70 χρόνια Beetle σε κουτιά
Από το 1950 η Volkswagen εξήγαγε τα επιβατικά οχήματά της σε κομμάτια. Ο σκοπός ήταν να συναρμολογηθούν στη χώρα προορισμού. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται “πλήρης αποσύνθεση” (completely knocked down ή CKD).
Μέχρι σήμερα περίπου 200 εκατομμύρια οχήματα έχουν εξαχθεί σε όλο τον κόσμο. Περίπου 3 εκατομμύρια οχήματα προστίθενται κάθε χρόνο. Το πρώτο όχημα που συναρμολογήθηκε ποτέ κομμάτι κομμάτι, είναι το θρυλικό Beetle.
Το Wolfsburg είναι το κέντρο
Όλες οι παραγγελίες που λάμβανε η VW απο όλο τον κόσμο συλλέγονταν στο κεντρικό εργοστάσιο στο Wolfsburg. Εκεί η ομάδα διαχείρισης ότι όλα τα κομμάτια των οχημάτων είναι διαθέσιμα από όλα τα εργοστάσια στην Ευρώπη και από τους προμηθευτές. Στη συνέχεια τα κομμάτια ομαδοποιούνταν και πακετάρονταν σε ένα από τα οκτώ κέντρα διανομής, φορτωνόταν σε κοντέινερ και μοιράζονταν σε όλο τον κόσμο όπου και γινόταν η συναρμολόγηση.
Από τη λήψη της παραγγελίας χρειάζεται περίπου 8 εβδομάδες μέχρι να διανεμηθεί το όχημα στη χώρα προορισμού. Συνολικά 90 διαφορετικά μοντέλα οχημάτων προμηθεύονται με τη μέθοδο CKD από την Ευρώπη.
Πρώτα το Beetle μετά το κουτί
Όλα ξεκίνησαν το 1950 όταν το πρώτο Beetle έφτασε σε κομμάτια στην Ιρλανδία. Το μεγαλύτερο εργοστάσιο συναρμολόγησης CKD βρίσκεται στη Ν. Αφρική, για παράδειγμά, εκεί συναρμολογήθηκε το Polo για την δεξιοτίμονη αγορά. Ένα ακόμη επιτυχημένο μοντέλο το Tiguan και αυτό συναρμολογήθηκε με CKD στη Ρωσσία και το Μεξικό.
Από το πακετάρισμα με το χέρι – στα σαλόνια της υψηλής τεχνολογίας
Στη σημερινή εποχή χρησιμοποιούνται συστήματα υψηλής τεχνολογίας. Πολύ εξειδικευμένα ρομποτικά συστήματα παρέχουν υποστήριξη, για τη εκφόρτωση των εξαρτημάτων στα κέντρα διανομής. Αυτό ανακουφίζει το ανθρώπινο δυναμικό ειδικά για τα ογκώδη εξαρτήματα. Τα ρομπότ έχουν τεχνητή νοημοσύνη και με αυτό τον τρόπο απλοποιούν την επικοινωνία μέσω emails με τους προμηθευτές.
Ο επικεφαλής της μάρκας για τα επιβατικά οχήματα λέει : ” δουλεύουμε με τα εργοστάσια παραγωγής μας σε πραγματικό χρόνο και διαχειριζόμαστε τη διανομή περίπου 9000 κομματιών σε όλο τον κόσμο. Οι στόχοι των υπαλλήλων μας έχουν αλλάξει εντελώς. Δεν είναι πλέον απλά αυτοί που πακετάρουν τα δέματα, αλλά είναι ειδικοί αναλυτές της αλυσίδας τροφοδοσίας και αποθήκευσης.”
Πηγή: