Σύστημα πρόσθετου καυσίμου στους πετρελαιοκινητήρες | Eolys

👋🏻 Γειά σου φίλε και φίλη της αυτοκίνησης!Θα γράψω για το πρόσθετο καύσιμο που χρησιμοποιείται στους πετρελαιοκινητήρες και συγκεκριμένα για την αναγέννηση του φίλτρου καυσαερίων “DPF” (Diesel Particulate Filter).

Το συγκεκριμένο πρόσθετο καύσιμο είναι πολύ σημαντικό στην αντιμετώπιση – των αυστηρών προδιαγραφών που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση (κυρίως) στην αυτοκινητοβιομηχανία – από τις ίδιες τις κατασκευάστριες εταιρείες. Είτε αυτό το καύσιμο ονομάζεται Eolys, είτε ονομάζεται Adbleu η ουσία είναι μία και έχει να κάνει με τη μείωση των ρύπων των πετρελαιοκινητήρων προς το περιβάλλον. 

Πώς γίνεται αυτό;

Όπως είπαμε χρησιμοποιείται για το DPF. Το αποτέλεσμα που φέρνει είναι ότι γίνεται συχνότερη και αποδοτικότερη αναγέννηση και το πετυχαίνει με θερμοκρασία καυσαερίων 100oC λιγότερους σε σχέση με τη μή χρήση του. 

Πως λειτουργεί;

Είναι πολύ έξυπνο σύστημα. Υπάρχει μια ηλεκτρική τάπα πλήρωσης του τεπόζιτου του πετρελαίου, η οποία καταγράφει μέσω εγκεφάλου (ECU) τα λίτρα καυσίμου (πετρελαίου) που μπαίνει στο τεπόζιτο. Η ECU με αυτό τον τρόπο γνωρίζει την ποσότητα του πρόσθετου καυσίμου που πρέπει να ψεκάσει το μπέκ του Eolys μέσα στο τεπόζιτο του πετρελαίου ώστε να αναμυχθούν.

Στην καύση αναμιγνύονται τα μόρια του Eolys με τα καυσαέρια. Έτσι βοηθάμε σε μικρότερη θερμοκρασία να καούν τα κατάλοιπα που βρίσκονται στη DPF και έτσι να γίνει η αναγέννηση (ξεμπούκωμα) της συχνότερα και αποδοτικότερα. Σκέψου το σα να είναι ένας καλός ιός ο οποίος κολλάει στα πάνω κακά κύτταρα. Σε μικρό διάστημα βέβαια καταστρέφεται μαζί τους και ξεκινάει νέος κύκλος από την αρχή. 

Επίσης υπάρχουν αισθητήρες διαφορικής πίεσης πριν και μετά το DPF. Ανάλογα λοιπόν με τη διαφορά πίεσης που υπάρχει στην είσοδο των καυσαερίων στο DPF και στην έξοδο τους από αυτό, γνωρίζει ο εγκέφαλος σε τί κατάσταση βρίσκεται το φίλτρο αυτό. Πάμε να το εξηγήσουμε λίγο καλύτερα αυτό. Όταν η διαφορά πίεσης είναι σε συγκεκριμένο επίπεδο, τότε αυξάνει μέσα εντολής η ECU τη θερμοκρασία των καυσαερίων για να καούν όλα τα υπολείμματα (μάκα/μούργα/καρβουνίλα θα τα ακούσεις) μέσα στο DPF. Αυτή η διαδικασία είναι η γνωστή μας “Αναγέννηση” του φίλτρου καυσαερίων.

Βέβαια αυτή η διαδικασία δεν είναι τέλεια. Λόγω οξειδίων του “Δημητρίου” που περιέχεται στο πρόσθετο καύσιμο όπως και ο φώσφορος από τα λάδια. Τα λάδια επικάθονται μόνιμα στα τοιχώματα του DPF και προέρχονται φυσικά από την τουρμπίνα. Αυτά είναι κυρίως η αιτία που περιορίζουν τη χωρητικότητα των καυσαερίων, με αποτέλεσμα να αυξάνουν την ποσότητα επιστροφής καυσαερίων προς το DPF, που σημαίνει την άμεση αντικατάσταση του.

Επίλογος

Αυτά είχα να γράψω για το μόνιμο πρόβλημα των DPF που βουλώνουν και περιγράψαμε τους λόγους. Αν έχεις περισσότερες πληροφορίες για να εμπλουτίσουμε το άρθρο, με μεγάλη μας χαρά και φυσικά θα μπεί το όνομα σου σε αυτό. Στείλε μας ένα μέιλ ή παρέθεσε στα σχόλια τις πληροφορίες σου.

Σε ευχαριστώ που το διάβασες. Μια κοινοποίηση θα βοηθούσε πάρα πολύ ώστε να το διαβάσουν περισσότεροι άνθρωποι. 🙏🏻

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights