Ανάρτηση διπλού ψαλιδιού | Τί είναι και γιατί προτιμάται;

Σκέψου την ανάρτηση διπλού ψαλιδιού σαν ένα ειδικό εξάρτημα στο αυτοκίνητο που το βοηθάει να κινείται ομαλά, ακόμη και σε δύσκολους δρόμους. Αυτό το σύστημα μοιάζει με δύο μεγάλα “ψαλίδια” που είναι συνδεδεμένα με το σασί του αυτοκινήτου και τον τροχό.

Πλεονεκτήματα

  • Το κάθε “ψαλίδι” έχει δύο βραχίονες: έναν επάνω και έναν κάτω. Ο επάνω είναι λίγο μικρότερος από τον κάτω. Αυτό βοηθάει τα τροχούς να κινούνται ομαλά πάνω και κάτω, και να παραμένουν στη σωστή γωνία, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο περνάει από λακκούβες ή ανώμαλους δρόμους.
  • Ελέγχει απόλυτα και με μεγάλη ακρίβεια τη γωνία κάμπερ στις στροφές. Έτσι έχουμε μεγαλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου όταν στρίβουμε. 

Οι μηχανικοί λατρεύουν αυτό το σύστημα γιατί τους δίνει πολλές επιλογές για να κάνουν την οδήγηση πιο άνετη και ασφαλή. Και είναι δημοφιλές σε αυτοκίνητα που έχουν ανάγκη από καλύτερες επιδόσεις, όπως τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Μειονεκτήματα

  • Αυτό το σύστημα είναι πιο περίπλοκο και κοστίζει περισσότερο για να φτιαχτεί σε σχέση με άλλα συστήματα ανάρτησης, όπως το πολύ απλούστερο σύστημα MacPherson.
  • Είναι πιό βαρύ και χρειάζεται περισσότερο χώρο για την εφαρμογή του.  

Τί είναι η γωνία κάμπερ και πώς συνδέεται με τα διπλά ψαλίδια;

Η κάμπερ είναι απλώς η γωνία μεταξύ των τροχών σας και ενός κατακόρυφου άξονα στο κέντρο του τροχού, όταν τον κοιτάς από πάνω. 

Αρνητική κάμπερ σημαίνει ότι το πάνω μέρος του τροχού μας είναι πιο κοντά στον κατακόρυφο άξονα σε σύγκριση με το κάτω μέρος, ενώ το θετικό κάμπερ είναι ακριβώς το αντίθετο. Το πάνω μέρος του τροχού είναι πιο μακριά από τον κατακόρυφο άξονα σε σύγκριση με το κάτω μέρος.

Εάν το αυτοκίνητό μας κινείται με μηδενική κάμπερ, τότε ο τροχός είναι απλά ίσιος πάνω-κάτω και τουλάχιστον όταν είναι ακίνητο, έχουμε την μέγιστη επαφή του ελαστικού με το δρόμο.

Ωστόσο όταν το αυτοκίνητο στρίβει δυνατά, η κίνηση του αμαξώματος, η κίνηση της ανάρτησης και η παραμόρφωση του ελαστικού δείχνουν ότι θα καταλήξουμε με περισσότερο ελαστικό να είναι σε επαφή με το δρόμο, γεγονός που αυξάνει την πρόσφυση.

Συμπέρασμα 

Καταλαβαίνεις λοιπόν, ότι αυτό το σύστημα ανάρτησης, παρόλο που μπορεί να είναι πιο ακριβό και περίπλοκο, είναι πολύ σημαντικό γιατί βοηθά τα αυτοκίνητα να οδηγούνται καλύτερα, να είναι πιο ασφαλή και να ανταποκρίνονται καλύτερα στις δύσκολες συνθήκες του δρόμου. Είναι σαν να έχουν μια ειδική μαγική δύναμη που τα κρατάει σταθερά και άνετα, ακόμη και όταν περνούν από λακκούβες ή ανώμαλα μονοπάτια.

Επίσης είναι σημαντικό να καταλάβεις ότι η σωστή κάμπερ για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα ποικίλλει ανάλογα διαφορετικούς παράγοντες, όπως η σχεδίαση της ανάρτησης, η σύνθεση και η κατασκευή του ελαστικού, οι καιρικές συνθήκες και οι συνθήκες του οδοστρώματος.

Πηγές

Hp Academy

Animated Engineering

Wikipedia

Stefanos Ververas

Ο Στέφανος είναι ένα παιδί με όνειρα. Μάλιστα τα πρώτα από αυτά άρχισαν να πραγματοποιούνται όταν ξεκίνησε στα 18 του χρόνια, από το χωριό του -Βαλτινό Τρικάλων της Θεσσαλίας- να σπουδάσει στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο τμήμα Οχημάτων. Εργάζεται στον κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Η μεγάλη του αγάπη για τα αυτοκίνητα τον ώθησε να ασχοληθεί με τα social media και να χτίσει αυτή την ιστοσελίδα, με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των αναγνωστών, με μοναδικά εργαλεία την ενέργεια, το πάθος, την όρεξη για μάθηση και την τεχνογνωσία που διαθέτει.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Verified by MonsterInsights