Τμήματα βελτίωσης (Μέρος 2ο)

Μέρος 2ο

Σύστημα ανάρτησης: Οι μετατροπές στο σύστημα ανάρτησης περιλαμβάνουν αλλαγές στο ελατήρια, στο αμορτισέρ και στη μπουκάλα. Τα κοντύτερα ελατήρια προσφέρουν μεγαλύτερη στιβαρότητα και χαμηλότερο κέντρο βάρους με πιθανότητα βέβαια αλλαγής της γεωμετρίας του συστήματος. Τα σκληρότερα αμορτισέρ βελτιώνουν την αντοχή στο κουβάλημα του βάρους όταν στρίβουμε, οπότε έχοντας μικρότερες αποστάσεις λόγω μικρότερων ελατηρίων, υπάρχει μεγαλύτερη αντίσταση από το να πατώσουν στο στρίψιμο. Οι στιβαρότερες μπουκάλες μειώνουν το βύθισμα του σώματος του αυτοκινήτου στο στρίψιμο, βελτιώνοντας την πρόσφυση των ελαστικών, με αποτέλεσμα καλύτερο κράτημα και γρηγορότερη επαναφορά στην αρχική του θέση. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος από την υπερβολική στιβαρότητα που θα έχουν οι μπουκάλες να σηκώνεται ο εσωτερικός τροχός, χάνεται η πρόσφυση, οπότε γίνεται επικίνδυνη η κατάσταση. Αυξάνοντας την αντίσταση βύθισης, η μεταφορά του βάρους γίνεται στο τέλος της κίνησης, με αποτέλεσμα να υπάρχει ομαλή κίνηση μεταξύ των τροχών. Ο τρόπος αυτός χρησιμοποιείται για να ελεγχθεί καλύτερα η υποστροφή και η υπερστροφή. Κάποιες φορές κάποιοι βάζουν μπάρες θόλων (strut bars) οι οποίες συγκρατούν το σώμα του αυτοκινήτου στις στροφές και το κάνουν πιο στιβαρό.

Σώμα: Οι μετατροπές του σώματος του αυτοκινήτου περιλαμβάνουν προσθήκη ή επεξεργασία των υπαρχόντων μασκών και/ή πακέτου μασκών περιμετρικά του οχήματος, τα οποία όχι μόνο αλλάζουν την εξωτερική εμφάνιση, αλλά κυρίως την αεροδυναμική επίδοση του οχήματος.

Οι αλλαγές στο σώμα του αυτοκινήτου γίνονται κυρίως για λόγους εμφάνισης, χωρίς αρχική μελέτη για τα κατάλληλα εξαρτήματα, θυσιάζοντας έτσι τον αεροδυναμικό συντελεστή και αυξάνοντας το βάρος, μειώνοντας έτσι τη συνολική επίδοση του οχήματος.

 

 

Πολλές φορές αυξάνεται το πλάτος των ελαστικών και του body kit βοηθώντας την ικανότητα στο στρίψιμο. Επίσης χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους είναι επιθυμητός στόχος. Κάποιος που δε γνωρίζει από τη δυναμική των ελατηρίων, θα μπορέσει πολύ εύκολα να κόψει σε τυχαίο σημείο το εργοστασιακό ελατήριο χωρίς να μελετήσει νωρίτερα, με αποτέλεσμα να έχουμε παρέκκλιση μεταξύ των τροχών.

 

 

Ελαστικά: Τα ελαστικά έχουν μεγάλη επίδραση στη συμπεριφορά του οχήματος. Οι επιλογές γίνονται βάση των καιρικών συνθηκών και του προφίλ του οδοστρώματος, μεγεθών και διάφορους παράγοντες μεταξύ του κόστους, το κράτημα, την εγγύηση, την πρόσφυση και την άνεση οδήγησης.

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

One Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights