Φλάτζες και άλλα στεγανοποιητικά μέσα | Μέρος 2ο

Αφού γράψαμε πριν λίγες ημέρες το 1ο μέρος αυτής της σειράς άρθρων, ήρθε η ώρα να γράψουμε για το 2ο μέρος. Σε αυτό θα μιλήσουμε κυρίως για τις τσιμούχες (στεγανοποιητικό μέσο λαδιού) και για τα συνθετικά μέσα στεγανοποίησης (σιλικόνη/φλατζόκολλα). 

Aρχικά ας γράψω για τις τσιμούχες. 

Σκοπός

Σκοπός των τσιμουχών είναι να επιτρέπουν την περιστροφική κίνηση ενός άξονα, στεγανοποιόντας τη γύρω περιοχή του. Φυσικά υπάρχουν αμέτρητοι τύποι τσιμουχών, γι’αυτό είναι καλό να ελέγχουμε πριν την αγορά τους τον αριθμό πλαισίου του οχήματος. 

Υλικά κατασκευής

Οι περισσότερες τσιμούχες χρησιμοποιούν μια μεταλλική περιοχή στην πλάτη τους για ενίσχυση και διάφορα υλικά στεγανοποίησης όπως: 

Τώρα ας γράψω για τα συνθετικά υλικά στεγανοποίησης:

Σιλικόνη RTV

 Η σιλικόνη RTV χρησιμοποιείται από τους περισσότερους μάστορες για τη στεγανοποίηση των κινητήρων. RTV ή βουλκανιζάρισμα σε θερμοκρασία δωματίου (room-temperature vulcanization) σημαίνει οτι το υλικό σκληραίνει στη θερμοκρασία δωματίου. 

Το μυστικό εδώ είναι ότι η σιλικόνη σκληραίνει όχι λόγω της θερμοκρασίας του δωματίου, αλλά λόγω της υγρασίας της ατμόσφαιρας. Σε κανονικές συνθήκες η σιλικόνη RTV σκληραίνει σε 45′ , ενώ για πλήρη σκλήρηνση χρειάζεται 24 ώρες. Πάντα πρέπει να διαβάζεις τις οδηγίες χρήσης βέβαια. 

Τρόποι χρήσης:

  1. Είτε ως υποκατάστατο φλάντζας (μεταξύ πρεσαριστού και χυτής επιφάνειας). 
  2. ή για να γεμίσει διάκενα ή μεταξύ δυο φλαντζών.

Προσέχουμε κατα τη χρήση σιλικόνης RTV:

  1. Μερικές σιλικόνες περιέχουν οξικό οξύ και οι αναθυμιάσεις του μπορούν να αναρροφηθούν από το σύστημα αναθυμιάσεων PCV, με αποτέλεσμα ζημιά στον αισθητήρα “λ”.(τραβηγμένο αλλά συμβαίνει)
  2. Η χρήση της σε φλάντζα ή τσιμούχα μπορεί να τα μετακινήσει από τη σωστή τους θέση λόγω ολισθηρότητας. 
  3. Δεν πρέπει να χρησιμοποιείται γύρω από καύσιμα, γιατί αυτά διασπώνται. Όπως έγραψα παραπάνω αν χρησιμοποιηθεί μεταξύ φλαντζών, από τη συμπίεση ένα μέρος της βγαίνει προς τα έξω. Αυτό δε σκληραίνει και μένει στη μορφή που ήταν μέσα στο σωληνάριο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει η πιθανότητα να πέσει μέσα στον κινητήρα και να φράξει κάποιες διόδους λαδιού με καταστροφικές συνέπειες για τον κινητήρα. 

Αναερόβια μέσα στεγανοποίησης

Όπως γράφει και η λέξη “αναερόβια” αυτά τα μέσα δεν χρειάζονται αέρα για να σκληρύνουν. Χρησιμοποιούνται για τη στεγανοποίηση σπειρωμάτων (π.χ loctite).Τα αναερόβια μέσα βέβαια πάνω από τους 150°C δε στεγανοποιούν. Η σκλήρυνση τους γίνεται συντομότερη μέσω υπεριώδους ακτινοβολίες.

Μή σκληρούμενα μέσα στεγανοποίησης

Αυτά τα μέσα συνήθως συνίστανται για χρήση σε φλάντζες κεφαλών μεταλλικής επιφάνειας, όταν αυτή δε μπορεί να στεγανοποιήσει πλήρως την προς στεγανοποίηση επιφάνεια λόγω ανωμαλιών. Έτσι αυτά τα μέσα γεμίζουν τυχόν κενά μεταξύ της φλάντζας και της επιφάνειας στεγανοποίησης. Αυτά τα μέσα μπορούν να χρησιμοποίηθούν και στις δυο πλευρές της φλάντζας.

*Μια παλαιομοδίτικη τεχνική για στεγανοποίση είναι να αλείψουμε τις δυο πλευρές της φλάντζας με καθαρό λάδι μηχανής και απλά να συσφίξουμε ανάλογα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Δεν το προτείνουμε, απλά υπάρχει σαν τεχνική στεγανοποίησης. 

Πηγές

 

 

 

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights