Ακρόμπαρο: Τι είναι και πότε το αλλάζουμε;

Ακρόμπαρο Τι είναι και πότε το αλλάζουμε;

Όπως έγραψα σε προηγούμενο άρθρο για το τιμόνι, το ακρόμπαρο είναι ο τελευταίος σύνδεσμος της κρεμαγιέρας με την πλήμνη του κάθε τροχού. Είναι ένα μικρό τμήμα του συστήματος διεύθυνσης κατασκευασμένο από χάλυβα το οποίο καθορίζει την περιστροφή των τροχών. Κάθε εμπρόσθιος τροχός συνδέεται με ένα ακρόμπαρο.

Πότε τα αλλάζουμε

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη περίοδος φθοράς για το ακρόμπαρο. Θα μπορούσαμε με επιφύλαξη να πούμε ότι αλλάζονται σε κάθε μεγάλο σέρβις (κάθε 90000χλμ), αλλά αυτό θα ήταν ψέμα. Τα ακρόμπαρα χρειάζονται αντικατάσταση όποτε αποκτήσουν «κενά» (συνήθως αυτό το καταλαβαίνουμε όταν ακούμε ένα θόρυβο ξερό στο εμπρόσθιο σύστημα στο στρίψιμο αλλά και σε μικρές ανωμαλίες του δρόμου ή πιάνοντάς τα και κουνώντας τα να νιώσουμε ότι κάνουν κάποια κίνηση ανεξάρτητα από το υπόλοιπο σύστημα) ή όταν είναι σκισμένα (αυτό σημαίνει ότι τα λαστιχάκια τα οποία το προστατεύουν από βρωμιές και τα κρατούν ευέλικτα έχουν κοπεί και μπορεί εύκολα να δυσκολέψει τη δουλειά και την αντοχή τους). Τα προβλήματα που αναφέραμε μπορεί να προκληθούν από διάφορους λόγους:

1. Έχει περάσει ο χρόνος απόδοσής τους. Αυτό σημαίνει ότι από τότε που αγοράσαμε το όχημά μας δεν τα αλλάξαμε ποτέ και τώρα είναι η ώρα τους.

2. Πολλές λακκούβες και οδήγηση σε κακό οδόστρωμα γενικά, με αποτέλεσμα οι κραδασμοί να δημιουργήσουν κενά.

3. Μεταβολές απότομες και συνεχόμενες της θερμοκρασίας με αποτέλεσμα τα λαστιχάκια ξεραίνονται και οδηγούνται στην καταστροφή τους.

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

2 Comments

  1. Πατρίδα έχω σεατ ιβιζα 6l αλλά όλα αμορτισέρ και βάσεις μπρος πίσω και λάστιχα το αυτοκίνητο χτυπάει όταν περνω λίγο ανώμαλο έδαφος όπως ρέγγες τραίνου και μπροστά και πίσω, αν μπορείς καμία γνώμη για το πρόβλημα

    1. Γειά σου φίλε Ανδρέα! Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
      Τον θόρυβο πού τον ακούς εμπρός/πίσω;; Γδούπος; Μεταλικός θόρυβος;
      Μια ιδέα είναι να δεις ντιζάκια ζυγαριάς και κρεμαγιέρα.Μπορεί να χτυπάει η κρεμαγιέρα σου εσωτερικά ή τα ημίμπαρα. Πρέπει να τα δεις όλα αυτά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button