Ford Maverick 2004 | Πρόβλημα με το ABS!

Το σημερινό άρθρο έχει να κάνει όπως λέει και ο τίτλος με ένα Ford Maverick του 2004 και το πρόβλημα με το ABS.

Αφήγηση

Ένα πρωινό πριν από 15 ημέρες περίπου, έλαβα κλήση από γνωστό μου άνθρωπο ο οποίος με κάποια περίσσια ένταση μου περιέγραφε τη συμπεριφορά που είχε το αυτοκίνητο του ξαφνικά. Η φωνή χαρακτηριστικά έλεγε: “Στέφανε κάτι έγινε με το αυτοκίνητο και δεν μπορώ να το οδηγήσω. Πατάω φρένο και κάτι ακούγεται από μπροστά και έχω τρέμουλο στο πεντάλ.”

Κάπου εκεί την πάτησα κι’εγώ. Ε, λέω σίγουρα στραβές δισκόπλακες θα έχει ίσως και τα τακάκια να μην είναι σε καλή κατάσταση. Το αυτοκίνητο μέχρι και πριν λίγο διάστημα πήγαινε συχνά σε βουνά, οπότε υπέθεσα ότι με τις λάσπες και τα νερά που πατούσε ίσως να στράβωσαν οι δίσκοι.

Εν τέλη κλείσαμε ένα ραντεβού την επόμενη μέρα. Πολύ χαριστικά γιατί στο μαγαζί γινόταν της τρελής από ραντεβού και πνιγόμασταν. Εξηγήθηκα ότι θα το κοιτάξω όσο προλαβαίνω και αν βρω το πρόβλημα έχει καλώς, αλλιώς είτε το κρατάω είτε το παίρνει και μου το φέρνει κάποια άλλη στιγμή.

Η πρώτη προσπάθεια

Το αυτοκίνητο άρχισε να κάνει τα τρελά του με το πεντάλ του φρένου μετά τα 20 με 30 χλμ/ω. Οπότε κολλημένος εγώ με την αρχική μου σκέψη του άλλαξα δίσκους και τακάκια (που ήταν η φθηνή λύση) πριν καταλήξουμε σε μονάδα ABS που ήταν η επόμενη σκέψη μου. Κάναμε στο αυτοκίνητο και κάποιες άλλες δουλειές στο μπροστινό σύστημα για τις οποίες παραπονιόταν ο πελάτης ότι το αυτοκίνητο κάνει θορύβους μπροστά, αλλά το πρόβλημα τελικά δε λύθηκε. Εγώ ήμουν σε αναμμένα κάρβουνα φυσικά γιατί ενώ είχαν αρκετή φθορά και κάποιο στράβωμα οι δίσκοι, τελικά το πρόβλημα δεν λύθηκε μόνο ελαττώθηκε.

Το διαγνωστικό στο μαγαζί είχε πάει για ενημέρωση στον τεχνικό οπότε για κάποιες ώρες δεν υπήρχε διαγνωστικό στο μαγαζί. Παίρνω και κάποιες άλλες γνώμες, το οδηγάει και πολύ πιο έμπειρος μάστορας από εμένα και μου λέει “είναι μονάδα ABS πώς και δεν το κατάλαβες;”. Αυτό ήταν με ζώσανε τα φίδια από εκείνη την ώρα. Γρήγορα παίρνω τηλέφωνο τον Παύλο, μου βρίσκει τελικά μονάδα ABS. Επιβεβαιώνω από τον προμηθευτή ότι αν δεν δουλεύει θα την επιστρέψω για να μη χρεώσω  τον πελάτη με κάτι που δεν θα έλυνε το πρόβλημα και έτσι ξεκίνησα να αντικαθιστώ τη μονάδα.

Η δεύτερη προσπάθεια

Έτσι κι έγινε. Αντικατέστησα τη μονάδα του ABS και βγήκα δοκιμή με το αυτοκίνητο. Η συμπεριφορά του ήταν πολύ χειρότερη από πριν που φορούσε τη δικιά του μονάδα. Να σημειώσω ότι η μονάδα ABS που δοκίμασα ήταν μεταχειρισμένη και βρέθηκε μέσω του αριθμού πλαισίου του οχήματος και του ταιριάσματος των αριθμών που είχε πάνω η μονάδα που δοκίμασα.

Τί κάνεις σε αυτή την περίπτωση; Εγώ προσωπικά ξανά άλλαξα τη μονάδα με αυτή που φορούσε το αυτοκίνητο και επέστρεψα τη δοκιμαστική. Οπότε επειδή και ο πελάτης χρειαζόταν το αυτοκίνητο, του το παρέδωσα και κλείσαμε ένα ραντεβού για κάποιες μέρες αργότερα αφού θα τελείωνε τις δουλειές του και φυσικά του εξήγησα ότι το αμάξι ίσως να το κρατήσω για όσες μέρες χρειαστεί μέχρι να βρω το πρόβλημα. Συμφωνήσαμε γιατί υπάρχει και η εμπιστοσύνη στη μέση φυσικά και επειδή εξηγούσα τα πράγματα όπως ήταν.

Η τρίτη προσπάθεια

Έτσι κι έγινε. Όταν ξαναήρθε το αυτοκίνητο το πρώτο πράγμα που ήθελα να κάνω ήταν να το πάω σε κάποιον άνθρωπο ο οποίος να είχε ένα καλό διαγνωστικό ίσως και γνήσιο της Ford. Δεν θα το πείραζα καθόλου μέχρι να δώ τί βλάβες είχε κρατήσει ο εγκέφαλός του. Βρήκα το κατάλληλο διαγνωστικό στον φίλο και συνάδελφο Αλβανούδη Παναγιώτη (έχουμε κάνει και εκπομπή podcast με θέμα κατασκευές για Α.Μ.Ε.Α.). Πήγα το αυτοκίνητο στον χώρο του, πρίζωσε το διαγνωστικό και μέσα σε 1′ είχα τη βλάβη μπροστά μου. “ABS/TCS Front right wheel sensor low signal”.

Η λύση

Το καλύτερο ήταν όταν βγήκαμε δοκιμή και εξετάσαμε εν κινήσει τις μετρήσεις των αισθητήρων ABS και στους 4 τροχούς. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό.

Εδώ βλέπουμε πόσο εύκολη σου κάνει τη ζωή ένα καλό διαγνωστικό μηχάνημα, το οποίο είναι πλήρως ενημερωμένο. Βλέπουμε στον κάθετο άξονα τα χιλιόμετρα ως ταχύτητα και στον οριζόντιο τη συχνότητα που μετράει ο αισθητήρας μέσω του φαινομένου HALL με μαγνητικό πεδίο. Είναι ξεκάθαρο ότι υπήρχε πρόβλημα με τη συχνότητα στον δεξί τροχό.

Αυτό σημαίνει είτε ότι δεν παίρνει σωστό ρεύμα από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, είτε ότι έχει καταστραφεί κατασκευαστικά η μύτη του (έσπασε, ράγισε), είτε το δαχτυλίδι που υπάρχει πάνω στο καρπούζι του εξωτερικού μπιλιοφόρου έχει χαλάσει και δεν μπορεί ο αισθητήρας να μετρήσει σωστά.

Τελικά συνέβη το τελευταίο. Έσπασε το δαχτυλίδι στο ημιαξόνιο και δεν μπορούσε να μετρήσει ο αισθητήρας.

Εδώ θα δούμε τοποθετημένο μετά τη δοκιμή το καινούριο δαχτυλίδι στο ημιαξόνιο.

Συμπέρασμα

Το μάθημα που πήρα σε αυτή την περίπτωση είναι να πηγαίνω τα βήματα με τη σειρά. Να μην προσπερνάω τη διαδικασία όσο και αν πιέζομαι από τον πελάτη επειδή κυρίως είναι φίλος και θέλω να τον εξυπηρετήσω. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχα μια επίσης παρόμοια κατάσταση πριν πολύ καιρό με ένα VW polo. Όταν τη θυμήθηκα ήμουν σχεδόν βέβαιος οτι είναι το ίδιο πρόβλημα και με το Maverick. Εδώ κάνει τη διαφορά η εμπειρία. Μου είχε ξανατύχει οπότε αφού απέκλεισα κάποιες περιπτώσεις ήξερα που να ψάξω μετά. Απλά δεν έχω ξαναδουλέψει Maverick και δεν ήξερα που πονάνε οπότε η προσοχή μου εστίασε στα σύνθετα και όχι στα απλά…

Διαγνωστικό που χρησιμοποιήθηκε

Launch

Διαγνώστης

Αλβανούδης Παναγιώτης

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights