Βαλβίδα Ανακύκλωσης Καυσαερίων | Exhaust Gas Recirculation

Η βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων ή αγγλιστί “EGR”, είναι το εξάρτημα με το οποίο ξεκίνησε η αυτοκινητοβιομηχανία να ακολουθεί τον δρόμο προς τα αυστηρά μέτρα κατά των ρύπων σε όλο τον κόσμο.

Πριν λίγες ημέρες δημοσιεύσαμε στα κοινωνικά μας δίκτυα κάποιες εικόνες που έδειχναν την κατάργηση της μέσω του εγκεφάλου του οχήματος.Όπως ήταν φυσικό και το περιμέναμε υπήρξαν κάποιες αντιδράσεις.Άλλες θετικές και άλλες αρνητικές.Γιατί όμως υπάρχει τόση διαφορά απόψεων τελικά;

Πάμε να τα πάρουμε με τη σειρά…

Τί είναι η EGR;

Η EGR είναι το εξάρτημα, το οποίο στις περισσότερες των περιπτώσεων τοποθετείται κοντά στην εισαγωγή (!) ναι καλά διαβάζεις,στην εισαγωγή του κινητήρα.

Θα με ρωτήσεις εύλογα όμως γιατί στην εισαγωγή και όχι στην εξαγωγή, αφού μιλάμε για ανακύκλωση καυσαερίων; Μα φυσικά για δύο λόγους:

  1. Επειδή η ανακύκλωση γίνεται μέσω της πολλαπλής εισαγωγής και από εκεί γίνεται η διανομή στους θαλάμους καύσης.Αυτό επιτυγχάνεται μέσω διόδων που υπάρχουν από την κατασκευή του κινητήρα και των σωληνακίων από και προς την EGR.
  2. Το άνοιγμα – κλείσιμο της EGR δημιουργείται και από την υποπίεση της εισαγωγής.Αυτό έχει ώς αποτέλεσμα όσο πιο κοντά σε εκείνη τόσο πιο αποτελεσματικά δουλεύει. 

Τοποθετείται είτε στο πλάι της εισαγωγής (συνήθως από την πλευρά του οδηγού), είτε από κάτω σε κάποιους μοντέρνους κινητήρες, λόγω πολύ μεγάλης ψύκτρας – ψυγείου που εφαρμόζεται πάνω της.

Ποιός είναι ο σκοπός της;

Μα φυσικά η κατά δυνατόν μεγαλύτερη μείωση μονοξειδίου του αζώτου (ΝοΧ) που είναι το πιο επιβλαβές στοιχείο των καυσαερίων.

Λειτουργεί σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα;

Όχι.Λειτουργεί κυρίως στις μεσαίες στροφές εκεί που υπάρχει η μέγιστη παραγωγή καυσαερίων.Δεν λειτουργεί στο ρελαντί διότι υπάρχουν τα κατάλοιπα στο τέλος της εξαγωγής τα οποία είναι πολλά και θα είχε αστάθεια το ρελαντί.Δεν λειτουργεί σε υψηλές στροφές γιατί θα κατέστρεφε τις μέγιστες επιδόσεις του κινητήρα, με αποτέλεσμα την καταστροφή της οικονομίας του καυσίμου.

Υπάρχει ένας όρος η “Ειδική κατανάλωση καυσίμου”, η οποία μας δείχνει τί ποσότητα καυσίμου χρειάζεται ο ώστε να παραχθεί η μέγιστη δύναμη από το μοτέρ.Με την EGR ζορίζουν πολύ τα πράγματα και η ποσότητα του καυσίμου στις υψηλές στροφές μόνο οικονομία δεν κάνει.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η EGR μειώνει τις επιδόσεις του κινητήρα ακόμη και στις μεσαίες στροφές.Λίγο η αυξημένη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης λόγω της “επιστροφής” των καυσαερίων, λίγο η οικονομία καυσίμου, χαλάνε τα σχέδια στους επίδοξους γκαζιάριδες εκεί έξω.Βέβαια το ποσοστό μείωσης της απόδοσης είναι ελάχιστο σε σχέση με τη συνολική δύναμη που παράγει ένας κινητήρας, αλλά πολλοί μετρούν ακομη και αυτό.

Τρόποι αντιμετώπισης βλάβης της EGR

Θα τους πώ εν τάχει διότι θέλω να γίνει συζήτηση στα σχόλια και να λυθούν οι απορίες συζητώντας.

  1. Καθαρισμός EGR εφόσον το πρόβλημα είναι μηχανικό και όχι ηλεκτρικό.Λόγω “μάκας” όπως λέμε στα συνεργεία ή καρβουνίλας σε ποιο ελληνική εκδοχή.Η καρβουνίλα δημιουργείται λόγω των καυσαερίων όπως πολύ καλά αντιλαμβάνεσαι.Ένας καθαρισμός πολύ πιθανόν να σε γλιτώσει από το να βάλεις το χέρι βαθειά στην τσέπη..
  2. Αντικατάσταση της EGR.Ναι καλά κατάλαβες.Πρέπει σε αυτή την περίπτωση να βάλεις το χέρι στην τσέπη και ανάλογα την εταιρεία, την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά να καταβάλεις το αντίστοιχο ποσό.Αυτό θα γίνεται έως ότου ξαναβουλώσει από καυσαέρια ή χαλάσει το μηχανικό κομμάτι της.
  3. Κατάργηση της EGR.Στάχτη και μπούρμπερη να πέσει και να με κάψει αν από αυτό το άρθρο που είναι καθαρά προσωπική μου άποψη,κάποιος πει ότι σου δίνω παράνομες λύσεις.Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας όμως.Γίνεται χρόνια και θα συνεχίσει να γίνεται για πολύ καιρό ακόμη.Καταργείται η παράμετρος της EGR μέσω ειδικού μηχανήματος ανάγνωσης τους εγκεφάλου, ώστε να μην εμφανίζει βλάβη στο καντράν (το γνωστό πορτοκαλί σηματάκι “check engine”).Επίσης είτε αφήνεις την EGR όπως είναι και ούτε γάτα ούτε ζημιά ή την αφαιρείς και με ένα λαμάκι το οποίο κατασκευάζεις κανονικά με τις τρύπες του,βουλώνεις την οπή από την οποία περνούσαν τα καυσαέρια.

Σε αυτό το σημείο είναι που σου ζητάω να γράψεις τη γνώμη σου στα σχόλια ώστε να το συζητήσουμε περεταίρω.

Θα χαιρόμουν πολύ να μοιραστείς μαζί μου την ιστορία σου όσο αφορά την EGR,αν δηλαδή είχε κάποιο θέμα το όχημα σου, πώς το αντιμετώπισες και αν είσαι ευχαριστημένος/νη από τη λύση που σου έδωσε το συνεργείο.

Πηγές

HPA

Evan halshaw

Delphi autoparts

Wikipedia

Μηχανές Εσωτερικής Καύσης Τόμος 1

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

2 Comments

  1. Εγώ θα προσπαθούσα να την καταργήσω εντελώς, δεν μου αρέσει καθόλου ως ιδέα και ειδικά σε συνδυασμό με τον άμεσο ψεκασμό.

    Τί ρύπους θα είχα μετά;
    Προσοχή, ποτέ δεν θα καταργούσα καταλύτη ή ντι πι εφ, αλλά αυτή η η τζι αρ μού κάθεται στο στομάχι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights