Για ποιο λόγο λειαίνουμε τα τακάκια στο αυτοκίνητο μας;

Το άρθρο είναι μια αφορμή για να μάθουμε σε μικρή κλίμακα ότι το τακάκι ή πλακάκι όπως πολλοί το λένε, δεν είναι απλά ένα μικρό, φθηνό και εύκολα εφαρμόσιμο εξάρτημα που απλά σταματάει το όχημα.

Αντιθέτως υπάρχει από πίσω του μελέτη. Πρέπει να γνωρίζουμε για ποιο λόγο χρησιμοποιούμε σκληρό ή μαλακό ή κάτι μέτριο, γιατί υπάρχουν αυτές οι κατηγορίες σκληρότητας και ένα σωρό ακόμη πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε από τα τακάκια του αυτοκινήτου μας.

Σε αυτό το άρθρο θα γράψω για την εφαρμογή τους και με εικόνες κυρίως θα προσπαθήσω να σου δείξω πώς τοποθετείται, πώς γίνεται σωστή λείανση και γιατί λειαίνουμε τα τακάκια.

Όπως γράφει και η εικόνα, τα τακάκια του εμπορίου πολλές φορές μπορεί να μην έχουν εφαρμόσει σωστά πάνω στη μη αλλαγμένη δισκόπλακα, οπότε λίγα χιλιόμετρα μετά την εφαρμογή τους να σφυρίζουν. Η λύση σε αυτή την κατάσταση περιγράφεται στην επόμενη εικόνα.

Η λείανση περιμετρικά του τακακιού είναι η πρώτη εύκολη, φθηνή λύση ώστε να δούμε πως θα συμπεριφερθεί το τακάκι. Η λείανση γίνεται για να δώσουμε τη σωστή φόρμα (σχήμα) στο τακάκι ώστε να πατήσει πιο σωστά στον ήδη χρησιμοποιημένο δίσκο, ο οποίος μπορεί να έχει ελαφρύ στράβωσα από τα χιλιόμετρα και τις θερμοκρασίες ή ακόμη και κάποιες γραμμές λόγω καθυστέρησης αντικατάστασης των τακακίων. 

Εδώ βλέπουμε την κατάσταση ενός δίσκου, ο οποίος δεν χρειάζεται αντικατάσταση. Όμως έχει οξειδώσεις στα σημεία από τα οποία δέχεται την ψύξη κατά την κίνηση του οχήματος και στο μουαγιέ όπου βιδώνει –  στηρίζεται ο τροχός.

Στην πάνω εικόνα παρατηρούμε πώς εφαρμόζει το τακάκι στο δίσκο, όταν αυτός έχει υποστεί και κάποια μικρή φθορά και έχει εμφανίσει “νύχι” .

Συμπέρασμα

Σαν γενικό συμπέρασμα θέλω να υπογραμμίσω ότι δεν χρειάζονται όλα τα τακάκια του εμπορίου λείανση απαραίτητα. Φυσικά κάποιος μπορεί να κάνει τη διαδικασία προαιρετικά, αλλά οι παράγοντες που παίζουν ρόλο είναι η ποιότητα, η εταιρεία κατασκευής, ο βαθμός σκληρότητας. Τουλάχιστον από την εμπειρία μου δεν χρειάστηκε να λειάνω τακάκια τύπου Ate, Brempo , Textar χώρις να πληρώνομαι από τις εταιρείες αυτές απλά αναφέρω κάποιες από τις εταιρείες που πραγματικά τα τακάκια τους πάτησαν πολύ όμορφα στους δίσκους, χωρίς να προκαλούν κάποιο θόρυβο. 

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button