Υδρογόνο | Πόσο μέλλον ακόμη για τη χρήση του;
Οι αυτοκίνητοβιομηχανίες και οι συνταγματολόγοι δίνουν μεγάλη προσοχή στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Τεχνολογίες δηλαδή όπως πλήρως ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά με δυνατότητα φόρτισης (πρίζα).Ο λόγος είναι γιατί πιστεύουν ότι βοηθάει η τεχνολογία αυτή σε χαμηλούς ρύπους, κοινωνικές θετικές αλλαγές και θέματα υγείας (προφανώς λόγω χαμηλών ρύπων).
Εφόσον τα ηλεκτρικά είναι πολύ πιο αποδοτικά από τα συμβατικά οχήματα ΜΕΚ κατα 2-4 φορές.Αυτό σημαίνει ότι με ηλεκτρικά μπορούμε να μειώσουμε κατα πολύ τη χρήση σε ορυκτά καύσιμα βασισμένα σε έλαια όπως βιοντίζελ, μεθανόλη, αιθανόλη, καύσιμα αεροπλάνων (βασισμένα σε φίκια).Το αποτέλεσμα είναι ότι θα έχουμε ένα πιο καθαρό περιβάλλον με μηδενικούς ρύπους.
Ερώτηση: “Είναι όντως έτσι; Μήπως είναι στάχτη στα μάτια και τελικά απλά το κόστος για το περιβάλλον είναι το ίδιο ή και περισσότερο; Αφού για την παραγωγή των μπαταριών αυτών ξοδεύουν τα εργοστάσια περισσότερη ενέργεια για την κατασκευή τους;”
Αυτοκίνητα υδρογόνου
Τα οχήματα στα οποία θέλω να εστιάσω σήμερα ονομάζονται “εναλλακτικού καυσίμου που χρησιμοποιεί καύσιμο υδρογόνου για κινητήρια δύναμη”.Η ισχύς παράγεται από τη μετατροπή χημικής ενέργειας σε μηχανική ενέργεια, είτε από την αντίδραση υδρογόνου με οξυγόνο σε μια κυψέλη καυσίμου για την τροφοδοσία ηλεκτρικού κινητήρα ή, λιγότερο συχνά, με καύση υδρογόνου σε κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Στη συγκεκριμένη περίοδο που διανύουμε η αλήθεια είναι ότι η διαδικασία εγκλεισμού του υδρογόνου σε κυψέλες, η συντήρηση του, αλλά και η ασφάλεια καύσης του (λόγω αντίδρασης με το οξυγόνο) είναι πολύ δαπανηρή. Γι’αυτό το λόγο οι εταιρείες είναι σε στάδιο έρευνας και μείωσης του κόστους, ώστε να μπορούν να βγουν τέτοια οχήματα σε μαζική παραγωγή.
Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα
Βέβαια τα θετικά της τεχνολογίας του υδρογόνου είναι:
- ο γρήγορος ανεφοδιασμός συγκριτικά με τα καύσιμα που γνωρίζουμε ήδη
- η τεράστια αυτονομία
- το χαμηλό κόστος στον τελικό καταναλωτή.
Βέβαια τα αρνητικά του από την άλλη πλευρά είναι:
- οι υψηλές εκπομπές διοξιδείου του άνθρακα όταν παράγεται από φυσικό αέριο,
- η χαμηλή ενέργεια που περιέχει σε συνθήκες περιβάλλοντος ανά μονάδα όγκου (π.χ. 1λΥδρ<ΔύναμηΚαυσίμου(θερμογόνος)<1λΒενζίνη),
- η διανομή του σε πρατήρια, τεράστιο κεφάλαιο που απαιτείται ώς επένδυση.
Γενικά είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο η ασφαλής χρήση του και η τοποθέτηση σε οχήματα μαζικής παραγωγής.
Βεβαίως υπάρχει η τεχνολογία FCEV (Fuel Cell Electric Vehicles).Με λίγα λόγια μας λέει οτι η χημική αντίδραση του υδρογόνου με το οξυγόνο μέσω ενός μετατροπέα θα μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό.
Τα οχήματα αυτά είναι σπάνια σε κυκλοφορία σήμερα και μια παρουσίαση συγκεκριμένα που θυμάμαι τη Honda το 2013 σην έκθεση στο Λός Άντζελες. Παρουσίασαν ένα πολύ φουτουριστικό επιβατικό όχημα (μέλλοντος)
και έτσι εξήγησαν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της κίνησης με υδρογόνου που τα ανέφερα και πιο πριν.
Η δική σου άποψη όσο αφορά όλες αυτές τις πηγές ενέργειας – υπάρχουσες και μή ακόμη – ποιά είναι; Γράψε στα σχόλια..