Ελατήρια εμβόλων

  • -Τί είναι τα ελατήρια των εμβόλων;

    -Υπάρχουν συγκεκριμένα ελατήρια που μπορώ να χρησιμοποιήσω;

    -Τα διάκενα είναι πάντα ίδια;

    -Πόσα ελατήρια εφαρμόζονται σε ένα έμβολο;

    -Πώς εφαρμόζονται στο έμβολο;

     

    Αυτές τις ερωτήσεις θα απαντήσω σε αυτό το άρθρο και θα προσπαθήσω να το κάνω όσο πιο εύκολο μπορώ. Πάμε λοιπόν…

    Τί είναι τα ελατήρια των εμβόλων;

    Τα ελατήρια των εμβόλων είναι μικρά και λεπτά εξαρτήματα. Το σχήμα τους είναι στρόγγυλο ,όμως έχουν ένα μικρό κενό σε κάποιο σημείο του κύκλου δημιουργώντας δυο άκρες. Αυτό το κενό ονομάζεται διάκενο και είναι πολύ σημαντικό για αρκετούς παράγοντες που θα αναφέρουμε παρακάτω.

    Υπάρχουν συγκεκριμένα ελατήρια που μπορώ να χρησιμοποιήσω;

    Είναι δύσκολη η απάντηση και ο λόγος είναι οτι χρησιμοποιούμε τα έμβολα που είναι απαραίτητα για τη χρήση του κινητήρα μας. Πόση δηλαδή θερμοκρασία θα μεταφερθεί στα ελατήρια.

    Τα διάκενα είναι πάντα ίδια;

    Προφανώς τα ελατήρια επεκτείνονται (ανοίγουν), όσο θερμένονται και περνούν αέρια από ανάμεσά τους. Όσο αφορά το πρώτο ελατήριο (στεγανοποίησης) , στόχος είναι το διάκενο να είναι όσο μικρότερο γίνεται όσο ο κινητήρας λειτουργεί σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Το μικρότερο διάκενο βοηθάει στο να διαπερνούν λιγότερα αέρια μέσα από τα ελατήρια , βελτιώνει τη συμπίεση και έχουμε λιγότερες αναθυμιάσεις από τον κινητήρα, επομένως και μειωμένη κατανάλωση λαδιού. 

    Βέβαια πρέπει να δώσουμε μεγάλη σημασία στο να μην είμαστε υπερβολικοί και τα ελατήριά μας είναι σφιχτά, γιατί στο άνοιγμα-κλείσιμό τους κατά τη λειτουργία του κινητήρα μπορούν να χτυπήσουν μεταξύ τους (οι δύο άκρες τους) και να έχουμε καταστροφικό αποτέλεσμα για το μοτέρ. Άρα παν μέτρον άριστον και κατά βάση με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

    Πόσα ελατήρια εφαρμόζονται σε ένα έμβολο;

    Το πρώτο και το δεύτερο ελατήριο είναι ίδια (θα τα ακούσετε στεγανοποίησης ή συμπίεσης ή φωτιάς) και δεν πρέπει να έχουν μεταξύ τους διαφορετικά διάκενα. Δηλαδή το πρώτο να έχει μεγαλύτερο διάκενο από το δεύτερο ή το αντίστροφο. Αυτό θα προκαλέσει μεγάλη διαφορά πίεσης μεταξύ τους με αποτέλεσμα το ένα από τα δύο να ξεχειλώσει και να μή στεγανοποιεί σωστά ή να μη δημιουργεί την κατάλληλη πίεση. Έτσι είναι ένας λόγος να χάσουμε και συμπίεση του κυλίνδρου, αλλά και να έχουμε κατανάλωση λαδιού (από αναθυμιάσεις).

    Στο 3ο ελατήριο ή αλλιώς ελατήριο λαδιού, το πόσο διάκενο υπάρχει είναι λιγότερο σημαντικό. Η δουλειά του είναι να ξύνει το λάδι από τα τοιχόματα του κυλίνδρου, όπως επίσης και να δίνει λάδι στον κύλινδρο. Η κατασκευή του είναι σε διάτρητη μορφή (κενά) ώστε να περνάει το λάδι. Η δουλειά του είναι να εξασφαλίζει τη λίπανση των τριβόμενων μερών εμβόλου – κυλίνδρου. Επειδή όπως αναφέραμε πιο πρίν ,ξύνουν τα τοιχώματα των κυλίνδρων, έχει ώς αποτέλεσμα την επιστροφή του λαδιού στο κάρτερ. Συνήθως αρκεί ένα μόνο ελατήριο λαδιού (για κανονική χρήση του κινητήρα).

    Πώς εφαρμόζονται στο έμβολο;

    Η τοποθέτησή τους σε κανονικής διατομής έμβολα και κανονική ήπια καθημερινή χρήση του κινητήρα γίνεται ώς εξής: Τα πρώτα δυο έμβολα είναι τα στεγανοποίησης ή φωτιάς και το τρίτο (από πάνω προς τα κάτω) είναι του λαδιού.

    Πρέπει να βάλουμε το χεράκι μας ή το ειδικό εργαλείο μας, ώστε να ανοίξουν και να τοποθετηθούν πάνω στο έμβολο. Επίσης συνήθως τα διάκενα μεταξύ των ελατηρίων έχουν διαφορά περίπου 900 σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Επίσης η πάνω ή κάτω πλευρά των ελατηρίων φαίνεται με κάποιο σημάδι (συνήθως τελεία ή TOP) .

    Αν είσαι αυτός/αυτή που δεν έχεις γνώση για την αρχιτεκτονική του κινητήρα ή για τη χρήση των ελατηρίων, ο κατασκευαστής σου δίνει τη λύση. Συνήθως οι κατασκευαστές των ελατηρίων έχουν στη συσκευασία οδηγίες για τα χαρακτηριστικά των ελατηρίων, τα διάκενα, τη χρήση που μπορεί να γίνει και την προσαρμογή των διάκενων, όπως επίσης και για τον τρόπο που τοποθετούνται στο έμβολο.

    Συμπέρασμα

    Η τοποθέτηση των ελατηρίων εμβόλου δεν είναι δύσκολη διαδικασία. Χρειάζεται εξάσκηση, να είμαστε συγκεντρωμένοι και προσεκτικοί. Σε διαφορετική περίπτωση τα ελατήρια μπορεί να σπάσουν και να πρέπει να παραγγείλουμε άλλο σέτ. Επίσης όταν δεν γνωρίζουμε κάποια πληροφορία καλό είναι να ρωτάμε τον κατασκευαστή ή τον πωλητή απο όπου προμηθευτήκαμε το προϊόν.

    Πηγές:

    hpacademy.com

     

    Βιβλίο M.E.K. 1 

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights