Polo 9N 2006 | Bλάβη στο παράθυρο του συνοδηγού

Γεια σου φίλε και φίλη της αυτοκίνησης!Σήμερα θα αναφερθώ σε μια περίπτωση που μου έτυχε στο τέλος της βάρδιάς μου ένα απόγευμα Τετάρτης. 

Η ιστορία 

Χτυπάει λοιπόν το κινητό μου και η κλήση είναι από το συνάδελφο μου στο μαγαζί. 

Μου λέει: “Ρε φίλε δεν έρχεσαι λίγο στον δίπλα να δεις κι εσύ τη βλάβη, γιατί εγώ δε βγάζω άκρη;”

“Οκ” λέω, “έρχομαι”. 

Έτσι και έγινε. Πήγα να ρίξω μια ματιά σε μια βλάβη με την οποία ασχολούταν το δίπλα συνεργείο από το πρωί και δεν έβρισκε το λόγο για τον οποίο δεν ανεβοκατεβαίνει το παράθυρο του συνοδηγού. Από ότι μου είπαν αλλάξανε το διακόπτη και το μοτέρ και πάλι δεν γίνεται τπτ. 

Ωραία λέω ψωμάκι. Η μισή δουλειά έγινε από τους άλλους, άρα μου μένει η υπόλοιπη. Τί έκανα; κάποια βασικά βήματα και τελικά με δικαίωσαν. 

Τα βήματα 

Αρχικά ήθελα να μάθω για το ρεύμα και το σήμα που δίνει ο διακόπτης του οδηγού. Ο διακόπτης του οδηγού δούλευε μόνο για το παράθυρο του οδηγού και όχι για του συνοδηγού. Πως μπορείς να ξέρεις ότι δεν φταίει ο διακόπτης, αλλά το σήμα που φτάνει ή δε φτάνει στο μοτέρ του παραθύρου του συνοδηγού;

1ον Μα φυσικά είχαν αλλάξει τους διακόπτες με καινούριους και είχαμε πάλι το ίδιο πρόβλημα.

2ον όταν έβαλα το δοκιμαστικό κατσαβίδι στο μόνιμο ρεύμα του διακόπτη έδειχνε κανονικά ότι υπάρχει όντως ρεύμα στο διακόπτη. Από την άλλη όταν έβαλα το δοκιμαστικό στο καλώδιο της εντολής το λαμπάκι του δοκιμαστικού έσβηνε όταν πατούσες τους διακόπτες (φυσιολογικό αφού ανοίγεις κύκλωμα) και άναβε όταν τους άφηνες. Άρα είχαμε κανονική τροφοδοσία χωρίς όμως να δουλεύει ακόμα το παράθυρο του συνοδηγού. 

3ον έλεγξα τις ασφάλειες της ασφαλειοθήκης. Αυτό θα μπορούσε να είναι και το προηγούμενο βήμα, αλλά δε βαριέσαι. Όλες ήταν εντάξει και σε καλή κατάσταση. Όποτε η άλλη λύση που βρήκα ήταν να κάνω τους ίδιους ελέγχους με την πόρτα του συνοδηγού όπως ήταν αναμενόμενο.

 4ον έλεγξα πάλι με το δοκιμαστικό και ανοιχτό διακόπτη την πρίζα του διακόπτη. Αυτό που είδα ήταν ότι η γείωση είχε ρεύμα. Αυτό που κατάλαβα από τα ελάχιστα ηλεκτρολογικά που γνωρίζω, είναι ότι κάτι δεν πάει καλά. Αμέσως έδωσα ρεύμα με εξωτερικό καλώδιο από το διακόπτη του οδηγού με τη μια άκρη και με την άλλη άκρη στο διακόπτη του συνοδηγού προσπαθούσα να παίξω με τις εντολές για να δώ μήπως με απευθείας εντολή αλλάξει κάτι. Και τελικά άλλαξε! Έδινε εντολή κανονικά! Αυτό με έκανε να συμπεράνω ότι κάπου υπάρχει βραχυκύκλωμα ή κάποιο καλώδιο της πλεξούδας ήταν τσακισμένο και δεν έφτανε η εντολή. 

Αφού του είπα τι έπρεπε να δει έφυγα. Την επόμενη μέρα τον ρώτησα πως πήγε και αν έφτιαξε το πόλο και τελικά μου είπε αυτό: “ένα καλώδιο από την πρίζα του μοτέρ ήταν σε κάποιο σημείο της πλεξούδας ήταν τσακισμένο και είχε υγρασία.” 

Επίλογος

Αυτή ήταν η περίπτωση που μου έτυχε και κατάλαβα ότι όπως και στα μηχανολογικά έτσι και στα ηλεκτρολογικά όταν ακολουθείς συγκεκριμένα βασικά βήματα, πολύ γρήγορα θα βρεις τη λύση στο πρόβλημα σου. 

 

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights