Στον κόφτη για πάνω από 5′!Πώς γίνεται;
Οι δοκιμές έγιναν σε ένα διπλό-τούρμπινο LS κινητήρα από τη Νelson Racing Engines. Τα αποτελέσματα; Θα σε αφήσουν με το στόμα ανοιχτό..
Το θέμα θα μου πεις ότι είναι τα εντόσθια της μηχανής.Σωστά; Λάθος! Όπως υποστηρίζουν οι υπεύθυνοι όλα τα υλικά είναι “call and order” ,δηλαδή μπορείς να κάνεις τηλεφωνική παραγγελία απλά. Δεν υπάρχουν μυστικά ή εξοτικά υλικά. Τα πάντα μπορεί να τα βρεί ο καθένας στην αγορά. Πόσο κοστίζουν δεν θα με ρωτήσεις; Καλύτερα να περάσουμε στο άρθρο θα σου απαντήσω…
Η πρώτη δοκιμή έγινε για 5 λεπτά πάνω σε δυναμόμετρα σε μέγιστη πίεση και 7000 στροφές/λεπτό. Στη συνέχεια είπαν να δοκιμάσουν κάτι λίγο παραπάνω γιατί δεν τους έφτασαν τα 5′ και κάνανε συνεχόμενα 11 πεντάλεπτα. Τί σημαίνει αυτό; 1 ολόκληρη ώρα στίψανε το μοτέρ για να δουν πόσο αντέχει. Αυτό όχι μόνο άντεξε, αλλά βγήκε από την αρένα και σχεδόν αλώβητο.
Η καρδιά είναι το θέμα
Ο πυρήνας-θεμέλιο κάθε μηχανής είναι το μπλόκ της φυσικά. “Αν δεν υπάρχουν τα θεμέλια, όλα τα υπόλοιπα μπορεί να καταστραφούν κάθε στιγμή”, λέει ο Tom Nelson. Τόσο γερό μπλόκ έχει το Chevrolet Performance LSX, με το μαντεμένιο μπλόκ που έχει αποδειχθεί πολλές φορές αντάξιο των περιστάσεων.
Φυσικά κανένα μπλοκ από το εργοστάσιο δεν είναι έτοιμο για τόσο αντίξοες συνθήκες, αλλά οι ειδικοί των κινητήρων αυτών γνωρίζουν καλά τη δουλειά τους. Οπότε με κάποια πρόσθετα “κόλπα”, όπως να φτιάξουν βάση για έξτρα μπεκ λαδιού στο μπλοκ ώστε να λιπαίνουν και να ψύχουν κάθε έμβολο, είναι ένα από αυτά.
Το πραγματικά εξοτικό εξάρτημα στο μοτέρ είναι η υδρόψυξη στην πολλαπλή του τούρμπο ,με διπλά τοιχώματα για να περνάει το νερό και να κρατάει τις θερμοκρασίες χαμηλά.
Ανοίγοντας την καρδιά
Μέσα στο μπλοκ υπάρχουν τα πιο τεχνολογικά και αντοχής υλικά βέβαια όχι εμπορίου, αλλά δημιουργήματα της Νelson Racing Engines .
Με προσαρμοσμένο στρόφαλο στις απαιτήσεις, φυσικά η τεχνοτροπία είναι billet.
Τα έμβολα είναι της εταιρείας JE Pistons. Βέβαια τα συγκεκριμένα έμβολα δεν είναι σχεδιασμένα για να είναι ελαφριά ,αλλά για δύναμη και μέγιστη πίεση οπότε είναι και βαριά. Έχουν προσθέσει επίσης στην κορώνα του εμβόλου πρόσθετο πάχος για να αντέχουν στις πιο υψηλές θερμοκρασίες.
Επίσης οι πείροι των εμβόλων έχουν δεχθεί “ειδική μεταχείριση”. Έχουν προσαρμοστεί στα συγκεκριμένα έμβολα και μπιέλες, για να έχουν μέγιστη αντοχή. Αυτό σημαίνει ότι οι συγκεκριμένοι πείροι είναι πολύ πολύ χοντροί.
Το κεφαλάρι
Δεν δόθηκαν πολλές λεπτομέρειες, αλλά πάλι έχουμε πολλές δικές τους προσαρμογές με πολύ μεγαλύτερες έδρες στις βαλβίδες.
Για τον εκκεντροφόρο δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στους λοβούς του, ώστε να είναι ομαλή η μετάβαση σε κάθε περιστροφή και για να μπορεί να ελεγχθεί από το ελατήριο της βαλβίδας. Αυτό γίνεται αφού ο κινητήρας θα έχει υψηλές στροφές για πολλή ώρα.
Στον πάτο του βαρελιού
Στα χαμηλά στρώματα έχουμε το κάρτες. Εκεί φυσικά θα δούμε ένα ξηρό κάρτερ ,η επιλογή αυτή είναι μονόδρομος σε τέτοιες κατασκευές.
Στο συγκεκριμένο κάρτερ ο κάθε κύλινδρος έχει δικό του χώρο λαδιού αφού αυτό χωρίζεται σε τοιχώματα. Η αντλία βιδώνεται πάνω στο κάρτερ, οπότε με τις οπές που έχουν φτιάξει ταΐζουν κατευθείαν την αντλία λαδιού.
Παρατηρώντας τα αποτελέσματα
Βλέποντας τα κουζινέτα βάσεως (στροφάλου) και μπιελών θα έλεγε κανείς ότι το μοτέρ δεν έκανε ούτε 2 χιλιάδες χιλιόμετρα. Όλα φαίνονται καθαρά και χωρίς ανάματα.
Μάλιστα ο Νέλσον ανέφερε “Δεν πρόκειται να τα αντικαταστήσω” δείχνοντας την ικανοποίηση του.