Πείραγμα αυτοκινήτου Ορισμός & Ιστορία
Το «πείραγμα» του αυτοκινήτου είναι οι αλλαγές που γίνονται στον κινητήρα με ότι αυτό συνεπάγεται -για καλύτερη απόδοση, είτε στις εξωτερικές αλλαγές περιφερειακά του αυτοκινήτου για καλύτερη εμφάνιση ή και τα δύο.
Με το «πείραγμα» οι περισσότεροι οδηγοί δίνουν στο όχημά τους μια προσωπική πινελιά που αφορά αυτό που έχουν και αυτό που θέλουν να πετύχουν, με διαφορετικό – μοναδικό τρόπο και αποτέλεσμα ο καθένας. Αυτό για τον καθένα μπορεί να σημαίνει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, παραγωγή μεγαλύτερης ιπποδύναμης ή καλύτερη οδηγική συμπεριφορά. Πολλές φορές τα δυο τελευταία συνδυάζονται κυρίως για αγωνιστικούς σκοπούς.
Όσο και αν φαίνεται παράξενο το «πείραγμα» των οχημάτων γενικότερα, επικρατεί από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο μέχρι σήμερα. Η ιστορία μας διδάσκει οτί τεράστια ονόματα του χώρου συνεργάστηκαν – άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο- με ένα κοινό σκοπό: να γίνουν καλύτεροι! Ονόματα όπως οι Abarth και Cooper εμφανίστηκαν αφού άλλαξαν την εμφάνισή των αυτοκινήτων τους προς το καλύτερο. Περιπτώσεις όπως οι Cosworth που υποστήριξαν τη Ford να φτιάξουν τους επίπεδους κινητήρες (flathead engines) και στη συνέχεια για λογαριασμό της Lotus Sevens να τη βοηθήσει να τρέξει στη Formula One racing.
Τέλη του ’80 με αρχές ’90 άρχισαν να εισάγονται Ιαπωνικά αυτοκίνητα με μεγάλες επιδόσεις οπως το Nissan Skyline στην Δυτική Ευρώπη και τη Β. Αμερική. Τότε άρχισε μια μεγάλη κόντρα μεταξύ της τότε συνομοταξίας Ford και Chevrolet με τα Mustang και Corvette αντίστοιχα εναντίον των Ιαπωνικών, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών για «πείραγμα» σε αντίθεση με τα Ιαπωνικά.
Έτσι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ιαπωνικών λόγω της πληθώρας των ανταλλακτικών μπορούσαν να πειράζουν τα αυτοκίνητά τους όπως ήθελαν, με αποτέλεσμα πολλά και διαφορετικά με προσωπικές πινελιές οχήματα κατέκλυζαν τους δρόμους των Η.Π.Α.