Αντλία νερού

Τι γνωρίζουμε για την αντλία νερού;

Η αντλία νερού είναι ένα εξάρτημα το οποίο κατασκευαστικά είναι σχεδιασμένο να δέχεται το νερό του κυκλώματος από μια οπή συγκεκριμένης διαμέτρου και μέσω μιας φτερωτής συγκεκριμένης γεωμετρίας, η οποία επικοινωνεί μέσω ενός άξονα με την τροχαλία της αντλίας, παίρνει κίνηση από τη μηχανή μέσω ενός ιμάντα και στέλνει το νερό με ταχύτητα στο υπόλοιπο κύκλωμα του κινητήρα μέσω μια οπής εξόδου συγκεκριμένης διαμέτρου. Υλικό κατασκευής;Όσο αφορά τη φτερωτή μιας αντλίας νερού είναι κατασκευασμένη είτε από αλουμίνιο είτε από σκληρό πλαστικό και όσο αφορά το περίβλημά της κατασκευάζεται από κράμα αλουμινίου. 

Χρειάζεται αλλαγή ή αντλία νερού και σε ποιες περιπτώσεις;

Η αντλία νερού χρειάζεται αλλαγή εάν βρίσκεται εσωτερικά του καθρέφτη της μηχανής, κάθε φορά που αλλάζουμε τον ιμάντα χρονισμού εφόσον δηλαδή παίρνει κίνηση από αυτόν και αυτό επειδή όταν θα αλλάξουμε σετ χρονισμού και δεν αλλάξουμε την αντλία νερού, εάν υπάρχει μελλοντικά κάποια διαρροή ή κάποια αστοχία εσωτερικά της αντλίας (π.χ. έσπασε ο άξονας) θα πρέπει να πληρώσουμε ξανά ολόκληρη την εργασία για να ξανάβγάλουμε τον ιμάντα χρονισμού και στη συνέχεια την αντλία. Άρα πληρώνουμε διπλή εργασία. Όταν είναι εξωτερική την αλλάζουμε όποτε δούμε ότι υπάρχει πρόβλημα είτε στεγανοποιησης (στάζει), είτε όταν δεν κάνει σωστό κύκλωμα με αποτέλεσμα να φουσκώνει τα παραφλού ή να παραμένει κρύο το ψυγείο του νερού ή να δούμε ότι ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο. 

*Οι παραπάνω περιπτώσεις μπορεί να συμβούν είτε είναι εξωτερική είτε εσωτερική η αντλία δεν αναιρουνται οι περιπτώσεις που χρειάζεται αντικατάσταση. 

Σε ποιες μορφές υπάρχουν οι αντλίες νερού; 

Οι συνηθισμένες αντλίες νερού επιβατικών αυτοκινήτων είναι δύο :

  1. Μηχανικές όπου περιγράψαμε τη διαδικασία στην αρχή 

2. Ηλεκτρικές οι οποίες έχουν την ίδια αρχή λειτουργίας με τις μηχανικές με τη διαφορά ότι έχουν στο σώμα τους αισθητήρα ο οποίος δίνει σήμα για τις στροφές τους οπότε στην καλή λειτουργία τους. Συνήθως οι ηλεκτρικές είναι και μαγνητικές διότι συνδιαζονται με κάποιο κομπρέσορα ο οποίος δίνει ώθηση στη μηχανή στις χαμηλές στροφές. Ο Κομπρέσορας και η αντλία συνδέονται μεταξύ τους με έναν εξωτερικό ιμάντα. Βέβαια η συνύπαρξη κομπρέσορα και ηλεκτρικής αντλίας δεν είναι δεδομένη καθώς υπάρχουν και ηλεκτρικές αντλίες νερού αυτόνομες.Αυτό έχει να κάνει με τον κατασκευαστή του κάθε αυτοκινήτου και το κύκλωμα νερού που έχει σχεδιάσει.

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button