Επισκευή φρένων (Μέρος 1ο)

Μέρος 2ο

Κάνουμε επισκευή φρένων όταν παρουσιάζουν τα εξής συμπτώματα :

  • Κακή επιβράδυνση

1. Τριβή των φρένων. Είναι το πιο κοινό πρόβλημα που προκαλεί την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Εμφανίζεται συνήθως όταν ο οδηγός πατάει ελαφρώς το φρένο πάρα πολλές φορές. Αυτό κάποιος θα έλεγε ότι είναι απολύτως σωστό ειδικά όταν κατεβαίνετε ένα βουνό για παράδειγμα, όμως πρέπει να έχουμε στο νού μας ότι ανεβαίνει και η θερμοκρασία των τακακίων και χάνεται η απόδοσή τους.

Για να αποτραπεί αυτό πρέπει να πατάμε ελάχιστα το φρένο και να τα αφήνουμε κάποιο διάστημα για να κρυώσουν. Για να φρενάρουμε όμως κατ’ αυτό τον τρόπο θα πρέπει να κατεβάσουμε και τη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων ώστε να φρενάρει το όχημα και από τη μηχανή συνδυαστικά.

2. Η κακή απόδοση των υγρών των φρένων. Πρέπει να αλλάζουμε τακτικά τα υγρά φρένων (6000-12000 χλμ) για να μη χάνεται η καλή επίδραση στο σύστημα πέδησης. Αυτό σημαίνει ότι τα υγρά φρένων δε νερουλιάζουν και δεν περιέχουν βρωμιές.

Αυτά τα δύο προβλήματα έχουν σαν αποτέλεσμα να βράζουν τα υγρά των φρένων σε πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες απ’ ότι θα έπρεπε. Όταν αυτό συμβαίνει, τότε αέρας μαζεύεται στο σύστημα πέδησης το οποίο συμπιέζεται (ενώ δε συμπιέζουν τα υγρά των φρένων – εξαέρωση).

3. Όταν τοποθετούμε καινούρια τακάκια, αυτά έχουν πάνω τους ένα υλικό σαν ρετσίνα, με αποτέλεσμα όταν φρενάρουμε να δημιουργούν αέρια τα οποία δε βοηθούν στη σωστή τριβή μεταξύ τακάκι – δισκόπλακας.

*Συμπέρασμα : όταν συμβαίνει κακή επιβράδυνση στο όχημά μας και εμείς συνεχίζουμε να πατάμε τα φρένα για ώρα, μη διστάζετε να «κατεβάσετε ταχύτητα» ώστε να επιβραδύνει το όχημα από τη μηχανή και το κιβώτιο ταχυτήτων.

  • Πρόβλημα με τον κύλινδρο των φρένων

Τι είναι και τι κάνει;

Είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του συνόλου του συστήματος πέδησης το οποίο μεταφέρει ενέργεια ή δύναμη από το πεντάλ του φρένου στα τακάκια και στα παπούτσια μας, ώστε να επιβραδύνει το όχημά μας.

  • Σημάδια ότι ο κύλινδρος δεν είναι σε καλή κατάσταση

1. Διαρροές υγρών από τον κύλινδρο. Μέσα στον κύλινδρο υπάρχουν κάποια O-ring τσιμουχάκια τα οποία ξεραίνονται ή κόβονται κι έτσι έχουμε διαρροή υγρών.

2. Βύθιση του πεντάλ του φρένου. Εάν σταματήσετε το όχημά σας και πατήσετε το πεντάλ των φρένων θα πρέπει να είναι σκληρό και να μη βυθίζεται. Εάν γίνεται το αντίθετο, δηλαδή πατώντας το πεντάλ να βυθίζεται συνεχώς τότε έχουμε πρόβλημα στον κύλινδρο.

3. Κακή απόδοση των υγρών των φρένων. Εάν βρείτε νερό στα υγρά ή να είναι μαύρα, τότε πιθανόν έχουμε πρόβλημα στον κύλινδρο των φρένων (το κριτήριο είναι τα υγρά των φρένων να έχουν αντικατασταθεί προσφάτως).

*Συμπέρασμα : όταν παρατηρούμε πρόβλημα στον κύλινδρο τότε οι επιλογές συνήθως είναι δύο – αντικατάσταση με καινούργιο ή αγορά ανακατασκευασμένου κυλίνδρου που είναι και πιο φθηνός.

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights