Διάκενο βαλβίδας

Να αναφέρουμε εξαρχής ότι το άρθρο αναφέρεται σε μηχανικό σύστημα βαλβίδων.

Γιατί ρυθμίζουμε το διάκενο;

Ρυθμίζουμε το διάκενο των βαλβίδων για να μπορεί το στέλεχός τους να κινείται σωστά στη διαδρομή που όρισε ο κατασκευαστής.

Πως προκαλείται το διάκενο;

Προκαλείται λόγω αυξομειώσεων της θερμοκρασίας, οι οποίες δημιουργούν διάκενο μεταξύ του στελέχους της βαλβίδας και του ζυγώθρου (κοκοράκι), όταν η βαλβίδα είναι κλειστή.

Πώς ρυθμίζεται το διάκενο;

Αρχικά να τονίσουμε ότι το διάκενο των βαλβίδων εξαγωγής είναι μεγαλύτερο ή και ίσο  σε σχέση με των βαλβίδων εισαγωγή. Ρυθμίζουμε συνήθως με κρύο κινητήρα ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Η βαλβίδα που θα ρυθμίσουμε πρέπει να είναι κλειστή.

Λύνουμε το παξιμάδι στο ζύγωθρο και στη συνέχεια δοκιμάζουμε στο φίλερ το νούμερο που αναγράφει ο κατασκευαστής. Συνήθως αναγράφει ένα εύρος αριθμών μέσα στο οποίο πρέπει να είναι το διάκενο. Εάν δεν βρίσκεται η μέτρηση με φίλερ μέσα σε αυτό το εύρος, τότε σφίγγουμε ή χαλαρώνουμε τη μεσαία βίδα που βρίσκεται στο ζύγωθρο με κατσαβίδι και ξαναδοκιμάζουμε έως ότου φτάσουμε στο επιθυμητό νούμερο στο φίλερ.

Στη συνέχεια αφήνουμε το φίλερ μέσα στο διάκενο, σφίγγουμε το παξιμάδι ενώ κρατάμε κόντρα με το κατσαβίδι τη βίδα ώστε να μην αλλάξει το διάκενο, αφαιρούμε το φίλερ και συνεχίζουμε στην επόμενη βαλβίδα.

Πώς καταλαβαίνουμε ότι το διάκενο χρειάζεται ρύθμιση;

Το καταλαβαίνουμε από :

  • το μεταλλικό θόρυβο που ακούγεται ψηλά στο καπάκι στον χώρο του εκκεντροφόρου,
  • από υψηλή κατανάλωση καυσίμου και
  • από χαμηλή απόδοση του κινητήρα. 

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

2 Comments

  1. Καλησπέρα. Μου άρεσε πολύ η σελίδα σας. Πολύ αναλυτική και με απλή γραφ,ή ώστε να καταλαβαίνουμε και εμείς που δεν είμαστε μηχανικοί.
    Θα ήθελα μια ερώτηση θα κάνω. Πρόκειται να βάλω στο Toyota Corolla 1400cc του 2000, υγραέριο. Συστήνεται να αλλάξω και τις βαλβίδες σε υγραερίου?

    Το σύστημα που θα εγκαταστήσω είναι της Lovato Smart ExR (made in Italy) €900 με το ΦΠΑ

    Ευχαριστώ

    1. 🙏🏻 Σε ευχαριστούμε για το σχόλιο Νίκο. Όσο για την ερώτηση σου τώρα. Δεν γνωρίζω αν σου το είπε κάποιος για τις “βαλβίδες του υγραερίου” ή αν το άκουσες κάπου γενικά. Δεν αξίζει κατά την άποψη μου να κάνεις κάτι τέτοιο. Το αυτοκίνητο σου είναι 23 ετών, έχει τα χιλιομετράκια του φαντάζομαι και θα είναι ευχής έργο αν δεν καίει λαδάκι ήδη.
      Να βάλεις υγραέριο φυσικά και ειδικά η εταιρεία που επιλέγεις είναι πολύ προσβάσιμη και εύχρηστη για πάρα πολλά συνεργεία υγραερίου όσο αφορά ανταλλακτικά και ρύθμιση ψεκασμού.
      Δεν θα έχεις κανένα θέμα με τις βαλβίδες, αν δηλαδή ήδη δεν υπάρχει κάποιο θέμα με τις ήδη υπάρχουσες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights