Πως να καταλάβετε ότι η φλάντζα κεφαλής έχει πρόβλημα;
Η φλάντζα κεφαλής παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα όταν «καίγεται» να χρειαστεί αντικατάσταση. Για να γίνει η καύση στο θάλαμο καύσης, πρέπει να επιτευχθεί υψηλή συμπίεση. Η φλάντζα κεφαλής θωρακίζει τη διαδικασία συμπίεσης και αποτρέπει να μπερδευτούν τα νερά με τα λάδια της μηχανής μέσα στο θάλαμο καύσης. Η καμένη φλάντζα κεφαλής δημιουργεί δυσλειτουργία και μικρή απόδοση του κινητήρα.
Πως να καταλάβετε ότι η φλάντζα κεφαλής έχει πρόβλημα; Τα πράγματα που πρέπει να παρατηρήσουμε για να καταλάβουμε αν η φλάντζα είναι καμένη είναι τα εξής :
• Κοιτάζουμε τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου από το όργανο θερμοκρασίας που βρίσκεται στο καντράν. Εάν το αυτοκίνητο υπερθερμαίνεται είναι ένα σημάδι καμένης φλάντζας.
• Βλέπουμε την ποσότητα ψυκτικού υγρού στο ψυγείο μας (ή στο παγούρι υπερπλήρωσης). Εάν χάνει υγρά υπάρχει περίπτωση το κύκλωμα ψύξης να ρίχνει τα νερά στο κάρτερ λόγω καμένης φλάντζας.
• Κοιτάζουμε τα λάδια της μηχανής με τον ειδικό δείκτη. Εάν παρατηρήσουμε κάποια μορφή αφρού τότε στα λάδια υπάρχει ψυκτικό υγρό και έχουν μπερδευτεί λάδια με νερά.
• Εάν παρατηρήσουμε μια γλυκιά οσμή να βγαίνει με άσπρο καπνό συνοδευόμενη από σταγόνες νερού από την εξάτμιση, τότε είναι σημάδι καμένης φλάντζας κεφαλής.
Όταν δεν κλείνεις καλά την τάπα του παραφλού…τι συμβαίνει στο κύκλωμα;
Ευχαριστούμε 🙏🏻 για το σχόλιο.
Το 99% των κυκλωμάτων ψύξης στα αυτοκίνητα δουλεύουν με πίεση. Οι τάπες νερού στο παγούρι έχουν μια μεμβράνη η οποία είναι ρυθμισμένη να 💨 εκτονώνει τη μεγάλη πίεση που δημιουργείται και έτσι δουλεύει σωστά το βεντιλατερ (ανεμιστήρας).
Επομένως όταν εσυ δεν κλείσεις την τάπα καλά πολύ πιθανόν να σου βγάζει νερά από εκεί, άρα να χάνει πίεση το κύκλωμα να μην ανάβει το βεντιλατερ και ταυτόχρονα η θερμοκρασία να ανεβαίνει.
Ελπίζω να σε κάλυψα.
Καλησπέρα σας.θα ήθελα να μου λύσετε μια απορία.ξαφνικα το αμάξι μου έκαψε φλάντζα κεφαλής,χωρίς προηγουμένως να έχω κάποιο σύμπτωμα πρώτον Κ δεύτερον ,ΠΑΡΆΦΛΟΥ όλα στην θέση τους Κ το χρώμα ίδιο με αυτό που είχα βάλει Τα λαδια του εκεί που έπρεπε να είναι,με το ωραίο τους χρώματα κι,Κ όταν εν πλω το έπαθα δεν μου ανέβασε καθόλου θερμοκρασία,παρά ένας ήχος μεταλλικός(εννοείται ότι ήταν η φλάντζα του,το κομματάκι εννοώ )που είχε σπάσει,Κ δεν είχα κανένα θέμα με το αμάξι καινούργια αντλία νερού,τίποτα διαρροή από πουθενά.Απο που μπορώ να μάθω για ποιο λόγο έγινε αυτό;γιατί εάν αυτό δεν το ξέρω,πως θα ξέρω ότι ίσως δεν μου το ξαναπάθει πάλι ,ίσως σε άλλη φλάντζα η ανάμεσα σε 2φλατζες όπως το κομμάτι που μου σπάσε απότομα εμένα;
Καλησπέρα Αγγελική.
Καταρχάς λυπούμαστε που έπαθες κάποια βλάβη στο αυτοκίνητο σου. Να τα πάρουμε με τη σειρά όμως. Ποιό είναι το πρόβλημα ακριβώς; Γιατί δεν καταλαβαίνω τί θέλεις να γράψεις. Και δεύτερον πολύ σημαντικό:Πώς ξέρεις ότι κάηκε η φλάντζα κεφαλής;
Καλησπέρα κύριε Στέφανε θα ήθελα να σας κάνω μια ερώτηση το αμάξι μου έχανε νερά του άλλαξα ψυγείο αλλά πάλι έκανε το ίδιο πήγαινα 20 χιλιόμετρα και έβαζα του λίτρου νερό στον δείκτη με τα λάδια ήταν πεντακάθαρο θερμοκρασία καθολου ανεβασμένη και ξαφνικά ένα πρωί ανοίγω την τάπα του λαδιού και είχε λίγο αφρό αυτό είναι φλάντζα η μπορεί να είναι κάτι άλλο θα ήθελα την γνώμη σας σας ευχαριστώ πολύ
Γεια σου Μαριλένα. Ευχαριστούμε για το σχόλιο. Μου τα λες μπερδεμένα λίγο. Εάν σε κάθε 20χιλιομετρα βάζεις ένα λίτρο νερό από κάπου πρέπει να υπάρχει μεγάλη διαρροή νερού.
Εάν από την εξάτμιση όσο δουλεύει το αυτοκίνητο υπάρχει λευκός καπνός σε μεγάλη ποσότητα και ο δείκτης του λαδιού έχει σαπουνάδα τότε έχει θέμα η φλάτζα.
Εάν απλά το πρωί άνοιξες την τάπα του λαδιού και είχε λίγη σαπουνάδα μπορεί να είναι από την πρωινή υγρασία.
Ψάξε μήπως υπάρχει διαρροή κάπου στα πόδια οδηγού συνοδηγού μήπως το ψυγείο καλοριφέρ έχει θέμα γιατί το νερό που χάνει είναι πολύ.