Ιστορία των λογότυπων αυτοκινητοβιομηχανίας | Μέρος 2ο
Alfa Romeo| 24 Ιουνίου 1910| Μιλάνο Ιταλία
Το σύμβολο του φιδιού που τρώει άνθρωπο είναι γνωστό ως Biscione ( φίδι στα Ιταλικά ) , ήταν το οικόσημο για την οικογένεια Visconti που είχαν μεγάλη επιρροή και δύναμη στο Μιλάνο τον 11ου αιώνα. Ο κόκκινος σταυρός σχετίζεται με τις σταυροφορίες και θα μπορούσε να θεωρηθεί ο σταυρός του Αγίου Αμβρόσιου ή του Αγίου Γεώργιου.
Το αρχικό όνομα της εταιρείας ήταν Darracq Italiana με ιδρυτή τον Cavaliere Ugo Stella , όπου στην συνέχεια συνεργάστηκε με τον Αλεξάντερ Ντάρακ , αλλά δυστυχώς η συνεργασία “ναυάγησε”. Όταν ο Stella και οι επενδυτές μετέφεραν την παραγωγή έξω από το Μιλάνο , τότε η εταιρεία ονομάστηκε “ALFA” ( Anonima Lombarda Fabbrica Automobil ).
To 1916 πρόεδρος της εταιρείας έγινε ο Νικολά Ρομέο , με το όνομα να αλλάζει σε Alfa Romeo και το πρώτο μοντέλο παραγωγής ήταν το Alfa Romeo Torpedo.
Η Alfa Romeo 8C 2300 κέρδισε το πρωτάθλημα των 24 ωρών του Le Mans για 3 συνεχόμενες χρονιές ( 1931 – 1934 ) , τότε ανέλαβε το αγωνιστικό μέρος της Alfa Romeo η Scuderia Ferrari, όπου ο ιδρυτής της Ferrari ( Enzo Ferrari ) ήταν παλαιότερα οδηγός αγώνων της Alfa Romeo.
Η τεχνολογία του Twin Spark εμφανίστηκε το 1914 σε αγωνιστικό όχημα της εταιρείας και την δεκαετία του 80’ εμφανίστηκε σε πολλά μοντέλα ώστε να αυξήσουν τις επιδόσεις με ελεγχόμενους ρύπους.
Η πρώτη γενιά Alfa Romeo Guilietta ξεκίνησε το 1954 και βρίσκεται πλέον στην 6η γενιά του μοντέλου, όπως επίσης και η Αlfa Romeo Spider βρίσκεται στην 6η γενιά.
Chevrolet| 3 Νοεμβρίου 1911| Ντιτρόιτ Μίσιγκαν Η.Π.Α
Το λογότυπο του παπιγιόν αντιπροσωπεύει την κληρονομιά και το όραμα τον οχημάτων Chevy και χρησιμοποιείται στα μοντέλα της Chevrolet από το 1913 κάνοντας την μια από της πιο επιτυχημένες εταιρείες παραγωγής οχημάτων. Το έμβλημα του παπιγιόν εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1914 , που το εμπνεύστηκε ο ιδρυτής της εταιρείας από μια ταπετσαρίας ενός ξενοδοχείου στην Γαλλία.
Οι αποχρώσεις στο έμβλημα αλλάζουν ανάλογα με το είδος του οχήματος. Το μπλε λογότυπο χρησιμοποιείται για επιβατικά οχήματα, το χρυσό για φορτηγάκια και το κόκκινο για οχήματα υψηλών επιδόσεων.
Με ιδρυτές τον Louis Chevrolet, τον Arthur Chevrolet και τον William C.Durant o οποίος απολύθηκε από την General Motors δημιούργησαν την Chevrolet Motor Company. Τα οχήματα της Chevrolet εμφανίστηκαν παγκοσμίως μέσω διάφορων εταιρειών π.χ. Daewoo , Toyota , GM, διατηρώντας πάντα την νοοτροπία των πολλών κυβικών σε όλες τις περιπτώσεις. Συμμετέχοντας σε πολλές διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού όπως NASCAR, INDYCAR, TUDOR, FIA.
BMW| 7 Μαρτίου 1916| Μόναχο Γερμανία
Το λογότυπο της Bmw απεικονίζει μια προπέλα αεροπλάνου που περιστρέφεται , το μπλε χρώμα αντιπροσωπεύει τον ουρανό και το λευκό την προπέλα.
Η εταιρεία μετονομάστηκε σε Bayerische Motoren Werke ( βαυαρικό εργοστάσιο μηχανών ) το 1922, ο πρώτος κινητήρας παραγωγής ήταν εξακύλινδρος κινητήρας σε σειρά ( υδρόψυκτος ) για αεροσκάφος με το όνομα ΒΜW llla.
Αρχικά η κύρια ενασχόληση της BMW ήτανε η δημιουργία κινητήρων για αεροσκάφη, όμως κατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το ένας μέρος του εργοστασίου βομβαρδίστηκε και για να επιζήσει οικονομικά η εταιρεία στηρίχτηκε στην κατασκευή μαγειρικών σκευών και ποδηλάτων.
Η παραγωγή των μοτοσυκλετών ξεκίνησε το 1921 , ενώ η παραγωγή αυτοκινήτων το 1928, το 1932 το ΒΜW 3/20 ήταν το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξολοκλήρου από την BMW. Το όραμα της σειράς Μ εμφανίστηκε το 1978, παράγοντας τον πρώτο της V12 κινητήρα το 1986 στο μοντέλο 750i.
Η BMW αγόρασε την Rover Group το 1994 , όμως η κίνηση αυτή κόστισε ακριβά στην BMW και το 2000 την ξεπούλησε.
Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της BMW ήταν το 2013 το BMW i3, το οποίο ήταν και το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής που η δομή του ήταν κατά μεγάλο ποσοστό από ανθρακονήματα.
Isuzu| 1916| Τόκιο Ιαπωνία
Η ιαπωνική λέξη Isuzu στα αγγλικά σημαίνει πενήντα καμπάνες. Το λογότυπο της που απεικονίζει 2 πυλώνες , συμβολίζει την αριστεία βασιζόμενη στην ποιότητα που κατέχουν οι τεχνίτες της.
Είναι μια από της παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας , το 1934 κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο μοντέλο με το όνομα Isuzu , με την ονομασία του να προέρχεται από έναν ποταμό κοντά στο Ise Grand Shrine.
Το 1923 λόγω μεγάλου σεισμού που έγινε στην Ιαπωνία , εισήχθησαν αρκετά μοντέλα της GMC και της Ford , κατά βάση φορτηγών ώστε να εξυπηρετηθούν οι μεταφορές και οι κατασκευές. Έτσι η εταιρεία κατασκευάζει το φορτηγάκι Sumida P-type με ικανότητα φόρτωσης 2 τόνων.
Η Isuzu συνεργάστηκε με την Mitsubishi , την Nissan , την Subaru , αλλά η πιο εποικοδομητική συνεργασία ξεκίνησε το 1971 με την General Motors. Το πάθος της εταιρείας είναι η κατασκευή diesel κινητήρων , έχοντας κατασκευάσει πάνω από 20 εκατομμύρια κινητήρες, με πάρα πολλές συνεργασίες με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Bentley| 18 Ιανουαρίου 1919| Cricklewood Βόρειο Λονδίνο
Το λογότυπο της Bentley έχει ουσιαστικά δύο στοιχεία, το γράμμα ¨Β¨ από το όνομα της εταιρείας και δύο φτερά. Τα δυο φτερά είναι σύμβολο δύναμης και ταχύτητας , όπως άλλωστε είναι γνωστή η εταιρεία για τα παραπάνω.
Αυτό που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι το λογότυπο της εταιρείας είναι ίδιο από το 1919 έως σήμερα. Αρχικά τα αδέλφια Μπέντλεϊ πωλούσαν οχήματα που απλώς έβαζαν μόνο το επώνυμο τους ως μάρκα αυτοκινήτου. Το 1919 ιδρύουν την Bentley Motors Ltd και κατασκευάζουν την πρώτη τους μηχανή όπου πουλούσαν μέχρι το 1924.
Το 1925 με επενδυτή τον Γούλφ Μπαρνάτο ξεκινάνε μια νέα εποχή για την εταιρεία , αλλά λίγα χρόνια αργότερα λόγω παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης εξαγοράζεται από την Rolls – Royce για να γίνει επίσης μια υπερπολυτελή εκδοχή του Ομίλου αλλά σε πιο νεανική εκδοχή. Από το 1998 και μέχρι σήμερα η Bentley ανήκει στον Όμιλο Volkswagen, με την έδρα της εταιρείας να είναι στο Κρού ( Ηνωμένο Βασίλειο ), με σκοπό όλα τα οχήματα της να είναι αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι το 2030.
Σήμερα η εταιρεία παράγει 3 μοντέλα :
- Bentley Bentayga
- Bentley Continental GT
- Bentley Flying Spur
Mazda| 30 Ιανουαρίου 1920| Χιροσίμα Ιαπωνία
Το λογότυπο που ξέρουμε μέχρι σήμερα είναι ίδιο ( σχεδόν ) από το 1997. Η αρχική δραστηριότητα της εταιρείας ήταν η κατασκευή φελλών.
To 1931 η Mazda εμφάνιζε το πρώτο του όχημα το Mazda-Go που ήταν ένα τρίκυκλο με μικρή καρότσα για μεταφορά εμπορευμάτων.Το Mazda mx-5 , το σπορ διθέσιο με της περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο , έχοντας κερδίσει περίπου 180 βραβεία παγκοσμίως ( το 2000 μπήκε στο βιβλίο Guinness ).
Το πρώτο όχημα με κινητήρα Wankel ήταν το Mazda Cosmo Sport το 1967 ( σε συνεργασία με την NSU). Το 1991 το Mazda 787 B ήταν το πρώτο όχημα με περιστροφικό κινητήρα που κέρδισε τον 24ωρο αγώνα του Le Mans.
Η Mazda συνεργαζόταν με την Ford από το 1974 έως το 2015 , όπου το 2015 υπέγραψε συμφωνία με την Toyota όπου θα τους παρέχει κινητήρες πετρελαίου- βενζίνης σε αντάλλαγμα με την προμήθεια συστημάτων κυψέλης υδρογόνου.
Jaguar| 1922| Whitley Coventry Αγγλία
Αρχικά η εταιρεία ονομαζόταν Swallow Sidecar Company και δημιουργήθηκε από 2 λάτρεις των μοτοσυκλετών ( William Lyons & William Walmsley ). Τα μοντέλα που ¨ανέβασαν¨ την εταιρεία ήταν το ΧΚ 120 ( 1948 ) , ΧΚ 140 ( 1954 ) , ΧΚ 150 ( 1957 ) και το Ε-Type ( 1961 ) , αυτά τα σπορ αυτοκίνητα έγιναν γνωστά παγκοσμίως.
Με την δημιουργία του διπλού επικεφαλή εκκεντροφόρου , τα μοντέλα ΧΚ έγιναν γνωστά ως σπορ οχήματα με τον κινητήρα να μπορεί να είναι λειτουργικός μέχρι και πάνω από τις 300.000 χλμ., ένα ¨νούμερο¨ ιδιαίτερα εντυπωσιακό για την τότε εποχή. Με την είσοδο της στους αγώνες 24ωρους αγώνες του Le Mans κατακτά την πρώτη θέση το 1951 , 1953 , και το 1955 οπού δεν κατάφεραν να χαρούν την νίκη λογω ενός φρικτού ατυχήματος που σκοτώθηκαν 88 θεατές και πάνω από 180 τραυματίες.
Μετά την εξαγορά της από την Ford ( 1999 ) ¨λανσάρεται¨ το S-Type ( 1999 ) , το Χ-Τype ( 2001 , είχε ίδιο σασί με το Ford Mondeo ) τα οποία διατίθενται στο δίκτυο και των δύο εταιρειών. Στης 2 Ιουλίου 2008 η Ford πουλάει την Jaquar στην Tata Motors.
Volvo| 14 Απριλίου 1927| Γκέτεμποργκ Σουηδία
Το λογότυπο της Volvo προέρχεται από τον αρχαίο συμβολισμό του σιδήρου. Οι δημιουργοί της εταιρείας (Assar Gabrielsson & Gustav Larson) δούλευαν στην εταιρεία SKF που η κύρια ενασχόληση της ήταν η παραγωγή ρουλεμάν, στην Σουηδία. Το όνομα προέρχεται από την λατινική λέξη Volvere που σημαίνει ¨κυλάω¨, έτσι οι δυο δημιουργοί της εταιρείας αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα αμάξι που να αντέχει στους ανώμαλους δρόμους και στις χαμηλές θερμοκρασίες της Σουηδίας.
Το 1959 η Volvo με μηχανικό τον Nils Bohlin εμφανίζει την γνωστή πλέον σε όλους μας ζώνης ασφαλείας ( ζώνη τριών σημείων ) , θεωρείται ότι αυτή η ανακάλυψη έχει σώσει πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές. Στον όμιλο Volvo Group ανήκει η Renault Trucks , η Mack trucks , η UD Trucks και η Group Trucks Asia & JV’s.
Η Volvo μπορεί να μην κατέχει διακρίσεις στο αγωνιστικό της κομμάτι (τα μοντέλα της δεν αντιπροσωπεύουν κάτι τέτοιο), αλλά άφησε το στίγμα της για πάντα στο κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, σχετικά με θέματα ασφάλειας (είχαν ένα σχετικό ¨φετίχ¨). Έδωσαν στον κλάδο διάφορα καλούδια όπως : αερόσακος κουρτίνα , booster για παιδιά ( το μικρό καθισματάκι ώστε να μπορεί ένα παιδί να φοράει κανονικά την ζώνη του αυτοκινήτου ), ενημέρωση τυφλού σημείου ( ΒLIS ) κ.α. Θα τα βρεις αναλυτικά εδώ.
Porsche| 25 Απριλίου 1931| Στουτγάρδη Γερμανία
Το λογότυπο της Porsche συμβολίζει τον φόρο τιμής για την Στουτγάρδη όπου ιδρύθηκε η εταιρεία, ωστόσο επειδή η εταιρεία ιδρύθηκε σε περίοδο πολέμου ο σχεδιασμό του στηρίχθηκε και στο οικόσημο των ¨ελεύθερων ανθρώπων¨.
Ιδρυτής της εταιρείας είναι ο Ferdinard Porsche μαζί με τον Adolf Rosenberger και τον Anton Piech . Αρχικά ο Ferdinard δεν ήθελε να κατασκευάσει το δικό του αυτοκίνητο , εστί αναλάμβαναν την υλοποίηση project για ¨χάρη¨ άλλων εταιρειών, για παράδειγμα η τότε γερμανική κυβέρνηση τους ανέθεσε να κατασκευάσουν ένα όχημα για τον γερμανικό λαό και δημιούργησαν το Volkswagen Beetle. Ο γιος του Ferdinard , Ferry Porsche , κατασκευάζει το πρώτο όχημα της εταιρείας ( Porsche 356 , 1948 ) επειδή δεν μπορούσε να βρει ένα όχημα όπως το ήθελε.Το 1975 έκανε την εμφάνιση της η γνωστή 911, με τον 3λιτρο τούρμπο μπόξερ κινητήρα ήταν το γρηγορότερο αμάξι στην Γερμανία για την τότε εποχή. Ο εγγονός του Ferdinard αποχώρησε από το την εταιρεία και δημιούργησε την Porsche Design , όπου ασχολούταν με γυαλιά ηλίου, έπιπλα, ρολόγια και άλλα πολυτελή αντικείμενα.
Το 1990 η Porsche απευθύνθηκε στην Toyota για να μάθουν από τους ¨ιαπωνικους¨ τρόπους παραγωγής , αποδοτικότητας, μείωσης χρόνου κ.α. Η Porsche Carrera GT του 2004 ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο παραγωγής για την εταιρεία μέχρι τότε.
Από το 2011 η Porsche AG ανήκει στον όμιλο Volkswagen .
ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ.