Τα ελαστικά του αυτοκινήτου ρυπαίνουν περισσότερο απο την εξάτμιση (Υπό συνθήκες)
Πρόκειται για μια ανεξάρτητη εταιρία που εξειδικεύεται σε επιστημονικές και εργαστηριακές μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες που σχετίζονται με τα καύσιμα, τις εκπομπές ρύπων και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Αναδεικνύει ένα νέο είδος ρύπων όπως είναι NEE, δηλ. αυτοί που δεν εκπέμπονται από τις απολήξεις των αυτοκινήτων (non-exhaust emissions), αλλά απο Τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Τα ΝΕΕ θεωρείται πως σήμερα αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες πηγές πρωτογενών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές, το 60% των PM2.5 και το 73% των PM1.0.Στην έρευνα της η Emissions Analytics αναφέρει πως ένα δημοφιλές οικογενειακό hatchback με ολοκαίνουργια, σωστά φουσκωμένα ελαστικά, «εκπέμπει» 5,8 γραμμάρια PM ανά χιλιόμετρο. Αντίστοιχα, από την εξάτμιση βγαίνουν μόλις 4,5 χιλιοστογραμμάρια ανά χιλιόμετρο, δηλ. 1.000 φορές περισσότερο. Η έρευνα βασίστηκε σε μετρήσεις με τα φτηνότερα λάστιχα, με πολύ μεγάλο φορτίο στο αυτοκίνητο, σε πολύ μέτρια άσφαλτο, με υψηλές ταχύτητες και με στροφές.Επίσης μετρήσεις έγιναν για 300 χλμ, 30 χλμ και 3 χλμ ώστε να υπάρχει μια προσομοίωση σε ταξίδι στην εθνική οδό. Οπότε κανένα αυτοκίνητο στον κόσμο δεν μπορεί να κινείται με αυτές τις συνθήκες. Επομένως το εντυπωσιακό “1.000” προφανώς είναι περισσότερο άπιαστο κακό παρά ρεαλιστικό!