Αισθητήρας διαφορικής πίεσης | Τί είναι;

Αρχικά το συγκεκριμένο είδος αισθητήρα δεν εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο, γενικότερα η εφαρμογή του μπορεί να γίνει οπουδήποτε θέλουμε να μετρήσουμε την διαφορά πίεση ή ροής σε δύο σημεία.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ο συγκεκριμένος αισθητήρας δεν υπάρχει σε όλα τα οχήματα. Αρχικά έκανε την εμφάνιση του σε κινητήρες diesel και στην συνέχεια εμφανίστηκε στους κινητήρες βενζίνης.

Τι είναι;

Ο αισθητήρας διαφορικής πίεσης μετράει την πίεση των καυσαερίων πριν και μετά το φίλτρο DPF (υπάρχει και σχετικό άρθρο). 

Στο εσωτερικό του αισθητήρα υπάρχει μια μεμβράνη, όταν υπάρχει διαφορά της πίεσης η μεμβράνη αυτή μετατοπίζεται. Η μετατόπιση αυτή αλλάζει την αντίσταση που παράγεται από τον αισθητήρα, έτσι στην συνέχεια αλλάζει και η τάση που επιστρέφει ο αισθητήρας στην ECU.

Με την βοήθεια δυο μεταλλικών σωλήνων, η πίεση οδηγείται στον αισθητήρα, ώστε να μπορεί να μετρήσει την πίεση (αντίστοιχα και την ροή) στο φίλτρο DPF, με κριτήριο την διαφορά πιέσεως που δημιουργείται στα δυο σημεία.

Η χρήση μεταλλικού σωλήνα είναι αναγκαία λόγω υψηλών θερμοκρασιών της εξάτμισης. Στο τέλος του μεταλλικού σωλήνα θα δούμε δυο πλαστικά σωληνάκια που καταλήγουν στο αισθητήρα μας.

Η ¨στάχτη¨ και η αιθάλη που κατακρατάται στο φίλτρο, δημιουργεί μεταβολή στην πίεση των καυσαερίων. Μέσω αυτής της μεταβολής η ECU μεταφράζει μέσω αλγορίθμου πόσο “βουλωμένο” είναι το φίλτρο DPF.

Λειτουργίες του αισθητήρα

Οι κύριες δουλειές του αισθητήρα είναι :

  1. Να πληροφορεί την ECU πόσο βουλωμένο είναι το φίλτρο
  2. Να ελέγχει την απόδοση του φίλτρου
  3. Να πληροφορεί την ECU πότε να ξεκινήσει την διαδικασία αναζωογόνησης

Όπως είναι λογικό όλοι οι αισθητήρες έτσι και αυτός χαλάει. Θα πρέπει να προσέξουμε πότε μπορεί να έχει χαλάσει ο αισθητήρας και πότε μπορεί να υπάρχει πρόβλημα στο φίλτρο DPF.

Ενδεικτικά μερικοί κωδικοί βλάβης αισθητήρα είναι : 

  1. Ρ2452 Particulate filter differential pressure sensor malfunction.
  2. P2453 Diesel particulate filter differential pressure – sensor malfunction.
  3. P2454 Diesel particulate filter differential pressure – sensor voltage too low.
  4. P2455 Diesel particulate filter differential pressure – sensor malfunction.

Δεν μεταφράζουμε τις βλάβες στα ελληνικά, για την περίπτωση αλλαγής του νοήματος αυτών.

Όταν μας εμφανιστεί κάποιος από τους παραπάνω κωδικούς, ο αισθητήρας μας χρειάζεται αντικατάσταση.

Συμβουλή

Ορισμένες φορές παρατηρείται το φαινόμενο να έχουμε ένα καθαρό DPF, έναν καινούριο αισθητήρα διαφορικής πίεσης, αλλα να συνεχίζει να εμφανίζει βλάβη το όχημά μας. Στην περίπτωση αυτήν θα πρέπει να κάνουμε έναν έλεγχο στα δυο σωληνάκια του DPF.

Παύλος Πιαστόπουλος

Ο Παύλος είναι ο άνθρωπος που θέλεις, για να σου βρεί το ανταλλακτικό που χρειάζεσαι, κατά πάσα πιθανότητα όπου και αν βρίσκεται αυτό...στην Ελλάδα και στον Κόσμο... Απόφοιτος του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης του Τμήματος Οχημάτων, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ο ειδικός του ανταλλακτικού σε πολλούς και διάφορους τύπους οχημάτων. Μετράει χρόνια εμπειρίας στην εύρεση και οργάνωση των ανταλλακτικών ,που απαιτούν διάφορα συνεργεία αυτοκινήτων εντός Ελλάδας.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights