Φίλτρο καμπίνας

Το φίλτρο καμπίνας είναι ένα πολύ υποτιμημένο εξάρτημα του συστήματος κλιματισμού – αερισμού του αυτοκινήτου, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν είναι πολύ σημαντικό! Πάμε να δούμε παρακάτω τι κάνει σημαντικό το φίλτρο αυτό.

Ποια είναι η δουλειά του;

  • Καθαρίζει τον εισερχόμενο αέρα στην καμπίνα από μικροσωματίδια
  • Βοηθάει το σύστημα κλιματισμού να λειτουργεί σωστά, χωρίς να καταπονείται με αποτέλεσμα να μην αποδίδει

Τι φίλτρα υπάρχουν;

Υπάρχουν κατά κύριο λόγο τρία είδη φίλτρων στο εμπόριο:

  1. Πεπιεσμένου χαρτιού με ειδική επεξεργασία ώστε να μην αφήνουν υπολείμματα υλικού μέσα στην καμπίνα. Είναι τα πιο απλά κατασκευαστικά με πολύ χαμηλό κόστος κατασκευής και τα πιο φθηνά στο εμπόριο. Δεν φιλτράρουν όλα τα σωματίδια του αέρα (γύρη, ρύπους) και αποδίδουν καλύτερα σε αστικό περιβάλλον όπου δεν υπάρχουν κακές συνθήκες (χώματα, άμμος, γύρη).

  1. Ενεργού άνθρακα όπου το υλικό αυτό προέρχεται από κέλυφος καρύδας και γίνεται η απανθράκωσή του έως ένα ποσοστό, με ατμό στους 8000C.

Τα φίλτρα αυτά εξασφαλίζουν με πολύ μεγάλη αποδοτικότητα:

  • καθαρό αέρα στην καμπίνα (οδηγός, συνεπιβάτες), ακόμη και σε κλειστό περιβάλλοντα χώρο (σήραγγα, κυκλοφοριακή συμφόρηση)
  • αποτροπή δυσάρεστων οσμών από το περιβάλλον
  • αποτρέπεται σε πολύ μεγάλο βαθμό η γύρη λόγω των μεσαίων στρώσεων άνθρακα, όπου το καταφέρνουν αυτό μέσω ηλεκτροστατικής φόρτισης. Η μεσαία στρώση είναι αυτή που απορροφά τα μικροσωματίδια όπως η γύρη.
  1. Πολυφαινόλες. Είναι ίσως το καλύτερο από τα υλικά που αναφέραμε με ζωτική σημασία για τον άνθρωπο. Οι πολυφαινόλες βρίσκονται στα φυτά και τα προστατεύουν από υπεριώδης ακτινοβολία και μικροβιακές μολύνσεις. Όταν εισέλθουν στον οργανισμό έχουν ωφέλιμη βιολογική δράση.

Τι άλλο κάνουν;

  • Συγκρατούν σε μεγάλο βαθμό ακόμη και τους μικρόκοκκους της γύρης
  • Έχουν αλλεργιοαντιμικροβιακή προστασία, ώστε να μην αποσυντίθενται οι πολυφαινόλες
  • Έρευνες δείχνουν ότι είναι 98% αποτελεσματικότερο το φίλτρο αυτό

Πώς καταλαβαίνουμε ότι χρειάζεται αλλαγή;

  • Υπάρχει έντονη δυσοσμία στην καμπίνα με κλειστό A/C
  • Αν ανοίξουμε τον κλιματισμό πάλι θα μυρίζει έντονα
  • Το σύστημα κλιματισμού και θέρμανσης ακούγεται πιο θορυβώδες ίσως και να ακούμε κάποιο σφύριγμα μέσα από αυτό

Κάθε πότε το αλλάζουμε;

  • Το αλλάζουμε βάση του κατασκευαστή, ή αλλιώς στο ετήσιο σέρβις ή κάθε 10 με 15 χιλιάδες χιλιόμετρα
  • Ανάλογα σε τι περιβάλλον χρησιμοποιούμε κατά βάση το αυτοκίνητο μπορεί να χρειαστεί και πιο συχνή αλλαγή
  • Κατά κύριο λόγο την άνοιξη πρίν ξεκινήσουν οι αλλεργίες

Πηγές:

 https://www.caranddriver.com/research/a33216426/air-cabin-filter/

https://www.thatslife.gr/his-life/car-science-lab-filtro-kampinas/

https://www.makthes.gr/ena-kalo-filtro-kampinas-sto-aytokinito-krata-makria-tis-allergies-276222

https://www.mednutrition.gr/portal/efarmoges/leksiko-diatrofis/15352-polyfainoles

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights