Τεχνολογία μπέκ (2ο μέρος)

Το 2ο μέρος για την Τεχνολογία μπέκ δεν πρόκειται να μας μάθει κάτι πολύ πιο εξειδικευμένο απ’ ότι ήδη γνωρίζουμε. Όλα τα μπέκ (εγχυτήρες) βασίζονται στην ίδια αρχή λειτουργίας και στον ίδιο σχεδιασμό. Όμως εδώ θα μιλήσουμε για κάτι διαφορετικό ,για μπέκ των οποιων τα καύσιμα που ψεκάζουν όλοι γνωρίζουμε, αλλά δεν γνωρίζουμε αναλυτικά τι γίνεται και ποιες είναι οι διαφορές τους με τα υπόλοιπα μπέκ της αγοράς, πρόκειται για το Υγραέριο (LPG) και το φυσικό αέριο (CNG).

Για την επιλογή συστήματος υγραεριοκίνησης και φυσικού αερίου ,παίζουν ρόλο φυσικά το κόστος, η συντήρηση ,η επισκευή και η εγγύηση. Είναι 4 παράγοντες τους οποίους πρέπει να έχουμε καλά στο μυαλό μας πριν επιλέξουμε ποιας εταιρείας σύστημα θα τοποθετήσουμε στο όχημά μας. Φυσικά το κάθε σύστημα εφαρμόζεται ανάλογα με τα κυβικά και την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου. Είναι φυσικό εφ’όσον θέλουμε το όχημά μας να δουλεύει σωστά και χωρίς προβλήματα,  να πληροί τις προδιαγραφές του κινητήρα μας και τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για την εγκατάστασή του.

Οι τύποι μπέκ που υπάρχουν είναι όπως εξηγήσαμε και στο 1ο μέρος:

  •  Τύπου ηλεκτροβαλβίδας. Δεν μοιάζουν με τα κλασικά της βενζίνης και τα βρίσκουμε κυρίως σε διάταξη μπεκιέρας.
  •  Τύπου βενζίνης σωληνοειδή. Μοιάζουν πολύ με τα μπέκ της βενζίνης γι’αυτό κυρίως τον λόγω τα χωρίζουμε σε αυτό τον τύπο.

Η μεγαλύτερη διαφορά όλων είναι κυρίως στην ποιότητα που προσφέρει η κάθε εταιρεία και όχι στην αρχιτεκτονική τους, διότι σχεδιαστικά εσωτερικά είναι όλα ίδια. Όσο αφορά τα δυο αυτά καύσιμα τα φθηνά και μη ποιοτικά χαλούν γρηγορότερα και πιο εύκολα, χάνουν την απόδοσή τους εν καιρώ και εφόσον χαλάσουν και δεν επισκευαστούν με ειδικό κίτ επισκευής δημιουργούν μελλοντικά πολλά προβλήματα στον κινητήρα, σε σχέση με τα ακριβότερα και πιο ποιοτικά της αγοράς. Τα καλά μπέκ διανέμουν την ιδανική ποσότητα καυσίμου σε κάθε στιγμή λειτουργίας τους, έχουν υψηλή ποιότητα κατασκευής με αντίσταση από 1.3 – 1.9 ohm.

  • Αργά και γρήγορα μπέκ (υψηλού 11-15 ohm και χαμηλού1-3 ohm παλμού). Η διαφορά τους -είναι στο πόσο χαμηλά σε χρόνο μπορούν να ψεκάσουν στο ρελαντί. Αν για παράδειγμα εμείς θέλουμε να ψεκάσουμε 2ms (γρήγορο) και τα μπέκ που έχουμε ψεκάζουν από 3ms (αργό) και πάνω, τότε έχουμε πρόβλημα με το ρελαντί θα έχουμε έλλειψη καυσίμου οπότε θα έχουμε κακό ρελαντί.

Προβλήματα που προκύπτουν

  • Μετά από δεκάδες η και εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα λειτουργίας (50 – 100000 χλμ), ίσως χρειαστούν καθαρισμό και το καταλαβαίνουμε από αύξηση κατανάλωσης ή κάποιο βούλωμα στο πάτημα του γκαζιού
  • Εντονος θόρυβος από εμβολα των μπέκ, αρα χρειάζονται επισκευή ισως και αντικατάσταση.

Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν περιπτώσεις με εφαρμογή ποιοτικών μπέκ να λειτουργούν αυτοκίνητα με πάνω από 200000 χλμ με αέριο και να μην έχουν χρειαστεί ούτε καθάρισμα και να λειτουργούν άψογα. Οπότε η ποιότητα σε αυτές τις περιπτώσεις κάνει τη διαφορά.

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button