Επισκευή φρένων (Μέρος 3ο)

Μέρος 1ο

Η επισκευή των φρένων δεν είναι και τόσο δύσκολη, αρκεί να έχεις μηχανολογικές ικανότητες και μια μικρή εμπειρία.

Θα μεταφερθούμε στη λίστα με τα προβλήματα που εμφανίζονται συνήθως στα φρένα, τα οποία μας προειδοποιούν ότι υπάρχει πρόβλημα:

  • Η λυχνία των φρένων στο καντράν είναι αναμμένη

Απλά όταν βλέπουμε τη λυχνία αναμμένη πρέπει να βρούμε το λόγο που γίνεται αυτό.

1. Υπάρχει πιθανότητα το χειρόφρενό σας να μην είναι κατεβασμένο εντελώς .

2. Το υγρό των φρένων να έχει χαμηλή στάθμη.

3. Το σύστημα ABS έχει πρόβλημα.(αυτό συνήθως επιλύεται με διαγνωστικό μηχάνημα το οποίο συνδέεται με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και μας βοηθάει να βρούμε την ακριβή βλάβη)

4. Υπάρχει βέβαια και η πιθανότητα κάποιος αισθητήρας να έχει κοπεί ή σπάσει και να μας ειδοποιεί γενικώς η λυχνία

Αυτές είναι οι συνηθέστερες βλάβες όταν η λυχνία του φρένων μας είναι αναμμένη

  • Θόρυβος στα φρένα 

1. Δισκόπλακα. Εάν υπάρχει βρωμιά στη δισκόπλακα ή έχουν φτάσει στο «σίδερο» τα τακάκια τότε τρίβονται με τη δισκόπλακα κι έτσι δημιουργείται ο θόρυβος αυτός.

2. Οι βίδες. Ο θόρυβος από τις βίδες δεν είναι τόσο κοινός, αλλά όταν στεγνώνουν οι βίδες αυτές οι οποίες μετακινούν/ ελευθερώνουν τη βάση στήριξης που στηρίζονται τα τακάκια. Αυτά αλλάζουν συνήθως σε εργασία αντικατάστασης των τακακίων.

3. Τα σιδεράκια πάνω και κάτω από τα τακάκια που τα προστατεύουν από το να ακουμπήσουν στο σίδερο στη βάση στήριξης των τακακίων.

4. Το πιστόνι. Η βρωμιά μεταξύ του πιστονιού και στο τακάκι που κολλάει , μπορεί να προκαλέσει έναν ενοχλητικό ήχο.

5. Τακάκια. Εάν δεν αλλαχθούν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τότε υπάρχει περίπτωση να έχει λιώσει το υλικό τους και να ακουμπαει το σίδερο από το τακάκι με τη δισκόπλακα και να προκαλεί θόρυβο.

  • Τρέμουλο στο τιμόνι όταν φρενάρω

1. Η στραβές δισκόπλακες. Είναι το πιο κοινό πρόβλημα όταν υπάρχει τρέμουλο κατά το φρενάρισμα. Επίσης τις περισσότερες φορές υπάρχει τρέμουλο και τράνταγμα του πεντάλ του φρένου. Όταν γίνεται πολύ έντονο τότε αφήνουμε το πεντάλ και μετά από λίγο το ξαναπατάμε και θα πιάσει ελαφρά.

Το στράβωμα των δίσκων γίνεται όταν φαγώνεται η επιφάνειά τους και γίνουν πολύ λεπτοί. Αυτό σημαίνει ότι χάνουν την ικανότητά τους να άγει τη θερμότητα κατά το φρενάρισμα όπως όταν ήταν καινούριοι.

2. Αζύγιστοι τροχοί

Όλοι οι τροχοί πρέπει να είναι ζυγισμένοι σωστά (ζυγοστάθμιση). Σε ένα βουλκανιζατέρ ζητήστε να γίνει ζυγοστάθμιση των τροχών για να δείτε αν θα έχετε ξανά το ίδιο πρόβλημα (συνήθως η διαδικασία είναι δωρεάν).

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button