Τεχνολογικές καινοτομίες

Οι Τεχνολογικές καινοτομίες δημιουργήθηκαν με τα χρόνια, λόγω της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας και της ανάγκης των ανθρώπων να καταστήσουν την οδήγηση πιο ασφαλή και άνετη από ποτέ.

Παρακάτω γράφω για δυο από τα πολλά που πρόκειται να γράψω, τα οποία κατά τη γνώμη μου είναι πολύ σημαντικά και βοηθούν πολύ να μην “ξεφεύγει” ο οδηγός και το όχημα από το δρόμο.

Head Up Display (HUD)

Το σύστημα αυτό εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε μαχητικά αεροσκάφη το 1958 , με τα αυτοκίνητα να παίρνουν σειρά το 1988 με την εταιρεία GM στο μοντέλο Cutlass supreme Oldsmobile και στην συνέχεια να γίνεται εφαρμογή του συστήματος στο παρμπρίζ από την σειρά 5 του 2004 της BMW.

Χωρίς να μπλέξουμε σε πολλές λεπτομέρειες θα πούμε ότι υπάρχει μια μονάδα ψηφιακής απεικόνισης των πληροφοριών, η οποία στέλνει την  εικόνα σε ειδικά κάτοπτρα και αυτά στην συνέχεια σε μία ειδική μεμβράνη που εμφανίζεται σε εμάς λίγο πάνω από το καντράν. Ωστόσο πολλά συστήματα πλέον έχουν απεικόνιση απευθείας στο παρμπρίζ. Σκοπός αυτής της καινοτομίας είναι να μην ξεφεύγει καθόλου το βλέμμα του οδηγού από τον δρόμο. 

Lane keep assist – Lane departure warning

  • Lane keep assist ( σύστημα διατήρησης λωρίδας )

Ουσιαστικά είναι τόσο απλό όπως ακούγεται, διατηρεί το όχημα στην λωρίδα χωρίς να χρειάζεται να παρέμβει  ο οδηγός ενώ ταυτόχρονα τον ειδοποιεί όταν αυτό πάει να “ξεφύγει”. Ο έλεγχος για την διατήρηση της λωρίδας επιτυγχάνεται μέσω κάμερας. Συνήθως η κάμερα βρίσκεται στο εμπρόσθιο παρμπρίζ.

  • Lane departure warning

Είναι μια ειδοποίηση προς τον οδηγό όταν το όχημα αλλάζει λωρίδα χωρίς την χρήση φλας, η ειδοποίηση αυτή γίνεται είτε μέσω του καντράν ( φωτεινή ένδειξη ) , είτε μέσω δόνησής στο τιμόνι , είτε μέσω ήχου. Λειτουργεί μέσω κάμερας που ¨διαβάζει¨ τις πλευρικές διαγραμμίσεις του δρόμου. 

(Σε περίπτωση που οδηγούμε σε δρόμο χωρίς διαγραμμίσεις , το σύστημα αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά). 

Οι περιπτώσεις που δεν υπάρχει ειδοποίηση προς το οδηγό είναι:

  1. Όταν χρησιμοποιείται το φλάς.
  2. Όταν γίνεται απότομη αλλαγή λωρίδας.
  3. Όταν κατά την αλλαγή λωρίδας πιέζουμε το φρένο.
  4. Όταν κατά την αλλαγή λωρίδας επιταχύνεται το όχημα απότομα.

Συνήθως τα δυο συστήματα αυτά υπάρχουν μαζί στον προαιρετικό εξοπλισμό ενός οχήματος , αλλά μπορούμε να τα βρούμε και μεμονομένα.

Πηγή

volvo.com

Παύλος Πιαστόπουλος

Ο Παύλος είναι ο άνθρωπος που θέλεις, για να σου βρεί το ανταλλακτικό που χρειάζεσαι, κατά πάσα πιθανότητα όπου και αν βρίσκεται αυτό...στην Ελλάδα και στον Κόσμο... Απόφοιτος του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης του Τμήματος Οχημάτων, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ο ειδικός του ανταλλακτικού σε πολλούς και διάφορους τύπους οχημάτων. Μετράει χρόνια εμπειρίας στην εύρεση και οργάνωση των ανταλλακτικών ,που απαιτούν διάφορα συνεργεία αυτοκινήτων εντός Ελλάδας.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights