Υγρά υδραυλικού τιμονιού 

Όπως όλα τα υγρά έτσι και αυτό έχει ρόλο στην σωστή απόδοση του οχήματος, στην συγκεκριμένη περίπτωση στην σωστή – ακριβή απόδοση του τιμονιού.

Ο τρόπος λειτουργία είναι σχετικά απλός.Μια αντλία πιέζει τα υγρά (δημιουργεί δηλαδή υψηλή πίεση).Στη συνέχεια η πίεση αυτή μεταφέρεται στην κρεμαγιέρα ώστε να στρίψει το όχημα μας προς την κατεύθυνση που επιθυμούμε.Με απλά λόγια κάνει πιο εύκολο το στρίψιμο του τιμονιού.

Θέση των υγρών

Ανοίγοντας το καπό στα αριστερά συνήθως θα δούμε ένα δοχείο με λευκό ή κίτρινο καπάκι, πολλές φορές το καπάκι αυτό είτε θα έχει το εικονίδιο του τιμονιού ή θα αναγράφει “steering fluid”. To καπάκι αυτό είναι ταυτόχρονα και δείκτης στάθμης.

Έλεγχος ποιότητας

Τα βήματα για τον έλεγχο είναι ίδια όπως στον έλεγχο των λαδιών του κινητήρα : 

  1. Σβηστός κινητήρας 
  2. Αφαιρούμε το καπάκι του δοχείου.
  3. Σκουπίζουμε τον δείκτη.
  4. Τοποθετούμε το καπάκι ξανά στην θέση του.
  5. Αφαιρούμε το καπάκι και βλέπουμε μέχρι ποιο σημείο έχει υγρό.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Η ποσότητα θα πρέπει να είναι μεταξύ των αναγραφόμενων ΜΙΝ και ΜΑΧ. Αν η ποσότητα είναι πολύ μικρή μπορεί να δημιουργήσει δυσκολία στο στρίψιμο του τιμονιού. Επίσης αν η ποσότητα είναι μεγαλύτερη του MAX μπορεί να έχουμε διαρροές.

Εφόσον ελέγξουμε την ποσότητα του υγρού ευκαιρία είναι να δούμε και την ποιότητα του υγρού.Με την χρήση ενός φακού βλέπουμε το χρώμα, το οποίο δεν πρέπει να είναι σκούρο καφέ ή μαύρο, σε οποιαδήποτε από τις δυο περιπτώσεις θα πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα.

Για να δούμε τι γίνεται αν δεν έχουμε καθόλου υγρά στο κύκλωμα:

  1. Το τιμόνι είναι πολύ πιο ¨βαρύ¨ ( δύσκολο στο να το στρίψουμε )
  2. Έντονος θόρυβος την ώρα που στρίβουμε
  3. Μπορεί να προκληθεί ζημιά στην αντλία και στα μέρη που λειτουργούν με τα υδραυλικά

Είδη των υγρών 

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα υγρά αυτόματου σασμάν (ATF)  είναι ίδια με υγρά τιμονιού. Δεν ισχύει ακριβώς. Πολλά οχήματα βάση κατασκευαστή χρησιμοποιούν υγρά αυτόματου σασμάν, αλλά δεν είναι ίδια.

Στην περίπτωση των υγρών υδραυλικού έχουμε 2 επιλογές :

ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ, τα οποία τοποθετούνται κατά βάση σε νεότερα μοντέλα και για συγκεκριμένα συστήματα.Τα υγρά αυτά λειτουργούν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και προσφέρουν καλύτερη λίπανση.

ΜΗ ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ, τα οποία χρησιμοποιούνται γενικώς σε οποιοδήποτε σύστημα το οποίο έχει υδραυλική αντλία και θέλουμε να δημιουργήσουμε πίεση για την μεταφορά δύναμης.

Η αλλαγή των υγρών θα πρέπει να γίνεται κάθε 5 χρόνια ή μεταξύ 50 έως 100 χιλιάδων χιλιομέτρων.Η αλλαγή των υγρών βοηθάει όλα τα μέρη που έρχονται σε επαφή, να παραμείνουν σε καλή κατάσταση.Αν για οποιοδήποτε λόγο το όχημά μας έχει χάσει όλη την ποσότητα των υγρών, το αμάξι μας μπορεί να κινηθεί όσο το δυνατόν λιγότερο για να αποφύγουμε τυχόν ζημίες του συστήματος.

Να μην ξεχνάμε ότι όπως σε όλα τα υγρά, λιπαντικά κ.α., έτσι και εδώ υπάρχουν προδιαγραφές που έχει ορίσει ο κατασκευαστής για το κύκλωμα του υδραυλικού τιμονιού.

Τip

Αν πρέπει να συμπληρώσουμε υγρά και δεν έχουμε υδραυλικά τιμονιού, η αμέσως καλύτερη επιλογή είναι τα υγρά αυτόματου σασμάν (ATF).

Παύλος Πιαστόπουλος

Ο Παύλος είναι ο άνθρωπος που θέλεις, για να σου βρεί το ανταλλακτικό που χρειάζεσαι, κατά πάσα πιθανότητα όπου και αν βρίσκεται αυτό...στην Ελλάδα και στον Κόσμο... Απόφοιτος του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης του Τμήματος Οχημάτων, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ο ειδικός του ανταλλακτικού σε πολλούς και διάφορους τύπους οχημάτων. Μετράει χρόνια εμπειρίας στην εύρεση και οργάνωση των ανταλλακτικών ,που απαιτούν διάφορα συνεργεία αυτοκινήτων εντός Ελλάδας.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights