Λάμπες φαναριών (ΕΜΠΡΟΣ)

Παρακάτω θα δούμε τους διαφορετικούς τύπους λαμπτήρων που υπάρχουν στα εμπρόσθια φανάρια, θα αναφερθούμε στους πιο κινήσιμους τύπους λαμπτήρων που υπάρχουν.Φυσικά με την πάροδο των ετών ακόμα και οι λαμπτήρες έχουν εξελιχθεί αρκετά, υπάρχουν λαμπτήρες xenon, bi-xenon, led, υπέρυθρων κ.α.

Ιστορική αναδρομή

Την αναδρομή μας θα την ξεκινήσουμε από το 1962 οπού εμφανίστηκε η πρώτη γνωστή λάμπα αλογόνου Η1.Στη συνέχεια έκανε την εμφάνιση της η Η2 το 1964 και έπειτα η λάμπα Η3.Πολλοί μπορεί να μην γνωρίζετε την Η2 διότι έπαψε να κυκλοφορεί λόγω της πολύπολης βάσης που απαιτούσε για την συγκράτηση της στον φανό και της μικρής διάρκειας ζωής.

Στην συνέχεια το 1966 έχουμε την Η3, όπου η Η1 και Η3 νομιμοποιήθηκαν στην Αμερική το 1993. Η πιο πρόσφατη εμφάνιση αυτού του είδος λαμπτήρων έγινε με τον λαμπτήρα Η7.Ολοι οι παραπάνω λαμπτήρες είναι μονού νήματος (έχουν στο εσωτερικό του ένα “καλώδιο”).

Η πρώτη λάμπα διπλού νήματος είναι η Η4.Κάνοντας την εμφάνιση της το 1971, όπου ο λαμπτήρας ακόμα και σήμερα δεν έχει νομιμοποιηθεί από την αμερική.Το γράμμα Η προέρχεται από την αγγλική λέξη Halogen (αλογόνου).

Χαρακτηριστικά λαμπτήρων 

Παρακάτω θα δούμε τα χαρακτηριστικά των λαμπτήρων :

  • Η1 50 W  12V 1550 lm
  • H2 55 W  12V 1820 lm
  • H3 55 W 12V 1450 lm
  • H4 55/60 W 12V 1000/1600 lm
  • H7 55 W  12 V 1500 lm

Ας δούμε τί σημαίνουν τα αρχικά σε κάθε αριθμό :

  1. Watt = είναι το ποσό της ενέργειας που χρειάζεται για να παράγει μια συγκεκριμένη ποσότητα φωτός.Όσο περισσότερα είναι τα Watt τοσο περισσότερο είναι και το φώς που αποδίδει.
  2. Volt = είναι η τάση του ρέυματος που χρειάζεται η λάμπα για να λειτουργήσει.
  3. Lumens = είναι μονάδα μέτρησεις τη φωτεινότητας της λάμπας, οσο υψηλότερος είναι ο αριθμός τοσο πιο φωτείνη είναι η λάμπα 

Υπάρχουν και άλλοι τύποι λαμπτήρων αλογόνου όπως Η5, Η8, Η9, Η10,Η11,Η18 κ.α. των οποίων η χρήση είναι κυρίως για προβολείς.

Λαμπτήρας Η1

Όπως αναφέραμε και πρίν η λάμπα Η1 είναι ο πρώτος τύπος λάμπας.Στο πίσω μέρος της λάμπας έχουμε μία ενσωματωμένη επαφή και κυρίως χρησιμοποιείται για την χρήση σε “μεγάλη” σκάλα, διότι η ακτίνα της είναι περίπου 120 μέτρα.Όπως είναι κατανοητό για να λειτουργήσει πλήρως ένα φανάρι θα χρειαστούμε και μια λάμπα για την “μικρή” σκάλα.

Λαμπτηρας Η3

Σε αυτήν την περίπτωση η λάμπα μας πάλι είναι μονού νήματος – με την κύρια διαφορά σε σχέση με την Η1 – ότι η επαφή της λάμπας είναι με καλώδιο και όχι επάνω στην λάμπα. Επίσης θα χρειαστούμε και δεύτερη λάμπα για την πλήρη λειτουργία ενός φανού.Μπορεί η λάμπα αυτή να μοιάζει κατά πολύ με την Η1 αλλα δεν μπορούμε να βάλουμε μια λάμπα Η1 στην θέση της Η3 και ανάποδα.

Λαμπτήρας Η4

Εδώ η βασική διαφορά είναι ότι με μία λάμπα το φανάρι μας μπορεί να είναι πλήρως λειτουργικό. Η λάμπα εσωτερικά έχει δύο νήματα, το ένα είναι για την “μικρή” σκάλα και το δεύτερο για την “μεγάλη” σκάλα.

Ο “καθρέφτης” του φαναριού είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να έχουμε την κατάλληλη δέσμη φωτός και στις δύο “σκάλες”.

Ο γρήγορος τρόπος για να αναγνωρίσουμε τη λάμπα αυτή είναι :

  1. Στο πίσω μέρος της λάμπας έχουμε τρείς επαφές.
  2. Όταν το όχημα μας έχει μόνο μια θέση για λάμπα τοτε φοράει Η4.

Λαμπτήρας Η7

Η βασίκή διαφορά με τις προηγούμενες λάμπες είναι ότι στο πίσω μέρος έχει δυο επαφες. Επίσης και εδώ θα χρειαστούμε δύο λάμπες για την πλήρη λειτουργία του φανού. Η βασική της χρήση είναι ως “μικρή” σκάλα, διότι η ακτίνα της είναι περίπου 60 μέτρα.

Συμπέρασμα: Δεν μπορεί να γίνει καμία αλλαγή τύπου λάμπας, ότι τύπο φοράει το όχημα μας τον ίδιο τύπο θα πρέπει να αντικαταστήσουμε σε περίπτωση που καεί.

Προσοχή:

Πολλές φορές θέλουμε να βάλουμε λάμπες Led στο όχημα μας, το λευκό χρώμα είναι πιο ξεκούραστο για τα μάτια σε αντίθεση με το κλασσικό “κίτρινο”, όμως θα πρέπει να βρούμε κατάλληλες λάμπες LED οι οποίες θα έχουν έγκριση για το “δρόμο”.

Συνήθως αναφέρεται ως “street approval “.

Πηγές 

Wikipedia

Ledlightinginfo.com

Powerbulbs.com

Παύλος Πιαστόπουλος

Ο Παύλος είναι ο άνθρωπος που θέλεις, για να σου βρεί το ανταλλακτικό που χρειάζεσαι, κατά πάσα πιθανότητα όπου και αν βρίσκεται αυτό...στην Ελλάδα και στον Κόσμο... Απόφοιτος του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης του Τμήματος Οχημάτων, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ο ειδικός του ανταλλακτικού σε πολλούς και διάφορους τύπους οχημάτων. Μετράει χρόνια εμπειρίας στην εύρεση και οργάνωση των ανταλλακτικών ,που απαιτούν διάφορα συνεργεία αυτοκινήτων εντός Ελλάδας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights