Υβριδικό (ηλεκτρικό) τούρμπο

Το Υβριδικό (ηλεκτρικό) τούρμπο δουλεύει ως εξής: Ο υβριδικός υπερσυμπιεστής είναι ηλεκτρικός και περιλαμβάνει μια τουρμπίνα – γεννήτρια και ένα κομπρέσορα επίσης υψηλών ταχυτήτων. Το ηλεκτρικό μοτέρ τρέχει με περιστροφή 120.000 στροφών/λεπτό (rpm) και όταν χρησιμοποιείται ως γεννήτρια παράγει πάνω από 98% ρεύμα. Η σωστή απόδοση του ηλεκτρισμού είναι σημαντική μιας και δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ τουρμπίνας και κομπρέσορα. Με λίγα λόγια κομπρέσορας και τουρμπίνα είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους. Έτσι ο υβριδικός υπερσυμπιεστής έχει καλύτερη απόδοση από έναν συμβατικό.

Κατασκευή

Ο υπερσυμπιεστής στηρίζει ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο περιέχει μόνιμους μαγνήτες ώστε να δημιουργούν ηλεκτρισμό σε αντίθεση με τα επαγωγικά μοτέρ τα οποία δημιουργούν ηλεκτρισμό μέσω μαγνητικού πεδίου μέσα σε ένα κέλυφος. Τα πλεονεκτήματα θα τα δούμε παρακάτω.

Επιτάχυνση

Όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, ο υβριδικός υπερσυμπιεστής λειτουργεί ως ηλεκτρικός supercharger. Ο κομπρέσορας τροφοδοτείται μερικώς από την ενέργεια που υπάρχει στο σύστημα κι’ έτσι του επιτρέπει να επιταχύνει κανονικά σε λιγότερο από 500 ms (μίλι σέκοντ). Αυτό σημαίνει ότι έχουμε μηδενική υστέρηση το οποίο σημαίνει ότι έχουμε καλύτερη απόδοση από τους συμβατικούς twin scroll για παράδειγμα.Επειδή υπάρχει ξεχωριστά ο κομπρέσορας και στέλνει πληροφορίες ο εγκέφαλος μπορεί να δέχεται ακριβέστερα τα δεδομένα του στοιχειομετρικού μίγματος κι’ έτσι να έχουμε πιο ακριβή και ολοκληρωμένη καύση. Δηλαδή ελέγχουμε τον αέρα που εισέρχεται και την πίεση  μέσω της ταχύτητας του κομπρέσορα, κάτι δηλαδή που δεν γίνεται στους συμβατικούς τούρμπο γιατί εκεί ελέγχεται ο αέρας μέσω του Λ και MAF.

Απόθεμα ενέργειας

Στις υψηλές στροφές του κινητήρα δημιουργείται περισσότερη ενέργεια από την τουρμπίνα απ’ ότι χρειαζόμαστε για τον κομπρέσορα. Οπότε η περίσσεια ενέργεια χρησιμοποιείται για να γεμίσει την «αποθήκη» ενέργειας του συστήματος ώστε στα επόμενα φορτία (πατήματα) να μην υπάρχει υστέρηση.

Πλεονεκτήματα

  • Εξοικονόμηση χώρου και ελευθερία τοποθέτησης εφόσον η τουρμπίνα και ο κομπρέσορας είναι ανεξάρτητα.
  • Εισαγωγή πυκνότερου αέρα μειώνοντας το μήκος των αυλών εισαγωγής και αυξάνοντας το μέγεθος του ρότορα του κομπέσορα.
  • Ελέγχοντας ο εγκέφαλος τα επίπεδα της πίεσης υπάρχει ακριβέστερη πρόβλεψη για την καύση στους κυλίνδρους.

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button