Go Electric made in GREECE! | Νέα προσπάθεια δημιουργίας ηλεκτρικού οχήματος πόλης.

Γειά σου φίλε και φίλη της αυτοκίνησης!

Τα νέα που ήρθαν στα αυτιά μας είναι πολύ ευχάριστα και με μεγάλη προοπτική για την Ελληνική Αυτοκινητοβιομηχανία έστω και σε επίπεδο “βιοτεχνίας” ακόμη. Ο λόγος γίνεται για το εγχείρημα “Go Electric” το οποίο είναι Ελληνικό, από ανθρώπους με μεγάλο μεράκι και τεράστια επιμονή. 

Ιστορία 

Το πρώτο βήμα είναι να γράψω πώς μου ήρθε η ιδέα να ρωτήσω τον υπεύθυνο της όλης προσπάθειας τί ακριβώς είναι αυτό με το οποίο ασχολείται και δεν μπορώ να καταλάβω τόσο καιρό. 

Οι πρώτες εικόνες ήρθαν μέσα από το κοινωνικό δίκτυο LinkedIn στο οποίο διατηρώ τον προσωπικό μου λογαριασμό.Με βάση τα ενδιαφέροντα σου, η πλατφόρμα σου προτείνει προφίλ φίλων ή μελλοντικών συνεργατών τα οποία ίσως να σου αρέσουν και να ακολουθήσεις επειδή σου ταιριάζουν.Αυτό φαντάζομαι συμβαίνει στα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα στην εποχή μας.

Έτσι ακολούθησα τον κύριο Ηλία Σελέκο. Ο άνθρωπος με βάση το προφίλ του ταίριαξε με το δικό μου διότι φυσικά είμαστε άνθρωποι της αυτοκίνησης, της δημιουργίας, της έμπνευσης και αγαπάμε αυτό που κάνουμε. 

Κάθε φορά λοιπόν που χρησιμοποιούσα την πλατφόρμα, έβλεπα ψηλά στην αρχική μου σελίδα τις δημοσιεύσεις του κ. Σελέκου. Εύλογα θα αναρωτηθείς “πού είναι το περίεργο;”. Το περίεργο τουλάχιστον στα μάτια μου ήταν οι καθημερινές δημοσιεύσεις κάποιων μικρών οχημάτων για αστική χρήση (πόλης), τα οποία ήταν σε μορφή έγχρωμων σχεδίων, πολύ όμορφα μα ταυτόχρονα και εξαιρετικά δυσνόητα για να καταλάβω με μιας γιατί στο καλό τα ανεβάζει ο άνθρωπος αυτός.

Βέβαια το “λάθος” μου ήταν ότι δεν έκανα μια περαιτέρω έρευνα για να μάθω τον λόγο. Οπότε οι μέρες περνούσαν κι’εγώ συνέχισα να βλέπω στην αρχική μου σελίδα δημοσιεύσεις αυτών των αυτοκινήτων πόλης σε έγχρωμα σχέδια μη μπορώντας να κατανοήσω τον λόγο της ύπαρξης τους.

Η ερώτηση

Αφού φυσικά δεν μπορούσα να αντισταθώ άλλο και δεν μπορούσα να μείνω με σταυρωμένα τα χέρια, πήρα το θάρρος και του έστειλα μήνυμα. Η ερώτηση ήταν η εξής: “Γεια σας. Παρακολουθώ τη δουλειά σας αρκετό καιρό τώρα,αλλά δεν έχω καταλάβει ακριβώς τι συμβαίνει με τα οχήματα που σχεδιάζετε. Αν σας είναι εύκολο θα ήθελα να μου δώσετε κάποια στοιχεία ώστε να καταλάβω περισσότερα. Επίσης θα μπορούσαμε να γράψουμε και ένα άρθρο γι αυτό ή να κάνουμε και περισσότερα ,όπως βίντεο ή ακόμη και κάποια συνέντευξη αν σας ενδιαφέρει. Ολά αυτά φυσικά μέσα από την ιστοσελίδα μας peri-ochimaton.gr ,όπως και σε όλα τα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα στα οποία εχουμε ενεργά προφίλ. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.” Τόσο απλά. Έκανα κάτι που θα μπορούσα να το κάνω τόσο καιρό πριν που έβλεπα αυτή τη δραστηριότητα από τον κ. Σελέκο, αλλά κάπως κολλούσα. 

Η απάντηση 

Η απάντηση ήταν όσο απλή ήταν και η ερώτηση. Και ακόμη καλύτερη. Ο κ. Σελέκος με λίγα λόγια μου έγραψε:

“Πριν 10 χρόνια ενωθήκαμε μια ομάδα διαφόρων ειδικοτήτων και επαγγελμάτων και μελετήσαμε-σχεδιασαμε και κατασκευάσαμε ενα λειτουργικό ηλεκτρικό τρίτροχο πρωτότυπο χωρις αμάξωμα στην κατηγορία L6 light electric vehicle με στοχο την παραγωγή του στην Ελλαδα, ενώ ταυτοχρονα ετοιμασαμε και ενα Business plan…”

και συνεχίζει…

“…μετά τις πρώτες δοκιμές του πρωτότυπου  το 2015, διαπιστώσαμε πολλές ατέλειες και αναθεωρήσαμε από την αρχή σχεδόν την μελέτη και αποφασίσαμε να ανέβουμε υποκατηγορία αυτή στην L7 με 4 τροχούς πλέον και μεγαλύτερο βάρος και σύστημα μπαταριών.Τέλος λίγο πριν την πανδημία βρήκαμε ιδιώτη επενδυτή να μας χρηματοδοτήσει να κατασκευάσουμε το 2ο πρωτότυπο και εκει ηρθε το lock down και κλεισαμε την start up εταιρεία. Σήμερα που μιλάμε προσπαθώ να συνεργαστώ με επιχειρηματιες και του κλάδου του αυτοκινήτου, με πανεπιστήμια, να βρούμε μια ακρη στην εκ νεου χρηματοδότηση του Project κο.”

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Το συγκεκριμένο όχημα κατα βάση θα είναι πολύ μικρό σε όλες τις εκδόσεις του. Προορίζεται 100% για αυτοκίνητο πόλης, όπως δηλώνει και το όνομα του “Urban”.  Όποτε στις παρακάτω εικόνες δηλώνονται κάποια από τα κύρια χαρακτηριστικά του:

Εδώ είναι τα παλαιότερα χαρακτηριστικά από προηγούμενο μοντέλο:

Τα προγράμματα επεξεργασίας και σχεδιασμού που χρησιμοποιεί ο κ. Σελέκος και η ομάδα του για το σχεδιασμό και την προώθηση του προϊόντος είναι:

  • Alias
  • 3D Max
  • Photoshop

(έτσι για να μη νομίζεις ότι δε βουτάμε σε βάθος για τη σωστή και χρήσιμη πληροφορία 😉). 

Το βιογραφικό

Τί να πει κανείς για το βιογραφικό του κ. Σελέκου; Φανταστικό, εκπληκτικό, με περγαμηνές, με πολύ γνωστά πρότζεκτ στον ελληνικό χώρο του αυτοκινήτου!

  • Σπούδασε στον Α.Κ.Τ.Ο. γραφικές τέχνες
  • Παρακολούθησε σεμινάρια βιομηχανικού σχεδιασμού  απο τον ΕΟΜΜΕΧ και τον Καθ. Ανδρέα Βαρώτσο. 
  • Εχει βραβευτεί στην Ελλάδα με το 2ο Βραβείο Σχεδίασης Ελληνικού Αυτοκινήτου τύπου (N13 mod. Sunny  Sedan 4×4) της ΤΕΟΚΑΡ ΑΒΕΕ-Αφοί Θεοχαράκη και το περιοδικό 4Τροχοί στις 26 Απριλίου 1990.
  • Το 1989 παρουσίασε με τον ΕΟΜΜΕΧ  στην 54η ΔΕΘ πρωτότυπο υβριδικό αυτοκίνητο υπό κλίμακα 1:5.
  • Το 1994 Βραβεύεται  από τόν Δήμο Αθηναίων στον πανελλήνιο διαγωνισμό μελέτης/σχεδίασης οχημάτων μηδενικής εκπομπής ρύπων 
  • Το 2004 συμμετείχε στην ομάδα του Δημήτρη Κορρέ για την εξωτερική σχεδίαση του πρωτοτύπου Νο P2 ενός οχήματος παντός εδάφους υψηλών επιδόσεων και προδιαγραφών. 
  • Σήμερα αποτελεί τον βασικό σχεδιαστή του Ελληνικού Project – Go Electric.

Τί κατάλαβα

Εγώ προσωπικά που είμαι ρομαντικός με τέτοιου είδους εγχειρήματα, Ελληνικά και χρηστικά για την κοινωνία, θέλω σαν τρελός να υλοποιηθεί μια τέτοια προσπάθεια και να έχουμε κι εμείς εδώ σαν Έλληνες ένα τέτοιο προϊόν και να είμαστε υπερήφανοι γι’αυτό, όπως και για οποιοδήποτε άλλο.Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι θα πρέπει απλώς να το κοιτάμε και να περιμένουμε. Ίσως και το Κράτος θα πρέπει να γίνει πιο βοηθητικό και άμεσο με τις νεοφυείς επιχειρήσεις (Start ups).

Κατάλαβα ότι αυτός ο άνθρωπος έχει ένα ιδιαίτερο πάθος με την υλοποίηση αυτής της προσπάθειας, ώστε να επανεκκινήσει κάτι που τελείωσε μετά από πολλά εμπόδια και πολλές “στραβές”. Μάλλον όμως όλα αυτά ήταν ένα μεγάλο μάθημα, του δίδαξε πολλά και εκείνος το συνεχίζει με αισιοδοξία. 

Από εμάς έχει την αμέριστη συμπαράσταση σε αυτό, μέσα από την ιστοσελίδα και τα κοινωνικά μας δίκτυα και εσύ ίσως να είσαι σε κάποια χρόνια χρήστης ενός τέτοιου οχήματος…

 

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button