Ακρόμπαρο: Τι είναι και πότε το αλλάζουμε;

Ακρόμπαρο Τι είναι και πότε το αλλάζουμε;

Όπως έγραψα σε προηγούμενο άρθρο για το τιμόνι, το ακρόμπαρο είναι ο τελευταίος σύνδεσμος της κρεμαγιέρας με την πλήμνη του κάθε τροχού. Είναι ένα μικρό τμήμα του συστήματος διεύθυνσης κατασκευασμένο από χάλυβα το οποίο καθορίζει την περιστροφή των τροχών. Κάθε εμπρόσθιος τροχός συνδέεται με ένα ακρόμπαρο.

Πότε τα αλλάζουμε

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη περίοδος φθοράς για το ακρόμπαρο. Θα μπορούσαμε με επιφύλαξη να πούμε ότι αλλάζονται σε κάθε μεγάλο σέρβις (κάθε 90000χλμ), αλλά αυτό θα ήταν ψέμα. Τα ακρόμπαρα χρειάζονται αντικατάσταση όποτε αποκτήσουν «κενά» (συνήθως αυτό το καταλαβαίνουμε όταν ακούμε ένα θόρυβο ξερό στο εμπρόσθιο σύστημα στο στρίψιμο αλλά και σε μικρές ανωμαλίες του δρόμου ή πιάνοντάς τα και κουνώντας τα να νιώσουμε ότι κάνουν κάποια κίνηση ανεξάρτητα από το υπόλοιπο σύστημα) ή όταν είναι σκισμένα (αυτό σημαίνει ότι τα λαστιχάκια τα οποία το προστατεύουν από βρωμιές και τα κρατούν ευέλικτα έχουν κοπεί και μπορεί εύκολα να δυσκολέψει τη δουλειά και την αντοχή τους). Τα προβλήματα που αναφέραμε μπορεί να προκληθούν από διάφορους λόγους:

1. Έχει περάσει ο χρόνος απόδοσής τους. Αυτό σημαίνει ότι από τότε που αγοράσαμε το όχημά μας δεν τα αλλάξαμε ποτέ και τώρα είναι η ώρα τους.

2. Πολλές λακκούβες και οδήγηση σε κακό οδόστρωμα γενικά, με αποτέλεσμα οι κραδασμοί να δημιουργήσουν κενά.

3. Μεταβολές απότομες και συνεχόμενες της θερμοκρασίας με αποτέλεσμα τα λαστιχάκια ξεραίνονται και οδηγούνται στην καταστροφή τους.

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

9 Comments

  1. Πατρίδα έχω σεατ ιβιζα 6l αλλά όλα αμορτισέρ και βάσεις μπρος πίσω και λάστιχα το αυτοκίνητο χτυπάει όταν περνω λίγο ανώμαλο έδαφος όπως ρέγγες τραίνου και μπροστά και πίσω, αν μπορείς καμία γνώμη για το πρόβλημα

    1. Γειά σου φίλε Ανδρέα! Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
      Τον θόρυβο πού τον ακούς εμπρός/πίσω;; Γδούπος; Μεταλικός θόρυβος;
      Μια ιδέα είναι να δεις ντιζάκια ζυγαριάς και κρεμαγιέρα.Μπορεί να χτυπάει η κρεμαγιέρα σου εσωτερικά ή τα ημίμπαρα. Πρέπει να τα δεις όλα αυτά.

  2. Alaksa amortiser se toyota corolla 2004 3thiro.menw se xomatodromo.molis mpw sto dromo afton akougete ena gkntoup gkntoup.se asfalto den kani tipota.mono an exi lakouva.prin ta alaksw den ekane tipota.molis ta alaksame akougete aftos o thorivos!sas parakalw voithiste me.mou valane kapia amortiser JP423135.

    1. Γειά σου. Είναι μεγάλο θέμα πλέον τα αμορτισέρ και η εταιρεία που θα επιλέξουμε. Πολλά φθηνά μας βγαίνουν ακριβότερα απ´οσο θέλουμε.
      Λοιπόν στο θέμα σου τώρα. Με τη συγκεκριμένη εταιρεία είχα αρκετά θέματα. Είτε κολλημένα αμορτισέρ,είτε ανύπαρκτες ασφάλειες που σταματούν το τοπ μάουντ και πολλά ακόμη. Η πρώτη ερώτηση μου είναι :
      1) Σου αλλάξανε και τα τοπ μάουντ η δε χρειαζόταν;
      Και η δεύτερη :
      2) Είναι κοντά το συνεργείο σου; Κοντά ή μακριά, έχεις το δικαίωμα να ξαναπάς στο συνεργείο σου και να ζητήσεις επανέλεγχο και αντικατάσταση εφόσον είναι αυτό το πρόβλημα, διότι έχουν εγγύηση για καποιο διάστημα.(συνήθως 1 χρόνο)
      Επίσης πολλές φορές τυχαίνει να σφίγγει το αυτοκίνητο επειδή είναι καινούριο το αμορτισέρ και να χτυπάει κάτι άλλο εκτός των αμορτισέρ. Όπως και να έχει πρέπει να γίνει επανέλεγχος.

        1. Μπορείς φυσικά αν φταίνε τα αμορτισέρ για το πρόβλημα να ζητήσεις να μπουν στην εγγύηση και να σου στείλουν της ίδιας εταιρείας καινούρια.
          Για εταιρείες δεν μπορώ να σου πω συγκεκριμένη. Δεν είμαι υπέρ η κατά κάποιας, απλά συζητάμε για περιπτώσεις που έχουν συμβεί με τη συγκεκριμένη εταιρεία. Τα υπόλοιπα καλό είναι να τα συνεννοηθείς με τον μηχανικό σου. 👍🏻

      1. Καλήμερα Stefane σε ευχαριστώ για τις γνώσεις που μας προσφέρεις,
        Polo 9n 75ps, άλλαξα ανάρτηση μπρος πίσω, Sachs κομπλέ μπροστά και πίσω, με τοπ μαουντ, ρουλεμάν θόλου και όλα τα συναφή, αλλά μπροστά αριστερά σε λακκούβες χτυπάει γκρουπ γκτουπ, όχι μεταλλικός θόρυβος που αν θυμάμαι καλά τον έκανε και με την παλιά ανάρτηση, μπαλάκια, ακρομπα αλλαγμένα, και ζυγαριά αλλαγμένη προ πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων, κάτι άλλο όταν τύχει να ανέβω ύψωμα απότομα (σαν αυτά που έχουν στο εξωτερικό συνήθως για αποφυγή υψηλής ταχύτητας) και με τις δύο πλευρές ακούγεται ήχος σαν παλιό σιδερένιο/σκουριασμενο κρεβάτι… σε συνεργεία που το είδανε, δεν μπόρεσα να βγάλω άκρη… η βοήθεια σου πολύτιμη, σε ευχαριστώ

        1. Γεια σου φίλε Πάνο. Καταρχάς να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια. Ότι γνωρίζω απλά το μοιράζομαι.
          Στο πρόβλημα σου τώρα.
          Θέλω να κοιτάξεις προσεκτικά όλες τις βίδες να είναι σφιγμένες σε όλα τα σημεία που αλλαχτήκαν τα εξαρτήματα. Αν είναι όλα καλά,πρέπει στη συνέχεια να ελέγξεις τα σινεμπλοκ της ζυγαριάς και τα ίδια τα τοπ μαουντ. Έχει τύχει να περαστούν λάθος και να κάνει θόρυβο το αμορτισέρ σε σαμαράκια. Επίσης τα σημεία που φωλιάζουν τα αμορτισέρ στο άκρο το καλάμι χαμηλά δηλαδή αν δεν έχει εφαρμόσει σωστά μπορεί να σου δημιουργεί επίσης θέμα.
          Αν είναι όλα καλά και εκεί, τότε σε συμβουλεύω εφόσον είναι καινούρια όλα να περιμένεις λίγες μέρες γιατί λόγω της νεότητάς τους ίσως να μην έχουν «δουλεψει» αρκετά για να «στρώσουν».
          Θα θέλαμε φυσικά ενημέρωση αν εφτιαξε το πρόβλημα,για να γνωρίζουμε κι εμείς μ ποιος μπορεί να ήταν ο λόγος που έγινε αυτό.
          Καλή συνέχεια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights