Βαλβίδα Ανακύκλωσης Καυσαερίων | Exhaust Gas Recirculation

Η βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων ή αγγλιστί “EGR”, είναι το εξάρτημα με το οποίο ξεκίνησε η αυτοκινητοβιομηχανία να ακολουθεί τον δρόμο προς τα αυστηρά μέτρα κατά των ρύπων σε όλο τον κόσμο.

Πριν λίγες ημέρες δημοσιεύσαμε στα κοινωνικά μας δίκτυα κάποιες εικόνες που έδειχναν την κατάργηση της μέσω του εγκεφάλου του οχήματος.Όπως ήταν φυσικό και το περιμέναμε υπήρξαν κάποιες αντιδράσεις.Άλλες θετικές και άλλες αρνητικές.Γιατί όμως υπάρχει τόση διαφορά απόψεων τελικά;

Πάμε να τα πάρουμε με τη σειρά…

Τί είναι η EGR;

Η EGR είναι το εξάρτημα, το οποίο στις περισσότερες των περιπτώσεων τοποθετείται κοντά στην εισαγωγή (!) ναι καλά διαβάζεις,στην εισαγωγή του κινητήρα.

Θα με ρωτήσεις εύλογα όμως γιατί στην εισαγωγή και όχι στην εξαγωγή, αφού μιλάμε για ανακύκλωση καυσαερίων; Μα φυσικά για δύο λόγους:

  1. Επειδή η ανακύκλωση γίνεται μέσω της πολλαπλής εισαγωγής και από εκεί γίνεται η διανομή στους θαλάμους καύσης.Αυτό επιτυγχάνεται μέσω διόδων που υπάρχουν από την κατασκευή του κινητήρα και των σωληνακίων από και προς την EGR.
  2. Το άνοιγμα – κλείσιμο της EGR δημιουργείται και από την υποπίεση της εισαγωγής.Αυτό έχει ώς αποτέλεσμα όσο πιο κοντά σε εκείνη τόσο πιο αποτελεσματικά δουλεύει. 

Τοποθετείται είτε στο πλάι της εισαγωγής (συνήθως από την πλευρά του οδηγού), είτε από κάτω σε κάποιους μοντέρνους κινητήρες, λόγω πολύ μεγάλης ψύκτρας – ψυγείου που εφαρμόζεται πάνω της.

Ποιός είναι ο σκοπός της;

Μα φυσικά η κατά δυνατόν μεγαλύτερη μείωση μονοξειδίου του αζώτου (ΝοΧ) που είναι το πιο επιβλαβές στοιχείο των καυσαερίων.

Λειτουργεί σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα;

Όχι.Λειτουργεί κυρίως στις μεσαίες στροφές εκεί που υπάρχει η μέγιστη παραγωγή καυσαερίων.Δεν λειτουργεί στο ρελαντί διότι υπάρχουν τα κατάλοιπα στο τέλος της εξαγωγής τα οποία είναι πολλά και θα είχε αστάθεια το ρελαντί.Δεν λειτουργεί σε υψηλές στροφές γιατί θα κατέστρεφε τις μέγιστες επιδόσεις του κινητήρα, με αποτέλεσμα την καταστροφή της οικονομίας του καυσίμου.

Υπάρχει ένας όρος η “Ειδική κατανάλωση καυσίμου”, η οποία μας δείχνει τί ποσότητα καυσίμου χρειάζεται ο ώστε να παραχθεί η μέγιστη δύναμη από το μοτέρ.Με την EGR ζορίζουν πολύ τα πράγματα και η ποσότητα του καυσίμου στις υψηλές στροφές μόνο οικονομία δεν κάνει.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η EGR μειώνει τις επιδόσεις του κινητήρα ακόμη και στις μεσαίες στροφές.Λίγο η αυξημένη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης λόγω της “επιστροφής” των καυσαερίων, λίγο η οικονομία καυσίμου, χαλάνε τα σχέδια στους επίδοξους γκαζιάριδες εκεί έξω.Βέβαια το ποσοστό μείωσης της απόδοσης είναι ελάχιστο σε σχέση με τη συνολική δύναμη που παράγει ένας κινητήρας, αλλά πολλοί μετρούν ακομη και αυτό.

Τρόποι αντιμετώπισης βλάβης της EGR

Θα τους πώ εν τάχει διότι θέλω να γίνει συζήτηση στα σχόλια και να λυθούν οι απορίες συζητώντας.

  1. Καθαρισμός EGR εφόσον το πρόβλημα είναι μηχανικό και όχι ηλεκτρικό.Λόγω “μάκας” όπως λέμε στα συνεργεία ή καρβουνίλας σε ποιο ελληνική εκδοχή.Η καρβουνίλα δημιουργείται λόγω των καυσαερίων όπως πολύ καλά αντιλαμβάνεσαι.Ένας καθαρισμός πολύ πιθανόν να σε γλιτώσει από το να βάλεις το χέρι βαθειά στην τσέπη..
  2. Αντικατάσταση της EGR.Ναι καλά κατάλαβες.Πρέπει σε αυτή την περίπτωση να βάλεις το χέρι στην τσέπη και ανάλογα την εταιρεία, την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά να καταβάλεις το αντίστοιχο ποσό.Αυτό θα γίνεται έως ότου ξαναβουλώσει από καυσαέρια ή χαλάσει το μηχανικό κομμάτι της.
  3. Κατάργηση της EGR.Στάχτη και μπούρμπερη να πέσει και να με κάψει αν από αυτό το άρθρο που είναι καθαρά προσωπική μου άποψη,κάποιος πει ότι σου δίνω παράνομες λύσεις.Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας όμως.Γίνεται χρόνια και θα συνεχίσει να γίνεται για πολύ καιρό ακόμη.Καταργείται η παράμετρος της EGR μέσω ειδικού μηχανήματος ανάγνωσης τους εγκεφάλου, ώστε να μην εμφανίζει βλάβη στο καντράν (το γνωστό πορτοκαλί σηματάκι “check engine”).Επίσης είτε αφήνεις την EGR όπως είναι και ούτε γάτα ούτε ζημιά ή την αφαιρείς και με ένα λαμάκι το οποίο κατασκευάζεις κανονικά με τις τρύπες του,βουλώνεις την οπή από την οποία περνούσαν τα καυσαέρια.

Σε αυτό το σημείο είναι που σου ζητάω να γράψεις τη γνώμη σου στα σχόλια ώστε να το συζητήσουμε περεταίρω.

Θα χαιρόμουν πολύ να μοιραστείς μαζί μου την ιστορία σου όσο αφορά την EGR,αν δηλαδή είχε κάποιο θέμα το όχημα σου, πώς το αντιμετώπισες και αν είσαι ευχαριστημένος/νη από τη λύση που σου έδωσε το συνεργείο.

Πηγές

HPA

Evan halshaw

Delphi autoparts

Wikipedia

Μηχανές Εσωτερικής Καύσης Τόμος 1

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

9 Comments

  1. Εγώ θα προσπαθούσα να την καταργήσω εντελώς, δεν μου αρέσει καθόλου ως ιδέα και ειδικά σε συνδυασμό με τον άμεσο ψεκασμό.

    Τί ρύπους θα είχα μετά;
    Προσοχή, ποτέ δεν θα καταργούσα καταλύτη ή ντι πι εφ, αλλά αυτή η η τζι αρ μού κάθεται στο στομάχι.

  2. Γεια σας,έχω το vw polo 6r tdi 1.6 2013
    (Κωδικός προϊόντος: ZUE_EGR_91B/09
    Προσομοιωτής βαλβίδας EGR με κενή πλάκα για VW Audi Skoda Seat 1.6 TDI CR CAYA CAYB CAYC CAYD CAYE CAYH)
    Και θέλω να ρωτήσω εάν χρησιμοποιήσω το
    ZUE_EGR_91B/09 θα χρειαστώ κι επαναπρογραμματισμό εγκεφάλου;
    Είναι αξιόπιστη η Πολωνική αυτή λύση;
    Ευχαριστώ

    1. Γειά σου Γιάννη και σε ευχαριστούμε για το σχόλιο.
      Σου ζητούμε να μας συγχωρέσεις για την καθυστέρηση της απάντησης μας στο πρόβλημά σου.
      Αρχικά να πούμε εδώ ότι δε συστήνουμε κάτι τέτοιο, μια και δεν θεωρούμε ότι οτιδήποτε εκτός τις συμβουλές του κατασκευαστή και τις προδιαγραφές των καυσαερίων, είναι σωστό να το τοποθετούμε.
      Πέρα από τον πρόλογο τώρα, δεν έχουμε δοκιμάσει ποτέ το συγκεκριμένο προϊόν, μια και ότι έχουμε κάνει και δει για το συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου, είναι απλά να ταπώσουμε το σωλήνα της EGR και να προγραμματιστεί ο εγκέφαλος ώστε να μή δημιουργείται βλάβη και υπάρχουν περεταίρω προβλήματα.Οπότε δεν μπορούμε να απαντήσουμε για το συγκεκριμένο προϊόν.
      Ευχαριστούμε και πάλι για το σχόλιο.

  3. Καλησπέρα έχω ένα l200 Του 2010. Ξαφνικά το αυτοκίνητο μένει…το παίρνει ο γερανός μου κάνουν επανεκκίνηση εγγεφαλου το παίρνω πίσω 500 ευρώ ως εδώ. Σε δύο μέρες ξανά μένει πάει συνεργείο είναι η egr βαλβίδα μου λέει θα την φτιάξω, οκ. Παίρνω το αυτοκίνητο μετά από δύο μέρες αλλά 500 . Στην κατηργισα μου λέει τώρα δεν θα ξαναδείς πρόβλημα αλλάζω και μπαταρία γιατί λέει πως είχε πρόβλημα και η μπαταρία. Με το που παίρνω το αυτοκίνητο δεν ανέβαζε στροφές από 178 άλογα ούτε 50 γαϊδούρια δεν είχε το αυτοκίνητο ούτε λόγος για προσπέραση και ένας ήχος σφιν κάθε φορά που παταγα ή άφηνα γκάζι έχω πάει σε δεκάδες συνεργεία άλλαξα μαπ καθάρισα dpf τελικά μίλησα με Σαρακάκη ο τεχνικός σύμβουλος μου είπε να επαναφέρω το αυτοκίνητο στην εργοστασιακή του μορφή η βαλβίδα αυτή ανακυκλώνει και έχει σχέση και με το ιντερκουλερ το αυτοκίνητο θα ξαναμπεί σε λειτουργία safe mode αργά η γρήγορα ότι η τεχνολογία έχει εξελιχθεί τόσο που δεν γίνεται ταπωμα έτσι απλά ότι θα χαλάσει καταλύτης κινητήρας και τουρμπίνα γιατί μέρος από τα ανακυκλώσιμα καυσαέρια δίνονται για την ώθηση όλα αυτά μου είπε για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ότι πήρα αυτοκίνητο με 4 Ρόδες και τώρα έχει τρείς. Δεν είμαι μηχανικός να καταλάβω πως συσχετίζονται όλα αυτά ξέρω όμως ότι όταν πήγα στο εν λόγω συνεργείο για να μου επαναφέρει τον εγγεφαλο και την βαλβίδα είδα ένα l200 του 2006 που είχε κάνει την ίδια δουλειά μερικές μέρες νωρίτερα πάλι στο συνεργείο να πατάει ι μάστορας γκάζι και να ρίχνει μαντίλια γιατί ούτε και αυτό ανέβαζε στροφές και να ακούγετε αυτό το φσιν κάθε φορά. Περιμένω στις 22 να γίνει η επαναφορά θα δούμε

    1. Γειά σου Πέτρο και σε ευχαριστούμε για το μήνυμα.
      Λυπάμαι πολύ για την ταλαιπωρία σου, αλλά πιθανώς να ήσουν άτυχος από τη μία και από την άλλη ίσως κάτι να μην πήγε καλά με το πρόγραμμα κατάργησης.
      Η αλήθεια είναι πως αν ήταν κάποτε μια φορά απλή η κατάργηση, σήμερα είναι 10 φορές δύσκολη και ειδικά αν δεν έχει ο τεχνικός τα κατάλληλα προγράμματα και διαγνωστικά και φυσικά τη γνώση που χρειάζεται.
      Σκέψου για παράδειγμα να θέλει ένας χειρούργος να σου μικρύνει τη μύτη γιατί μόνο αυτό ξέρει να κάνει, αλλά οι δίοδοι να είναι μεγάλοι και να πρέπει οι πνεύμονες να παίρνουν μεγαλύτερη ποσότητα οξυγόνου για να λειτουργήσουν σωστά. Κάπου το σύστημα θα κολλήσει και ο χειρούργος δεν θα ξέρει τι να κάνει. Μπαίνουν δηλαδή και άλλοι παράγοντες στη μέση και χρειάζεται γνώση για να λυθεί το πρόβλημα.
      (Το παράδειγμα το έκανα με είσοδο και όχι έξοδο για προφανείς λόγους)
      Εύχομαι να λύσεις το πρόβλημά σου και να ηρεμήσεις και φυσικά θα θέλαμε να μας ενημερώσεις για την κατάσταση.

  4. Συγχαρητήρια για τα βιντεάκια σας και το μεράκι σας. Με κάθε σεβασμό να συμπληρώσω μερικά πραγματακια. Η EGR έχει σκοπό να μειώσει τα NOx τα οποία παράγονται σε συνθήκες υπερθέρμανσης κινητήρα και φτωχού μίγματος. Όταν ανοίξει, επανακυκλοφορεί ποσότητα καυσαερίων ( μέχρι 30% )στην εισαγωγή, πέφτει η ποιότητα καύσης λόγω έλλειψης οξυγόνου, πέφτει όμως και η αντίστοιχη ισχύ για αυτό το διάστημα. Τώρα, αν την ταπωσουμε, για να κερδίσουμε 2-3 άλογα, πρέπει αντίστοιχα να επέμβουμε και στην ROM. Αυτή η δουλειά θα γίνει σε πειρατή με αμφίβολο αποτέλεσμα. Άν πάλι δεν την επισκευασουμε – αλλάξουμε θα επιβαρύνουμε λ, καταλύτη, θα αυξήσουμε κατανάλωση και θα μειώσουμε ισχύ. Επομένως πρέπει να κρατάμε καλοσυντηρημένο τον κινητήρα μας, και όχι μόνο, γιατί κάθε εξάρτημα ή σύστημα επηρεάζει όλη την λειτουργία και όλα τα συστήματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights