Κόστος συντήρησης βενζινοκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα

Με αφορμή ενός ερωτήματος που είχαμε στο παρελθόν σχετικά με το τι είδος κινητήρα να επιλέξουν στην αγορά ενός αυτοκινήτου, είπα να συγκρίνω το κόστος συντήρησης βενζινοκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα.

Οι κινητήρες που θα εξετάσουμε είναι ίδιου κατασκευαστή και ιδίων κυβικών : 

  • 8FS 1400cc βενζίνη
  • 8HR 1400cc πετρέλαιο 

Οι δύο αυτοί κινητήρες είναι της Peugeot, συγκρίνουμε κινητήρες ίδιου κατασκευαστή, ώστε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο ακριβής στην σύγκριση.

Αρχικά ορίζουμε την περίοδο του κάθε service :

  • Αλλαγή λαδιών και φίλτρου λαδιού κάθε 15.000 χλμ.
  • Αντικατάσταση φίλτρου καμπίνας, αέρος, καυσίμου, κάθε 30.000 χλμ.
  • Αλλαγή μπουζί κάθε 60.000χλμ.

Η σύγκριση μας θα είναι μέχρι τις 60.000χλμ όπου ουσιαστικά θα πρέπει να γίνει και η πρώτη αλλαγή μπουζί.

Το κόστος του service σε κάθε κινητήρα έχει ως εξής : 

  8HR 8FS
Φ. Λαδιού 12,18 10,75
Φ. Καμπίνας 19,43 19,43
Φ. Καυσίμου 44,79 15,48
Φ. Αέρος 21,95 19,49
Μπουζί 74,68

Οι δύο κινητήρες στο διάστημα των 60.000χλμ θα χρειαστούν 4 Φίλτρα Λαδιού, 2 Φίλτρα Καμπίνας, 2 Φίλτρα Καυσίμου, 2 Φίλτρα Αέρος. Ο βενζινοκινητήρας όμως θα χρειαστεί και 4 Μπουζί.

Το κόστος όλων αυτών είναι για τον πετρελαιοκινητήρα είναι 221,06€, ενώ στον βενζινοκινητήρα είναι 226,48€. Η διαφορά είναι 5,42€. Επομένως χρηματικά η διαφορά που υπάρχει θεωρώ ότι είναι μικρή, αν υπολογίσουμε ότι τα 60.000χλμ θα έρθουν σε περίπου 4 χρόνια ( 5,42€ /1460 μέρες, το νούμερο είναι αστείο ) το ποσό είναι αμελητέο.

Ωστόσο για να γίνει η σύγκριση όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική, θα πρέπει να υπολογίσουμε το κόστος της αντλίας πετρελαίου ( υψηλής πίεσης ) και το κόστος των μπέκ το οποίο είναι περίπου 3 φορές μεγαλύτερο από ότι στον βενζινοκινητήρα. Λόγω των κακών ποιοτικά πετρελαίων που έχουμε στην χώρα μας, σίγουρα θα χρειαστεί σε κάποιο χρονικό διάστημα ένας καθαρισμός ή κάποια αντικατάσταση.

Αν ξεφύγουμε λίγο από το κόστος συντήρησης και βάλουμε τον παράγοντα καύσιμο, ίσως ακόμα και αυτό να μας έχει αποφέρει οικονομικό κέρδος με τη διαφορά τιμής βενζίνης/πετρελαίου περίπου 0,4 ευρώ/λίτρο.

Όμως ένας πετρελαιοκινητήρας θα “ζήσει” περισσότερα χιλιόμετρα από έναν βενζινοκινητήρα. Το κόστος μιας γενικής επισκευής είναι υψηλό και σημαντικό στην εξίσωσή μας.

Συμπέρασμα

Όλα έχουν να κάνουν βάση χιλιομέτρων. Αν τα ετήσια χιλιόμετρα μας είναι ανω των 25.000 χλμ. τότε ιδανικά θα επιλέγαμε έναν πετρελαιοκινητήρα. Αυτό λόγω οικονομίας ( βέβαια και μεγαλύτερο κόστος απόκτησης ) θα μας αποφέρει χρήματα με την πάροδο των χιλιομέτρων. Από την άλλη, αν κυμαινόμαστε κοντά στον ελληνικό μέσο όρο ( 13.000 χλμ. ) τότε ο βενζινοκινητήρας θα ήταν μια καλύτερη επιλογή.

 

Παύλος Πιαστόπουλος

Ο Παύλος είναι ο άνθρωπος που θέλεις, για να σου βρεί το ανταλλακτικό που χρειάζεσαι, κατά πάσα πιθανότητα όπου και αν βρίσκεται αυτό...στην Ελλάδα και στον Κόσμο... Απόφοιτος του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης του Τμήματος Οχημάτων, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ο ειδικός του ανταλλακτικού σε πολλούς και διάφορους τύπους οχημάτων. Μετράει χρόνια εμπειρίας στην εύρεση και οργάνωση των ανταλλακτικών ,που απαιτούν διάφορα συνεργεία αυτοκινήτων εντός Ελλάδας.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button