Hyundai Kona N | To SUV που συγκινεί
H Hyundai τείνει να μας βάλει στο χώρο της πίστας, με ότι μοντέλο έχει και με ότι μοντέλο πρόκειται να κατασκευάσει μελλοντικά. Ετσι τουλάχιστον βλέπω να πηγαίνει το έργο…
Η αρχή είχε γίνει με το i30N. Στη συνέχεια όλοι αναροτιώμαστε πώς και δεν έχει βγάλει το i20N μια και υπάρχει κάποια χρόνια στο WRC και παίρνει και νίκες! Ε τελικά το κάνανε (είναι πολύ πρόσφατο) και μας πέσαν τα σαγόνια.
Σήμερα όμως θα μιλήσουμε για κάτι πρώτοποριακό γι’αυτή την κατηγορία. Το Hyundai Kona N.
Συγκινεί
Συγκινεί το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας, δεν ελπίζεις ποτέ ότι θα είναι γρήγορο, ευέλικτο, με σασμάν που δαγκώνει αλλά και μαλακώνει ανάλογα την προτίμηση του οδηγού, στρίβει πολύ ωραία και σταματάει σα να τράκαρε με τρένο (ατυχής η σύγκριση ?). Τα φρένα του τέλος πάντων είναι τεράστια και αποτελεσματικά σε βαθμό που δεν το περιμένεις σε ένα SUV.
Χαρακτήρας
Όλα όσα είπα πιο πάνω γίνονται σε ένα SUV. Ένα δηλαδή εκ μοντερνισμένο και πολιτισμένο “υβριδικό” τζιπ για καθημερινή χρήση. Με ύψος αρκετό από το έδαφος, με χώρους άνετους και πολλούς σαν λιμουζίνας και πολύ πολύ όμορφο και επιθετικό για να μην ξεχνιόμαστε ότι το όχημα ανήκει στην ομάδα Ν Performance.
Εσωτερικό
Η Hyundai τα τελευταία αρκετά χρόνια, μας έχει αποδείξει τον premium χαρακτήρα της και με τη στρατηγική που έχει επιλέξει να προωθεί τα μοντέλα της, έχει γίνει από επίσημη φθηνή εταιρεία του λαού – σε επίσημη αγαπημένη.
Χρησιμοποιεί πλέον υλικά υψηλής ποιότητας, καθιστώντας εκείνα τα “σκράτσ σκρούτσ” των πλαστικών του ταμπλό και των πορτών παρελθόν πλέον.
Αυτή η κατάσταση φυσικά δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική στο νέο Kona N με το σαλόνι του να θυμίζει αγωνιστικού αυτοκινήτου και τους αεραγωγούς στο ταμπλό να είναι αεροπορικού τύπου, βλέπεις μια εικόνα που συγκλονίζει. Επίσης υπάρχουν στο τιμόνι οι επιλογείς ταχυτήτων (shifters), που κάνουν ακόμη πιο έντονη την όλη εικόνα του αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Στα ηλεκτρονικά του τώρα, υπάρχει μια οθόνη 10 ιντσών αφής και υψηλής ευκρίνειας, μέσα από την οποία μπορείς να κάνεις πράγματα και θαύματα. Εκτός από τον κλασικό πλοηγό υπάρχει η δυνατότητα των social media, YouTube και διάφορων άλλων πλατφορμών όπως και η σύνδεση με το κινητό μέσω bleutooth αλλά και δικτύου.
Το κορυφαίο όμως χαρακτηριστικό κατά την ταπεινή μου άποψη είναι το Head up display. Μια μικρή προβαλόμενη στο παρπρίζ οθόνη η οποία βρίσκεται μπροστά από το τιμόνι και μόνο ο οδηγός μπορεί να τη δεί. Είνα ουσιαστικά ένα μικρό ηλεκτρονικό καντράν.
Μηχανικά
Το Kona N μόνο αργό και βαρύ δεν το λες για την κατηγορία του. Ο κινητήρας του είναι ένας 2λιτρος GDT τούρμπο, με 8 ταχύτητες στο σασμάν και διπλό συμπλέκτη. Σα να λέμε “το αφεντικό τρελάθηκε” ένα πράμα. Οι επιλογές στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι αρκετές.
Επιλέγεις το “Ν” και έχεις ασραπιαίες αλλαγές, επιλέγεις το “N Grin Shift” και είναι πιο ομαλό, επιλέγεις το “Ν Power Shift” και αγριεύει, επιλέγεις το “N track sense” και μπαίνεις σε στροφές. Επίσης υπάρχει και η επιλογή custom όπου εσύ προσαρμόζεις το κιβώτιο όπως σε βολεύει.
Η ιπποδύναμη του; Αγγίζει τους 280 ίππους και η τελική του ταχύτητα τα 240 χλμ/ω. Μην αναφέρω επιτάχυνση τώρα και σε έχω με ηρεμιστικά! Κρατιέσαι; Κάνει τα 0-100 σε 5,5 δευτερόλεπτα (με ενεργοποιημένο το Launch control). Ναι καλά άκουσες! Αυτά τα κάνει ένα SUV.
Το διαφορικό του είναι ηλεκτρονικό E-LSD και γίνεται καλύτερη διανομή ροπής στους κινητήριους τροχούς.
Το πακέτο N Performance διαθέτει:
- Launch control (πρόγραμμα διαχείρησης γρήγορης εκκίνησης)
- Μεταβλητό σύστημα καυσαερίων
- Ν Grin σύστημα διαχείρισης για επιλογές eco, normal, sport
Σασί
Το σασί του αυτή τη φορά είναι πιο ενισχυμένο. Έχει πολύ περισσότερες πόρτες στα σημεία στρέψης και τάσης για να μην μπορεί εύκολα να αναποδογυρίσει το αμάξι σε μανούβρες και ίσως να ανοίξει το σασί του από τη συνεχόμενη μετατόπιση βάρους (μέσα σε πίστα).
Κι’όμως πολύ εντυπωσιακό είναι το βάρος του. Ζυγίζει μόνο 1500 κιλά και μην ξεχνάμε ότι είναι μεγάλη κατηγορία. Σε αυτή την κατηγορία δύσκολα βλέπουμε τέτοια νούμερα.
Συμπέρασμα
Τί καταλαβαίνουμε λοιπόν μετά και από το Kona Ν; Ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει. Ναι θα μου πεις, αυτό το καταλάβαμε πηγαίνουμε στην ηλεκτροκίνηση. Όχι! Δεν εννοώ αυτό. Πλέον ο σπορ χαρακτήρας παίρνει τα πάνω του και του δίνουν σε κάθε νέο μοντέλο την ευκαιρία να αναδειχθεί. Οπότε πρέπει να μάθουμε να βλέπουμε τα αυτοκίνητα διαφορετικά απ’ότι γνωρίζαμε έως τώρα. Με άλλο μάτι πιο δεκτικό στις νέες αλλαγές ,γιατί όπως και να το κάνουμε η αλλαγή είναι δεδομένη.