Μπάι πας (bypass) σωλήνες ψυγείου καλοριφέρ | Πώς και γιατί γίνεται;

Γειά σου φίλε και φίλη της αυτοκίνησης!Στις εικόνες θα δούμε πώς ένας τεχνικός μπορεί να κάνει κύκλωμα “μπάι πας” (bypass) και να καταργήσει το ψυγείο του καλοριφέρ.

Αυτό μπορεί να γίνει για λόγους όπως:

  1. Να είναι τρύπιο ψυγείο καλοριφέρ, με αποτέλεσμα να πλυμμηρήσει στα πόδια οδηγού/συνοδηγού (ο πιο σοβαρός λόγος). 
  1. Να υπάρχει βούλωμα του ψυγείου με αποτέλεσμα να μην φέρνει ζέστη στην καμπίνα, οπότε για να αποφευχθεί τυχόν τρύπημα του ψυγείου από την πίεση ,γίνεται το μπάι πας έως ότου αποκατασταθεί η βλάβη. 

Αυτοί οι δύο είναι οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους γίνεται ένα μπάι πας σε ψυγείο καλοριφέρ.

Τί σημαίνει μπάι πας όμως και πώς γίνεται εδώ;

Όπως σε όλα τα κλειστά κυκλώματα έτσι κι’έδώ, από ένα σημείο μπαίνει κάτι και από ένα άλλο βγαίνει χωρίς να πηγαίνει στο περιβάλλον παρά μόνο στο ίδιο το κύκλωμα. Έτσι λοιπόν το ένα κολάρο νερού στέλνει νερό στο ψυγείο του καλοριφέρ το οποίο είναι το ίδιο νερό που πηγαίνει και στον κινητήρα και στο ψυγείο του νερού και το άλλο κολάρο είναι το κολάρο από που εξέρχεται το νερό για να καταλήξει ξανά στο κύκλωμα. 

Εδώ ουσιαστικά καταργούμε το ψυγείο του καλοριφέρ αλλάζοντας τη διαδρομή του νερού. Αντί λοιπόν να έχουμε δυο σωλήνες για να κάνουν αυτό που περιγράψαμε πριν λίγο, βάζουμε ένα μέσο σύνδεσης (μεταλλικό μαστό) όπου πρέπει να αντέχει θερμοκρασίες λειτουργίας κινητήρα και ψυκτικού μέσου, δηλαδή 90 -110 βαθμούς κελσίου. Με αυτό τον τρόπο μετατρέπουμε τους δύο σωλήνες σε έναν αλλάζοντας τη διαδρομή του νερού που κάνει τον κύκλο του χωρίς να περάσει από το ψυγείο του καλοριφέρ. 

*Σημείωση: Όταν λέμε “μετατρέπουμε τους δύο σωλήνες σε έναν” δεν εννοούμε ότι κάνουμε μαγικά. Πάλι δυο σωλήνες είναι. Απλά το μέσο σύνδεσης μετατρέπει την πορεία του νερού σα να περνάει από έναν σωλήνα. 

Επίλογος 

Αυτό ήταν το σημερινό μας πρακτικό μάθημα. Είναι μια μέθοδος που σε πολλές περιπτώσεις λύνει τα χέρια των τεχνικών, αλλά και την τσέπη των πελατών. Είναι σωστή; Έως το σημείο που δε δημιουργεί πρόβλημα στον πελάτη, αλλά και στο συνδετικό μέσο ναι. Δεν είναι σίγουρα 100% σωστό αφού καταργείται ένα εξάρτημα του αυτοκινήτου. Το ψυγείο του καλοριφέρ.

 Εάν έχεις περισσότερες απορίες μπορείς να τις γράψεις στα σχόλια. 

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights