Βαλβίδα αναθυμιάσεων PCV

Η βαλβίδα αναθυμιάσεων στροφαλοθάλαμου (PCV), είναι στην ουσία ο εξαερισμός του κινητήρα μας από τις αναθυμιάσεις που δημιουργούνται λόγω καύσης και θερμοκρασιών στο χώρο καύσης.

Πού βρίσκεται;

Βαλβίδα αναθυμιάσεων PCV συνήθως βρίσκεται στο καπάκι των βαλβίδων. Eίναι ένα πλαστικό εξάρτημα από το οποίο βγαίνουν δύο σωληνάκια ένα προς το μπλόκ του κινητήρα και ένα προς την εισαγωγή. Το πρώτο (προς το μπλόκ του κινητήρα) είναι αυτό το οποίο μεταφέρει τις αναθυμιάσεις στη βαλβίδα και το δεύτερο είναι αυτό που μεταφέρει τις αναθυμιάσεις στην εισαγωγή του αέρα, ώστε να γίνει ανακύκλωση.

Πώς λειτουργεί;

Το μυστικό εδώ είναι να καταλάβουμε ότι για να δημιουργηθεί ανακύκλωση πρέπει στον στροφαλοθάλαμο να περνάει συνεχώς νέος ατμοσφαιρικός αέρας ο οποίος θα σπρώχνει τις αναθυμιάσεις προς τα πάνω, άρα ως προέκταση του φίλτρου αέρα υπάρχει κάποια δίοδος ακόμη (σωληνάκι) το οποίο κάνει αυτή τη διαδικασία. 

Συμπεραίνουμε ότι αν δεν γίνει αυτή η διαδικασία σωστά, με πλήρως λειτουργική την PCV τότε οι αναθυμιάσεις αυξάνονται, δημιουργούν μεγαλύτερη πίεση στο χώρο καύσης η οποία έχει κάποιες συνέπειες.

Ποιες συνέπειες έχει η αύξηση πίεσης στο χώρο καύσης λόγω αναθυμιάσεων;

Όταν οι αναθυμιάσεις αυξάνονται,

  1. τα ελατήρια πιστονιού ανοίγουν ώστε να περάσουν οι αναθυμιάσεις προς το καπάκι
  2. αύξηση πίεσης στο χώρο καύσης
  3. μεγαλώνει το διάκενο των ελατηρίων σε μεγάλο ποσοστό
  4. λόγω περιστροφής των ελατηρίων του πιστονιού, κάποια στιγμή τα κενά τους ευθυγραμμίζονται και δημιουργούν μεγαλύτερο διάδρομο για τιςι αναθυμιάσεις
  5. μειώνεται η στεγανοποίηση των ελατηρίων των εμβόλων με τα τοιχώματα του κυλίνδρου

Πώς καταλαβαίνουμε ότι η PCV έχει χαλάσει;

Η PCV στους κινητήρες της VW κυρίως στους 2.0 TFSI, αποτελείται εσωτερικά από μια μεμβράνη, η οποία όταν σκιστεί :

  1. ακούγεται να ξεφυσάει αέρας (σφύριγμα). Τοποθετώντας το δάχτυλό μας στην πλαϊνή τρύπα της PCV για να την καλύψουμε κόβεται αυτός ο ήχος
  2. δημιουργούνται πολλές αναθυμιάσεις λαδιού. Φαίνονται βγάζοντας το σπιράλ τμήμα σωλήνα από την PCV προς την εισαγωγή. Είναι αιτία για τις επικαθίσεις λαδιού στις βαλβίδες εισαγωγής
  3. συνήθως τα πρώτα σημάδια τα βλέπουμε περίπου στις 45000 χλμ.

Πηγές:

Βιβλιογραφία

ΜΕΚ 1

Youtube

WHY you want to check your PCV valve regularly – YouTube

How The VW 2.0t TSI PCV Valve Fails – YouTube

How the PCV System Works ( PCV Valve ) – YouTube

Άρθρα

Πού βρίσκεται η βαλβίδα pcv; χαρακτηριστικά και αρχή λειτουργίας – Αυτοκίνητα 2021 (man-trailer.com)

 

 

 

 

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

2 Comments

  1. Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά.Εχω ένα πρόβλημα στο αυτοκίνητο.Βαζω πρώτη και ακούγεται στο ρελαντί στο ξεκίνημα δηλαδή με χαμηλές στροφές ένα θα έλεγα σαν κουδούνισμα η ρεταρησμα και όταν ανεβαίνουν οι στροφές σταματαει .Τι μπορεί να είναι;

    1. Καλησπέρα και χρόνια πολλά.Ευχαριστούμε για το σχόλιο. Οι πληροφορίες είναι ελλιπής, αλλά θα έλεγα ότι ίσως κάποιος πολλαπλασιαστής να μη στέλνει ρεύμα στα μπουζί (τρέμουλο) και το κροτάλισμα ίσως να είναι από κάποια κομμένη ή μαλακή βάση μηχανής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights