Επισκευή φρένων (Μέρος 2ο)

Μέρος 3ο

Οι δαγκάνες των φρένων κολλάνε

Επισκευή φρένων

Συμπτώματα : Πατάμε φρένο και το αυτοκίνητό μας τραβάει από τη μία πλευρά ή δεν απελευθερώνονται τα φρένα εντελώς όταν παίρνουμε το πόδι μας από το πεντάλ.

Γιατί κολλάνε οι δαγκάνες;

1. Σιδεράκια της δαγκάνας. Υπάρχουν αυλακώσεις πάνω στη δαγκάνα οι οποίες κρατούν τα τακάκια σταθερά και τα αφήνουν να γλιστρήσουν προς τα μέσα όταν πατάμε το πεντάλ του φρένου και προς τα έξω όταν το αφήνουμε. Καμμιά φορά τα σιδεράκια που «φωλιάζουν» μέσα στις αυλακώσεις λόγω βρομιάς ή επειδή κάποιες φορές στραβώνουν δεν αφήνουν τα τακάκια να μετακινηθούν όπως πρέπει με αποτέλεσμα να κολλάνε αυτά.

Πώς φτιάχνουμε το πρόβλημα;

Για να φτιάξουμε το πρόβλημα οι αρχικές κινήσεις μας είναι να καθαρίσουμε τις αυλακώσεις ή να αντικαταστήσουμε τα σιδεράκια τα οποία δημιουργούν το πρόβλημα .

2. Οι βίδες στήριξης της δαγκάνας. Οι βίδες συγκράτησης της δαγκάνας επίσης γλιστρούν και πρέπει να μένουν καθαρές. Υπάρχει προστατευτικό πλαστικό (σα μικρές φυσούνες) για να τις κρατήσουν καθαρές και λαδωμένες. Κάποιες φορές οι μηχανικοί από απροσεξία τους σκίζουν τα φυσουνάκια όταν αλλάζουν τα τακάκια. Εκτός ότι με αυτό τον τρόπο λερώνονται από σκόνες, χώματα κλπ. – ξεραίνονται και δε γλιστρούν πλέον με αποτέλεσμα να έχουμε θέμα κίνησης της δαγκάνας. Μερικές φορές μπορούμε να βγάλουμε τις βίδες αυτές και να τις φέρουμε στην αρχική τους κατάσταση ή να τοποθετήσουμε καινούριες.

3. Πιστόνι. Κάποιες φορές η δαγκάνα κολλάει λόγω του πιστονιού, το οποίο περικλείεται από μια πλαστική μεμβράνη η οποία το προστατεύει από σκόνες και βρωμιές και το κρατάει λιπαινόμενο. Υπάρχει η περίπτωση να κολλήσει το πιστόνι λόγω πολλής βρωμιάς και γρεζιών εάν το πλαστικό που το προστατεύει δεν καθίσει σωστά και αυτό γίνεται όταν πιέζουμε το πιστόνι προς τα μέσα για να απελευθερωθεί η δαγκάνα (συνήθως όταν αλλάζουμε τακάκια).

 

4. Τα μαρκούτσια. Εάν τα μαρκούτσια των φρένων (σωληνάκια μεταφοράς υγρού φρένων στο σύστημα πέδησης) είναι σκισμένα και έχουν διαρροή, τότε υπάρχει πιθανότητα η πλευρά εκείνη να μην φρενάρει σωστά με αποτέλεσμα να τραβάει η άλλη πλευρά κατά το φρενάρισμα. Μια λύση για να δούμε αν το πρόβλημα είναι τα μαρκούτσια, είναι να σηκώσουμε το όχημα να πατήσουμε το πεντάλ των φρένων, να το αφήσουμε και να προσπαθήσουμε να γυρίσουμε τους τροχούς. Εάν κάποιος τροχός δεν γυρίζει τότε ανοίγοντας τη βαλβίδα εξαέρωσης θα δούμε ότι αν εκτοξευθεί με πίεση το υγρό των φρένων τότε υπήρχε μεγάλη πίεση στο σύστημα λόγω της κακής κατάστασης του σωλήνα (μαρκούτσι) των φρένων.

*Συμπέρασμα: ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγουμε από το να κολλήσουν οι δαγκάνες πρέπει να κάνουμε ελέγχους στο σύστημα των φρένων. Ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το όχημά μας συνήθως οι δαγκάνες διαρκούν όσο η διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου.

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button