντως θα μου άρεσε να πηγαίνω παντού με ένα ντεπόζιτο και χωρίς να επιβαρύνω το περιβάλλον. Εσύ τί λες;